Vaihdevuosien oireisiin helpotusta

klo 0:00 | 11.11.2010
Minkä kaiken viittäkymppiä lähestyvä nainen voi laittaa vaihdevuosien tiliin? Mistä tiettää vaihdevuosien lähestyvän? Kysymyksiin vastaa naistentautien erikoislääkäri Päivi Polo.Lue koko juttu
Miehillä on ihan sama juttu. Kirjoittakaa siitä. Me naiset haetaan lääkettä, miehet ei ja jurottaa ja kärsii. Tosin ,jos miehelle osuu lääkäriksi 30v. Nuorinainen ei varmasti mies kerro mistä kiikastaa.
Naisen kumppani voi sukupuoleltaan olla muukin kuin mies...
ai-jaaha muukin kuin mies ? ei kiinnosta ..mies paras..
"miehille kehitetyt halulääkkeet" Onko sellaisia tosiaan olemassa? Kykyä kai ainakin voi parantaa lääkkeillä, mutta voiko haluakin?
Lääkärien kannattaisi tutustua vaihdevuosioireiden lievittämiseen tarkoitettuihin luontaiskeinoihin ja siihen miten ne naisia auttavat. Vähättelevä on näkemys tässäkin artikkelissa. Itse saan kuumiin aaltoihin apua salviatipoista jopa vain 5 tippaa/pvä. Unihäiriöön esim. Duranoct 1 tabletti + vähän lisämelatoniinia (pitkävaikutteista voi kokeilla) tai 2 tablettia Duranoctia koska on mieto. Kannattaa kuitenkin huomioida väsyttääkö nämä vielä aamulla/ottaa ajoissa illalla, jos vaikka ajaa aamulla autoa tms. Kokeilla vapaapäivinä vaikka. Luontaistuotekaupassa vinkattiin myös lysiinistä ja tauriinista, en ole kokeillut. Syön jonkun verran soijaa, ja kahvin + teen jättänyt lähes kokonaan. Terveelliset elämäntavat, säännöllinen syöminen, nukkuminen ja sopiva liikunta tärkeää. En tiennyt mitä odottaa akupunktiosta enkä pidä neuloista, mutta ekalla kerralla kuumat aallot loppuivat siihen. Jatkossa se ei auttanut yhtä hyvin, syy esim. muutaman viikon tauko välillä? Myös homeopaatilta voi saada apua. Gynekologilta sain hormonikorvauslääkkeen reseptin tarkkaan harkitulla, pienellä annoksella. Kokeilin geeliä yhden kerran ja hehkuin kuumottaen koko yön, lopetin siihen. Ratkaisu ei ehkä olekaan tuo, vaan tasapainotus. Taikka se että vaihdevuosia = luonnollista muutosta ei yritetä estää/siirtää estrogeenilla, vaan lievitetään oireita niin, että muutoksen voi käydä läpi. Voimaa kaikille asian kanssa kamppaileville!
Ja on tietysti yksilöllistä mistä kukin avun saa. Itse olin väsymyksestä epätoivoinen joten hyvin tyytyväinennkun sain luontaiskeinoista apua. T kirjoittaja.
[quote=Vierailijatar]Ja on tietysti yksilöllistä mistä kukin avun saa. Itse olin väsymyksestä epätoivoinen joten hyvin tyytyväinen kun sain luontaiskeinoista apua. T. Edellisen kirjoittaja