Kommentit (11)

Vierailija

Hei olen toimistotyöläinen, aikanaan kärsin hartia- ja niskakivuista.Vuodesta 1986 alkaen olen töitä tehdessäni käyttänyt magneettiranneketta vaihtaen sitä kädestä toiseen. Sen jälkeen ei mitään kipuja. 2009 katkesi akillesjänne ja se leikattiin. Kipsaus epäonnistui ja nilkka jäi tosi heikoksi. harmitti kun en voinut käyttää korkokenkiä. Kaksi kuukautta sitten päätin hoitaa nilkkaa magneettirenkaalla ja nyt kävelen korkokengillä. Uskon kyllä tähän magneetin vaikutukseen. Terveisin Pirkko.

Vierailija

Oi,kiitos sinä joka sait nilkan terveeksi mangneettirenkaalla,siitä minä nappaan vinkin,ja tulen kokeilemaan samaa kipeänä olevaan polveeni,se kun ei meinaa lainkaan tervehtyä,ollut kipeänä jo monta kuukautta,välillä ei kipeys tunnu,mutta sitten taas ilmestyy,ja huomaan jälleen tilanteen olevan ennallaan.Kirjoitan tänne tietoa,kun olen polveni saanut terveeksi.

Vierailija

Hei, 

Minulla ei ole kauheesti kokemusta näistä magneettikoruista, mutta toivoisin teidän kokemuksia asiasta. 
OLen myöskin toimistotyöläinen ja kärsin päänsärystä, koska joudun katselemaan tietokoneruutua joka päivä. Mietin, että auttaako magneettiset korvakorut päänsärkyyn? 

Tarkoitan nyt jotain tällaista magneettikorua http://www.savanni.com/feikkilavistykset-magneettikorut-magneettikorut-c-52_136.html .

Terv. Sisko

Vierailija

Mites sitten on tuon TNS-laitteen laita? Auttaako jos sitä käyttää kivunhoidossaJa kun on mainostettu mangneetti laitteita, joita kerrotaan voivan käyttää hartiasärkyjen, polvisärkyjen ja seklä ym. särkyjen lievittämiseen, onko nuo humpuukkilaitteita?

Olis hyvä, jos kipuasiantuntija lääkäri vastaisi, ja joku kivuista kärsivä, jolla on kokemusta tuollaisen mangneettilaitteen käytöstä kivun lievitykseen? Onko niistä ollut kenellekään hyötyä?

Ja miten on kuuluuko tuo TNS-laite niiden terveydenhoidon apuvälineiden joukkoon, mitä saa lainaksi kotiin kunnalliselta terveydenhuollosta?

Vierailija
Vierailija

Mites sitten on tuon TNS-laitteen laita? Auttaako jos sitä käyttää kivunhoidossaJa kun on mainostettu mangneetti laitteita, joita kerrotaan voivan käyttää hartiasärkyjen, polvisärkyjen ja seklä ym. särkyjen lievittämiseen, onko nuo humpuukkilaitteita?

Olis hyvä, jos kipuasiantuntija lääkäri vastaisi, ja joku kivuista kärsivä, jolla on kokemusta tuollaisen mangneettilaitteen käytöstä kivun lievitykseen? Onko niistä ollut kenellekään hyötyä?

Ja miten on kuuluuko tuo TNS-laite niiden terveydenhoidon apuvälineiden joukkoon, mitä saa lainaksi kotiin kunnalliselta terveydenhuollosta?

Tuttavani kertoi saaneensa kipuunsa hoitoa terveyskeskuksen lääkärinvastaanotolla lääkäriltä tuolla TNS-laitteella ja häelle lääkäri oli sanonut, että tuon laitteen voisi antaa tutavalleni kotiin kokeiltavaksi.

Etä jos näin on, eikö silloin noita TNS-laitteita saa lainaksi apuvälineyksiköistä?

olisin hyvin kiitolllinen jos joku joka tietää, miten asia on, ovatko nuo laitteet mahdollista saada lainaksi kotikäyttöön kuntien apuvälineyksiköstä?

Ja sitten olisin kiitollinen, jos olisi joku, joka on saanut hoitoa, tai itse hoitanut kipuja tuolla TNS-laiteella, että kertoisi onko hän saanut tuon laitteen avulla apua kipuihiinsa?

Noitakin TVS-laitteita on kaupan, että jos laitteenkäytöstä on kvunlievityksessä  hyötyä jos mahdollista, siitä tulisi jakaa tietoa, koska on hyvin paljon kivusta kärsiviä ihmisiä, joilla kipu rajoittaa elämää normaalia elämää. 

Vierailija

Hienoa että aihe on nostettu esille ja juttuun on haastateltu oikeita asiantuntijoita eli sairaalafyysikkoa ja STUKin tarkastajaa. Toivoisin kuitenkin ettei näiden terveydenhuollon ammattilaisten kertomia faktoja rinnastettaisi magneettikorujen markkinoijien hölynpölyyn ikään kuin ne olisivat vain vastakkaisia mielipiteitä. Tietämättömät ihmiset saattavat jutun nopeasti lukaisemalla kuvitella, että koruilla on jotain todistettuja terveysvaikutuksia, sillä maallikon korviin "permomagneetti" ja "maan alkuaine" kuulostavat ihan yhtä tieteellisiltä kuin selitys magneettikuvauksen toimintaperiaatteesta. 

Jutussa siis voitaisiin mielestäni vielä selkeämmin vääntää rautalangasta, että magneettikorut ovat todellisuudessa pelkkää plaseboa. Hyvä Terveys kuitenkin on käsittääkseni Duodecimin kustantama lehti, joten olisi suotavaa että lehden artikkeleissa annettaisiin enemmän painoarvoa oikeiden terveydenhuollon asiantuntijoiden sanoille.

Vierailija

Yksi asia näiss magneettikoru ym. jutuissa ihmetyttää minua. Miksiköhän noissa magneettikoru-kutsuilla on lähes 100% vain naisia? Meilläkin vaimoni kävi magneettikorukutsuilla (ei onneksi ostanut mitään:)) ja kun kysyin keitä siellä oli, oli vastauksena, että pelkästään naisia. Eik taida miehet uskoa magneettijuttuihin?

Jos joku uskoo magneettikorun parantavaan voimaan ja saa siitä apua vaivoihinsa niin se on ok. Voihan sitä uskoa vaikka, että kun laittaa nailonnarupätkän ranteeseen, niin se auttaa. Mitään tieteellistä todistetta tuosta magneettikorujutusta ei taida olla. Huvittavaa on se, että kun vaimoni hieman kyseli ko. korujen kauppiaalta magneeteista, niin myyjä kertoi, että nämä magneetit ovat erilaisia kuin muut magneetit, eli ns. "tavalliset magneetit"! Se vain sattuu olemaan niin, että jokin metalli joko on magnetisoitunut tai sitten ei. Ei ole olemassa mitään "erilaista" magneettia.

Vierailija

Muuten asiallinen juttu mutta lopuksi annetaan tuon huuhaan kukoistaa. Ei ole mielestäni sopivaa Hyvä Terveys-lehdelle.

Minusta pitäisi suoraan sanoa, että magneeteilla ei ole mitään todellista vaikutusta mihinkään eikä antaa magneettien myyjän höpistä tuota soopaa.

vanhapari

Minulla ja puolisolla kaula suojassa magneetteja, ne kuumentavat, pistelevät alkusyksystä. Talvella ovat loistavan hyviä. 

Samoin alaselän, vyötärön ympäri on kangas, jossa magneetteja. Kun aamulla on ikäänkuin makuusta tullut painumaa ja lihakset pintakipeitä tunni verran, vyö parantaa selän minuutissa. Nukun koko yön kääntelemättä selälläni. En käytä sitä aamuisin, muutaman kerran vai kokeilin. Käytän vyötä ulkona, kun pukeudun kevyesti, talvellakin,  vain se kangasvyö ja lyhythihainen kangaspaita ja sään mukainen takki.

Vaimolla oli särkyjä joka puolella, hartiat, jalat, varsinkin kun oli kostea ilma. Magneetit parantaa, mutta niitä on pidettävä kaikki päivät kuukausia.

Kävin sivuilla, etsimässä tietoa magneettien vaaroista. kiitos, sain tietoa, magneetti ei ole vaarallinen, vaikka todella tuntuvasti pistelee.  Sen tiedämme 40 v kokemuksella, ne auttaa kaikessa, usein vaan pitää odotella kuukausia ja valita sellaisia joiden käyttö ei häiritse.

Sängyssäkin meillä on magneetteja. Viimeinen tilaus juu tuli, tuolta, näitä vahvoja on vain 30 cm etäisyydellä, http://www.ebay.com/itm/10pcs-N50-Strong-Round-Ring-Magnets-12mm-x-5mm-H...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat