Kommentit (12)

Vierailija

mesomorfi, ektomorfi ja endomorfi

suomalaisista enemmistö ektomorfeja. Miksi väkisin yrittää tälle kehotyypille rakentaa lihaksia?

Vierailija

Kuulun tuohon ryhmään. Olen mies, 177cm pitkä ja painan 70kg. Joskus olen ollut jopa 10kg laihemmassa kunnossa. Syön lähes päivittäin ravintolapizzan, usein hampurilaisia, juon päivittäin limpparia ja olutta enkä harrasta minkäänlaista liikuntaa.

Miksi läskien ulkonäöstä huomauttaminen on epäkorrektia, mutta luonnostaan laihaa saa haukkua ihan niin paljon kuin huvittaa? Onko taustalla läskien kateus? Vuosikymmeniä hoikkuudesta v*tuilua kuunnelleena sanon tässä läskiä läskiksi yhtään häpeilemättä. 

Vierailija

Näin on. Ja ne kaikki "alle 100-kiloiset punnitaan neuvolassa" ovat vain katkerien läskien epätoivoista perustelua ylipainolleen. 

Vierailija
Vierailija

Kuulun tuohon ryhmään. Olen mies, 177cm pitkä ja painan 70kg. Joskus olen ollut jopa 10kg laihemmassa kunnossa. Syön lähes päivittäin ravintolapizzan, usein hampurilaisia, juon päivittäin limpparia ja olutta enkä harrasta minkäänlaista liikuntaa.

Miksi läskien ulkonäöstä huomauttaminen on epäkorrektia, mutta luonnostaan laihaa saa haukkua ihan niin paljon kuin huvittaa? Onko taustalla läskien kateus? Vuosikymmeniä hoikkuudesta v*tuilua kuunnelleena sanon tässä läskiä läskiksi yhtään häpeilemättä. 

Syöt liian vähän.

Ja sitäpaitsi vehnä ei lihaksia kasvata.

Vierailija

Kyllä minusta tuntuu, että meitä luonnostaan hoikkia on olemassa. Itse tulee syötyä vähintään yhtä paljon kuin mieheni, joka on paljon minua isompi.

Vierailija

Mulle kanssa kaveri väitti, että syö vaikka mitä ja ei läskiä keräänny.

No totuus tuli ilmi, kun hänen kanssaan vietti kokonaisen viikonlopun.

Söi oikeesti tosi vähän ja jotain höttöä, josta ei edes lihakset kasva.

Vierailija

Viralliset ravitsemussuositukset kasvavalle lapselle eli 2-18 vuotiaalle ovat:

Päivittäisestä energiasta 40%  pitäisi tulla hyvistä rasvoista. Hyviä rasvoja ovat: villi kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kananmuna, kylmäpuristetut luomu kasviöljyt. Eläinrasvat (luomu, niittyliha ja riista ovat parhaimpia). ÄLÄ SYÖ margariinia.

Proteiinia tulisi saada 2 grammaa per painokilo (100 grammaa lihaa tai kalaa sisältää 25 grammaa proteiinia ja lasi maitoa, piimää tai jogurttia vain 6 grammaa).

Ja 6 kourallista kasviksia, hedelmiä, vihanneksia, juureksia ja marjoja. 

Tämä suositus ei täyty mitenkään edes laitosruokailussa.

Vain alle 10 % suomalaisista syö vähintään suositusten määrän kasviksia, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, papuja, linssejä, herneitä ja marjoja päivässä. Osa ei lainkaan ja loput siltä väliltä.

Vierailija

Tälle luuviululle salillakäyminen ei ole niinkään ongelma ( alku tosin oli hirveän vaikia) vaan syöminen. Ennen hyvä jos söin sen 3x päivässä. Nyt yritän mättöä ruokaa minkä kerkeän suuhun jotta saan syötyä sen täyden 5x niinkuin ohjaaja ehdotti. Vaikka tuloksia vähitellen alkaa näkymään ja olen puolivuotta nyt ollut salilla silti tunuu, ettei tuloksia juuri näy eikä etene vaikka näinhän ei toki ole.

Helpompaa se toki on kun ei ajattele päiviä milloin pitää olla millaisessakin kunnossa vaan yllättyy myöhemmin että näinkö paljon tulosta on tullut enkä ole edes huomannut!

15v 177cm 75kg ja vähän laihempi

Vierailija kirjoitti:
Vierailija

Syöt liian vähän.

Ja sitäpaitsi vehnä ei lihaksia kasvata.

No suosittelen lihaksen kasvattamista ja myönnän kyllä että siimana oleminen on syystäkin häpeäksi juttu jos sille ei tee mitään itsekkin teen ei ole vaikeaa mennä illasta vaikka juoksulenkille tai edes syödä enemmän 70kg vs 90kg(vähän lihava) pärjää liikunnassakin paljon paremmin ja yleensä liikkuukin enemmän joten en voi sanoa ylipainoista läskiksi häpeämättä. HÄPEÄ SIIMA

Vierailija

Vanha juttu jo, mutta monelle varmasti vieläkin ajankohtainen. Itse tällaisena 'syntymälaihana'voin sanoa, että jos syöt enemmän kuin kulutat..lihoat. Ja päinvastoin. Se on sitten eri asia miten terveellisesti syöt ja millaisena se lisäpaino sitten ilmaantuu :)

entinen laihaläski

Moni ei saa tarpeeksi proteiinia ja sen vuoksi lihakset eivät kasva, vaikka käykin säännöllisesti salilla. Kannattaa harkita proteiinilisän lisäämistä ruokavalioon, vaikka palautusjuomana tai proteiinipatukoita välipalalla. Onhan aiheesta kirjoitettu, mutta esim tässä blogissa oli lyhyesti käsitelty asiaa. http://www.rantapallo.fi/koistinen/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat