Kilpirauhanen kaasuttaa tai jarruttaa

Kilpirauhasen liika- ja vajaatoiminta ovat täysin päinvastaisia sairauksia. Vajaatoiminnasta kärsivä elää kuin hidastetussa filmissä, liikatoimintaa sairastava kulkee pikakelauksella. Molemmat vaivat vaativat hoitoa.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Eiköhän se suuin ongelma ole siinä, etteivät lääkärit osaa diagnosoida ainakaan vajaatoimintaa. Ja raja-arvot ovat monelle lääkärille tärkeämmät kuin asiakkaan hyvä olo.

omakohtaisesti koettu tämä.

Väheksitty potilas

Olen pikkupentuna saanut radiojodihoidon, kun en ollut enää kyennyt liikkumaan.

Nyt eläkeläisenä olen vasynyt, jatkuvasti palelee, päänsärky, osteoporoosi kehittynyt jne.

Kilpirauhasta ei koko työurani aikana seurattu. Lisäkilpirauhasen liikatoiminta on vaivannut jo 25 vuotta, mutta sen liikatoiminta ylittää reilusti rajaarvot  ( 65 rqja-arvo, mutta minulla  on 93) calsium myös on yli raja-arvojen. En ole koskaan saanut lähetettä endokrinologille. Yleislääkärit ja erikoislääkäritkin vähättelevät koko liikatoimintaa.

Ikärasismi varmaan suurin syy ainakin nykyään. Potilas ei ole tärkeä vaan se säästetty raha!

Vierailija

Terveyskeskuslääkärit eivät osaa hoitaa kumpaakaan vaivaa.Eikä heitä.oikein tunnu edes kiinnostavan.Vasta kun jouduin sairaalaan osittain liikatoiminnan aiheuttaman päänsäryn takia,alkoi tapahtua.Sisätautilääkäri määräsi välittömästi,että lääkemäärää on vähennettävä ja reilusti.Verikokeet hän määräsi kuukauden päähän.Olen vajaatoiminta potilas,mutta väärä.lääkitys ja liian harvat kontrollit,ovat tehneet minusta liikatoiminnasta kärsivän!

...vajis

Vaikea näitä on hoitaa. Minullakin on sekä liika-että vajaatoiminnan oireita noista luetteloista. Miten siinä sitten tasapainottelee thyroxinin kanssa.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat