Ahdistus nuorella aikuisella

Miksi pari-kolmekymppinen ahdistuu, vaikka hänen maailmansa on mahdollisuuksia täynnä? Ehkä juuri siksi.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Vierailija

Eikö ole paljon aikuisempaa jos osaa itse arvioida onko aika sopiva lasten hankkimiselle vai ei? Tai että sopiiko lasten hankkiminen ylipäätään? Vastuuttomampaa se on lähteä lapsia pyöräyttään sillon kun ei ole taloudellisesti ja henkisesti siihen valmis. Syyllistetään naisia ny sitte myöhäisestä ensisynnyttäjäiästä, joopajoo....

Vierailija

Mitä tehdä kuin 18-vuotias, siis täysi-ikäinen nuori aikuinen oireilee, eikä kukaan ota häntä tosissaan, vähiten kyseinen henkilö itse? Alaikäisenä havaittu sairaalloinen laihtuminen, 15 kg pois kropasta, josta ei olisi ollut varaa ottaa pois oikeastaan mitään. Sosiaalisuus melko nollassa, opiskelee kyllä (lukiossa, hyvät arvosanat), harrastaa minkä ehtii (tanssia, tanssinut lähes koko ikänsä, tanssikavereiden kanssa puhuu ja ilmeisesti käyttäytyy kuten ennenkin). Vanhempien ja sukulaisten kanssa ei kykene kommunikoimaan ollenkaan. Suhde Saksassa asuvaan nuoreen mieheen, suhde epäterve jollain tavalla, itkee joka päivä ja yö puhelimeen. Kyseessä ilmeisesti mustasukkaisuutta ja tyttäreni puolelta suhderiippuvuus, ei kykene irrottautumaan suhteesta, jossa ei selkeästi ole hyvä olla. Hän on mm. nyppinyt neulalla käsivarteensa ja reiteensä poikaystävänsä nimen, omien sanojensa mukaan todistaakseen tälle tunteensa. Alaikäisenä yritimme hakea mielenterveystoimistosta apua, mutta ainoa vastaus minkä saimme oli, että mikäli nuori ei käytä alkoholia tai huumeita, hänellä ei ole mitään ongelmaa. Härskein kommentti oli, kun psykologi sanoi, että äidillä on selkeästi huoli, mutta hän ei ymmärrä mikä huoli on. Yhteensä 11 ihmistä huolestui nuoresta: äiti, isovanhemmat, kolme tanssiopettajaa, erityisopettajana toimiva lähisukulainen + hänen miehensä + aikuiset lapsensa, kouluterveyden hoitaja..... Miten voin saada hänelle apua nyt, kun kyseessä täysi-ikäinen ihminen, joka itse on sitä mieltä, ettei mitään ongelmaa ole?

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat