Kommentit (3)

viimeinkin terveempää rukaa

Olen viimeaikoina perehtynyt erilaisiin ravintolähtöisiin vaivoihin. Miksi ruuanjalostusteollisuutemme saa kehittää tuotteitaan tavoilla, jotka johtavat elimistön sairastumiseen. Gluteiini, jota lisätään jauhoihin, Maito, jota käsitellään niin monella tavalla, ettei siinä ole enää mitään terveellistä. Puhumattakaan AIV, joka sairastuttaa tuotantoeläimet ja sitä kautta myös ihmiset. Lannoiteteollisuus köyhdyttää maaperän. Ravinnosta ei saada enää kuin murto-osa tarvittavista hivenaineista, suojaravinteista tai vitamiineista.

Mutta se onkin jo toisen kirjoituksen aihe. Ostamme purkissa suolistolle terveelliset bakteerit, jotka lisäaineilla ja antibiooteilla saastutettu ruokamme tuhoaa elimistöstämme,

Tämä ns. ruoka-aineympyrä ja -suositukset on käytännössä jo todettu virheelliseksi tiedoksi.

Itse jätän kaupan hyllyyn kaiken, missä lukee kevyt. Maidon olen jättänyt pois lähes kokonaan. Jos joskus harvoin käytän maitotaloustuotteita, käytän ainoastaan luomua. Viljatuotteet jätin myös pois, joskus käytän gluteiinitonta viljaa.

Seuraus: 3 kuukaudessa  painoni putosi 10kg. Särkylääkkeitä tai nesteenpoistolääkkeitä en ole tarvinnut ravintomuutosten jälkeen. ( Minulla on pahat nivelrikkomuutokset selkärangassani ja nivelisisäni,  polven ja lonkan tekonivelet)  Ja mikä parasta, olen pirteämpi ja aloitekykyisempi kuin vuosikymmeneen.

Mutta mistä saa enää puhdasta ruokaa?

Miksi meitä sairastuttavaa teollisuutta ei saada edesvastuuseen tästä myrkyttämisestä?

Miksi suostumme maksamaan tästä haitallisesta moskasta?

Miksi emme maksaisi hieman korkeampaa hintaa suoraan tuottajille? Luontaistuotteet(?) ja apteekkituotteet voimme jättää kauppaan, jolloin sekä oma elimistöni, rahani, että vesistömme säästyy liikakuormituksesta.

Ruokaharrastaja

Ravintokeskustelu tuntuu olevan nyt kovasti muodissa joka paikassa ja hyvä niin. Kenties se auttaa joitakin ihmisiä tekemän parempia valintoja ruoan suhteen. Kannattaa kuitenkin muistaa, että aivan kaikkea mitä netissä kirjoitellaan ei kannata uskoa. Esimerkiksi luomutuotteiden ei ole todettu olevan yhtään sen terveellisempiä, kuin tavallisten tuotteiden. Lisäaineista ruoassa ollaan myös montaa mieltä, mutta ne parantavat säilyvyyttä ja ehkäisevät näin ruokamyrkytyksiä. Myös jätteen määrä vähenee, kun ruokaa heitetään pois vähemmän ja ympäristö kuormittuu vähemmän. Pieninä määrinä ei lisäaineista ole haittaa. Kannattaa aloittaa mielenkiintoinen matka ravinnon maailmaan lukaisemalla muutama asiaan littyvä kirja. Esimerkiksi www.kirjakaupat.fi sivustolla on usein edullisiä tarjouksia, joita kannattaa hyödyntää. Yleensä ravinto-oppaat ovat nimittäin melko kalliita. Kun on saanut taustatietoa ravinnosta, niin sitten voi alkaa kunnolla perehtymään johonkin tiettyyn asiaan. Oman ruokavalion suunnittelun tulisi perustua tietoon eikä mutu-tuntumaan.  

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat