Kommentit (7)

Tohtori

Sokeria ei korvata Stevialla koska se ei maistu edes kaukaisesti sokerilta. Sprite jossa 30% sokerista on korvattu Stevialla, maistuu hirveän keinotekoiselle

Liikasokerionpahasta

Tohtori kirjoitti:
Sokeria ei korvata Stevialla koska se ei maistu edes kaukaisesti sokerilta. Sprite jossa 30% sokerista on korvattu Stevialla, maistuu hirveän keinotekoiselle

Eli siis kokemuksesi koostuu jostain Spriten sokerilitkusta?
Ehkäpä kun olet tottunut myrkyttämään kehoasi erittäin sokeripitoisilla limonadeilla, huomaat eron helpommin.

Itse olen siirtynyt kokonaan steviaa sekä sokeria sisältäviin mehuihin ja en ole huomannut mitään ongelmia.

Limsaa en ole juonut vuosikausiin. En näe siinä touhussa yhtään mitään järkeä.

Vierailija

Tohtori kirjoitti:

Kaikki limpparit ovat keinotekoisia, makeutusaineesta riippumatta. Niitä ei kannata juoda muutenkaan.

Vierailija

Sokerin makuun on totuttu ja koska siihen on riippuvainen huomaa eron stevian makeaan makuun. Luullaan että koska sokeri maistuu paremmalle niin se olisi terveellisempi. Tämä on oikeastaan psykologinen ongelma.
Stevia kasvista tehty makeutus on aina terveellisempi vaihtoehto kuin tavallinen sokeri.
Maistui sitten mille hyvänsä.

oman tien kulkija

"Eikö se siis ole diabeteksen aiheuttaja?"  Sokeri, eikä hiilihydraatit ole missään määrin diabeteksen aiheuttaja. toki, jos ihminen olisi koko elämän syönyt alle 100 g päivässä hiilareita, ehkä välttyisi diabeetekseltä. Mutta kun jokainen normaalist syö yli 100 g hiilareita, niin rasvasta on helpoin vähentää kaloreita diabeteksen iskettyä.

Toiseksi, Stevia on kalliimpaa, teollisuu käyttää kaikessa halvinta, vaikka se ei merkitsisi ihmisen vuotuisessa ruokalaskussa edes 1 euroa.

Itse olen käyttänyt ainoana makeutusaineena  Steviaa yli 3 vuotta, mutta en silti suosittele  "ihmiskokeita" kuin yli 70 vuotiaille."

oman tien kulkija

"Stevia kasvista tehty makeutus on aina terveellisempi vaihtoehto kuin tavallinen sokeri."

Kyllä se sokerikin on tehty kasveista ja on tehty vielä yksinkertaisemmin, satojen vuosien kokemus.

Stevian valmistus vaikeampaa ja todellista kokemusta ei vielä kuin muutama 10 vuotta.

Itse käytän Steviaa, mutta en kyllä suodittele enkä toivoisi jälkäläisten käyttävän kuin tilapäisesti.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat