Hilse ja kutina pois

Hilse ja kutina pois

Hyvästi hilse ja kutina! Päänahan ongelmista pääsee eroon, olipa syynä liika rasva, kuivuus tai ihotauti. Nykyisillä tuotteilla se on helppoa.Lue koko juttu

Kommentit (8)

hiivasieni aiheuttaa hilsettä. Jokaisella on hiivasientä ihollaan ja helposti esim. kesällä ja keväällä hiiva rupee ikäänkuin kukkimaan. Saan itsekin joka kesä uudestaan kauhean hilseen ja päänahkaa kutittaa kauheasti, hiukset ikäänkuin rasvoittuukin nopeammin ja pahimillaan päänahka ruennu märkimään. ketokonazoli shampoo (apteekista ilman reseptiä auttaa)

Minulla ainakin 2 kertaa vuodessa tulee aivan kauhea pään kutina ja hilse. usein päänahka menee niin huonoon kuntoon että se alkaa märkiä. se on hiivasientä ja lääkäri määräsi nestemäistä kortisonia ja sitten apteekista ilman reseptiä saatavaa ketokonazolia sisältävää shampoota. auttaa aina ja nopeasti. atooppinen iho saa kai tuonkin vaivan pahenemaan ja kevät kai pahentaa muutenkin ihon hikoilua ja tuota hiivaa. kaikillahan hiivasientä on iholla ja sisällään, toisilla se vain "kukkii".

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yleensä kesällä ihoni on muuten paljon paremmassa kunnossa, mutta hiiva rupeaa aiheuttamaan hilsettä ja kutinaa päänahassa. joskus kellertävät laikut jatkuvat selkäänkin asti. kesän tuoma hikoilu juurikin lisää bakteereita iholle ja siksi hiiva myös silloin helpommin riehaantuu.

onneksi apteekin ketokonazoli shampoo auttaa aina ja lisänä kortisoni voide.

Diabetes ja muut aineenvaihdunnan sairaudet voivat myös aiheuttaa hiivasienen aiheuttamia oranssihtavia ihottuma läiskiä myös esim. jakoihin.

Kagivh

Voi luoja mitä sontaa koko juttu. Olen kärsinyt hiustenlähdöstä yli 10 vuotta, enkä ole tavannut vielä yhtäkään lääkäriä joka kuuntelisi mitä kerron tautihistoriastani, saati sitten osaisi tehdä asialle mitään. Kaikki mitä lääkärit ovat tehneet on vain pahentanut asiaa. Kortisonia kortisonin päälle. Ja kun yrität sanoa että kortisoni vain tuo uusia ongelmia, niin määräävät jotain muuta kortisonia. Puoskareita kaikki.

Vierailija

Artikkelin kohta pesuveden lämpötilalla ei ole merkitystä ei pidä paikkaansa ainakaan kohdallani, sillä kuumalla peseminen aiheuttaa minulle voimakasta kutinaa ja samoin kuumat löylyt.

Vierailija

Ketokonatsoli on siitä huono lääke, et sienet kestävät sitä melko hyvin ja ainakin minulle kasvoi resintentti melazziekanta jatkuvan hoidon seurauksena. Sen jälkeen olen käyttänyt siklopiroksiolamiinia (siclopiroxolamin) vaikuttavana aineena sisältäviä lääkkeitä, joiden maahantuonti kuitenkin loppui kahdessakin merkissä.  Jostain kumman syystä tätä lääkeainetta vaikuttavana aineena sisältäviä pesuaineita ei  saa enää Suomesta ja tilaan nykyisin Stieprox nimistä lääkeshampoota Saksasta ja se tulee itseasiassa puolta halvemmaksi, kuin vastaavan lääkeen Sepiprox osto aiemmin Suomesta,.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat