Kommentit (3)

Vierailija

"Kilpirauhasen vajaatoimintaan tai kakkostyypin diabetekseen voi liittyä lievä alttius lihomiseen"

Vai LIEVÄ alttius lihomiseen? Henkilö ei selvästikään ole itse sairastanut tai tiedä kilpirauhasen vajaatoiminnasta mitään.

Vierailija

Tässä ei mainittu virusten vaikutusta lihomiseen. Äskettäin luin, että tutkimuksissa on selvinnyt virussairauden saattavan jättää jälkivaikutuksena lihomisalttiuden. Myös psyyken lääkkeet usein lihottavat, kuten toisaalla mainittiinkin. Tunnen nuorenpuoleisen henkilön, joka harrastaa paljon liikuntaa, mutta on lääkityksen aloitettuaan lihonut reippaasti. Heiluu kuin heinämies, mutta kilot eivät vain lähde.

Harmittaa

Minulla on todettu kilpirauhaskokeissa T4v 11, koe otetaan vielä uudelleen myöhemmin, jos on 10 tai alle, aloitetaan kuulemma lääkitys, vaikka TSH olisi normaali, se oli 2,61. Painoa kyllä tulee koko ajan tasaisesti lisää, palelee herkästi ja olen väsynyt ja masentaa herkästi, en tiedä kuuluuko se asiaan, mutta tuntuu vain ettei oikein mikään innosta. .

Auttaisiko enää, jos alkaisin käyttää jodioitua suolaa, olen käyttänyt ruususuolaa tähän asti? Kolesteroliarvot olivat muuten normaalit, kokonaiskolesteroli 5,2, HDL ja LDL normaalit, samoin triglyt 0,71.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat