Kommentit (15)

Vierailija

Pari virhettä, jota virallinen taho levittää, kun on pakko julistaa virallista.

 

Kookosrasva = munkkirasva ja sitä tuskin kukaan lappaa suuhunsa missään muodossa, kuin munkkien :)

 

 Viljojen juidut yleensä ummettaa ja viljat ovat nopeaa hiilihydraattia, joilla verensokeri nousee ja saa sen II- tyypin dabeteksen.

 

Eläinrasvat eivät aiheuta mitään terveyshaittoja. Tästä on uutisoitu ihan kansainvälisesti viime aikoina, joten lätinät kovan rasvan haitallisuudesta voi lopettaa, koska uskottavuus vaankärsiin. Sen sijaan nuo prosessoidut kasvirasvamömmöt ne vastavaarallisia ovatkin.

 

http://personal.inet.fi/koti/remeli/alzheimer.htm#Kookosoljy

 

Hyvää ruokahalua!

Vierailija

14 vuotta lihaton ruokavalio, eettisistä syistä, koska olin nuorena eläintuotannossa töissä ja se kaikki oli niin kuvottavaa touhua, ja juuri tällä viikolla tuli tulokset verenkuvasta, ja terkkari ihmetteli, että miten nämä kaikki arvot voivat olla näin hyviä, kun ikää 42-v.

Hoki vain, että "kyllä olet tehnyt asioita oikein", vaikka totuus on, että olen koko ikäni polttanut tupakkaa ja juonutkin aivan liikaa, enkä koskaan miettinyt sen kummemmin mitä söin, kunhan se oli lihatonta. Kotimaista kalaa syön ja luomumaitotuotteita.

Viime vuosina olen vähän enemmän innostunut asiasta ja esim. idätän ituja, joita syön säännöllisesti (ja annan koirillekkin, tykkäävät hirveästi) ja ehkä iän myötä lisännyt proteiinia siten, että heittelen pähkinä- ja siemenrouheita vähän sinne ja tänne ruokaan sekaan, niin kyllä niistä päivän mittaan kertyy sitä protskua enemmän kuin tarpeeksi.

Ja papu"makaronilaatikko" on kans hyvää, eli korvaat sen makaronin pavuilla ja laitat vaikka hieman soijarouhetta ja kasviksia ja paljon paljon mausteita.

Itsellä oli aikoinaan helppo päätös, että vaikka terveys menisi, niin minä en eläimiä kohtele sillä tavalla, mutta ei se nyt sitten näköjään mihinkään mennytkään, vaikka minutkin oli aivopesty jo kotona siihen kuinka vaarallista on olla syömättä sianlihaa ja broileria ja tulee puutostaudit ja kuolee pois.

nim. fP-Kol 4.4

Vierailija
Vierailija

 tuli tulokset verenkuvasta, ja terkkari ihmetteli, että miten nämä kaikki arvot voivat olla näin hyviä, kun ikää 42-v.

 

No perusverenkuvasta ei todellakaan näy mikään ravitsemus, ainoastaan HB eli hemoglobiini.

 

http://www.yml.fi/tuotekuvaus_show.php?tuotenro=297

 

Ja kokonaiskolesterolikaan ei kerro yhtään mitään verisuoniesi tilasta. Ei yhtään mitään.

 

Eikä liha ja maaeläinrasvat aiheuta yhtään mitään terveyshaittaa.

 

 

Vierailija
Vierailija

Ei kai kasvisruokavalioon kala kuulu??

 

Vegaani ei syö mitään eläinkunnan tuotetta, mutta muissa variaatioissa saapi syödä mitä huvittaa.

 

Se kassilohi ei muuten ole sitten mitenkään eettistä.

 

Voi ihan mennä sinne Norjaan töihin kalatehtaalle.

 

Kaverit tulivat 2kk päästä pois, kun eivät vaan voineet enään katsoa niitä linjaston sairaita kaloja, joista fileet leikataan ja myydään hyväuskosille hölmöille.

 

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalastuksen_loppu.htm

Vierailija

Vähän vanhanaikaisia käsityksiä kasvissyönnistä huokui tämä artikkeli. B12-vitamiini ei ole ongelma, ellei ole vegaani. Lähes kaikkiin kasvimaitotuotteisiin on lisätty B12-vitamiinia, mutta se on niin tärkeä vitamiini että moni vegaani haluaa silti varmistaa sen ravintolisänä. Eikä vegaanius vaurioita lapsen kehitystä mitenkään, jos ruokavalio on hyvin suunniteltu ja B12, jodi sekä D-vitamiinin saanti tietysti turvattu. Yhtä hyvin sekasyöjälapset kärsivät usein yksipuolisesta einesruokavaliosta. Tavalliseksi vegetaristiksi ryhtyvällä energiansaanti ei juuri muutu. En tiedä yhtäkään kasvissyöjää joka eläisi pelkällä salaatilla, kasvisruokavalio oikein koostettuna on todella energiapitoinen: kehorakentajavegaaneita ja ultrajuoksijoita on paljon. Nykyään kasvisversion saa tuotteesta kuin tuotteesta. Kasvissyönti on tuikitavallista nykyään ja onneksi asiantuntijatkin pikkuhiljaa ovat alkaneet päivittää tietouttaan.

Vierailija

Joo, heti ensimmäiseksi suositeltiin maitoa, kalaa ja munia! Mikään näistä EI ole kasvikunnan tuotteita. "Syö lämmin ateria, etten *lipsahda* kylmien salaattien syöjäksi". Mitä vikaa on muka monipuolisissa salaateissa? Varmasti terveellisempää kuin pastasoosi. Aivan p:stä nämä ohjeet.

Hilla

Minä luovuin lihasta terveydellisistä syistä, mutta syön kyllä kalaa, kananmunia, ja maitotuotteita. Kaikki sujui ilman ponnisteluja. Käytännössä syön samaa ruokaa kuin ennenkin, mutta lihan korvaan kasviksilla. Vähintään yksi lämmin ruoka päivässä. Kun ruuan tekee itse, on tosi helppoa lopettaa lihan syönti, mutta jos turvautuu kaupan valmistuotteisiin, saa kyllä pidätellä oksennusta ja tuntea lihan houkutuksia monen monta kertaa. Kaupan kasviseinekset ovat hirveän makuisia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat