Mykkäkoulu on vallankäyttöä

Mykkäkoulu on vallankäyttöä

Hyvä riita tähtää ratkaisuun, mutta mykkäkoulu on vallankäyttöä. Toisen puhumattomuus saa kumppanin usein epätoivoiseksi: mikään sana tai ele ei tunnu lopettavan hiljaisuutta. On vain odotettava.Lue koko juttu

Kommentit (7)

Miltä mykkäkoulun kohteena olevasta naisesta tuntuu, jos miehet toivovat lähinnä äänihuulten tulehduksia ja muita vaimentamiskeinoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Huomaa, että juttu on miehen kirjoittama. Meillä on näin päin : mies nalkuttaa ja on 20 vuotta harrastanut mykkäkoulua. Hyvänä asiana todettakoon , että yli kahden viikon jaksot on lyhentyneet viikkoon. Yksi pahimmista henkisen väkivallan muodoista. 

claudia

Mieheni ei puhu. Minä olen kertonut kaiken ja halunnut pelastaa avioliittoni.

Nyt on edessä avioero. Mistä tämä oletus, että pelkästään naiset pitävät mykkäkoulua?

Tämä on eka kerta elämässäni, jolloin olen vetäytynyt kuoreeni, en pysty enää puhumaan. Minut on hylätty lopullisesti jatkuvalla mykkäkoululla. Olen ollut hiljaa koko päivän. En tahallani. En pysty enää puhumaan, enkä katsomaan, enkä edes koskettamaan häntä. Tosi paha olo.

Uneton

Pelkään miestäni koska hän on nyt arvaamaton ja impulsiivinen. Ei vastaa mihinkään kysymyksiin ja arjesta sopiminen on nillittämistä. Kehoni reagoi mykkyyteen vapinalla, vatsakivulla, huimauksella. Itken usein ja olen lamaantunut. Ruokahalu on tiessään ja uni tulee vaan lääkkeillä. Alan tajuta että minun on pelastettava itseni ja lapseni...

Vierailija

Onpa vanha juttu, mutta kommentoin silti. Oletus siitä, että nainen olisi se, joka mykkäkouluttaa on yhtä seksistinen kuin se, että nainen on aina se, joka "pihtaa". 

Joka tapauksessa. Olen nainen ja testaan parhaillani ensimmäistä kertaa mykkäkoulua mieheeni, aloitin klo 23 eli mies ehti havaita mykkäkoulun ja mennä nukkumaan (pelkäsin, että muuten en kestä olla tuntiakaan yrittämättä löytää ratkaisua/taivu siihen mitä mies pitää parhaana). Mies on yrittäjä, jolla on kohtalaisen kevyt työ, puhuu vain työstä ja itsestään, pyytää mielipiteitäni joka asiaan, haluaa kertoa minulle kaikkein turhimmatkin yksityiskohdat. Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen miehen aloiteesta tai jos muutaman kerran on ollut niin se on tapahtunut tavalla, että mies on vetänyt housut jalasta "tuu tänne, hoitele mut", ei siis edes itse saattanut minua makuuhuoneeseen, en tunne itseäni järin halutuksi suhteessamme.. Sitten joskus seksi on _melko_ hyvääkin.

Takaisin aiheeseen: Meillä oli tänään kuulemma hyvä päivä. Yritin kertoa miehelle, että minusta olisi kiva jos minultakin välillä kyseltäisiin jotain - mitä vain, miltä tuntuu, mitä mietin.. mies on vältellyt hirveästi minun toiveistani, ajatuksistani ja mielenkiinnonkohteista puhumista, esim. asuntojen katsomista oikotiestä vaikka ihan huvinkin vuoksi, btw. Tähän mies vastasi, että meillä on ollut hyvä päivä (aivan samanlainen kuin aina ja aina nuo samat epäkohdat, jotka ei miestä kiinnosta) ja nyt häntä jo väsyttää (hänellä on aina syy huonolle ajankohdalle kun minulla on sanottavaa). Jos haluan puhua jollekin niin hanki kavereita.

Niin nyt meni kuppi nurin, en jaksa enää! Tässä on kuitenkin koko ilta oltu hänen kaverinaan kuuntelemassa hänen puheitaan kuten aina kun hän niin toivoo! Itse saan osakseni AINA (enkä käytä sanaa väärin) vaan välinpitämättömyyttä, itsestäänselvyytenä pitämistä ja parhaillaan v*ttuilua!

Nyt siis mykkäkoulutan ja jos ei toimi niin ihan sama, sitten tulee ero, minä en yritä enää muuttaa tuota miestä jos kaikki hyvä on pelkkää manipulointia. Muutenkin mies on ylimielinen pitäessään minua itsestäänselvyytenä koska 1) hän ei pärjäisi ilman minua (viikko-viikko isänä hän olisi kusessa) 2) hän ei pärjää ilman naista ylipäänsä 3) hän ei saisi mistään parempaa naista, minussa kun ei oikeasti ole vikaa, ei seksinkään suhteen, olen hyvännäköinen ja ainoa, joka näkee vaivaa ja olen silti halukas 4) lisääkin keksisin, mutten jaksa kirjoittaa ettekä te lukea.

Katsotaan nyt kuinka käy, mutta joskus satunnaisen mykkäkoulun on kyllä saattanut ihan oikeasti ansaita. Toivottavasti onnistun ihan oikeasti pitämään turpani kiinni huomisiltaan asti enkä sula miehen lepertelyyn. Kiitos kun sain avautua!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat