Hus, sienet pois varpaista

Kommentit (11)

Vierailija

Itselläni lakkas isovarpaiden alla sieni kasvamasta,kun olen vuoden verran voidellut pihkasalvalla kynnen aluset.Ohensin ensin kynsiä,kun ne oli kasvanu jo aika paksuiksi.Sitten illalla nukkumaan mennessa voitelin kynnen päällisen ja tungin kynnen alle pihkasalvaa ja jalat peitteisiin ja nukkumaan.Tein itse salvaa.Morapuukko käteen ja kuusen kylkiä kaapimaan.Laitoin foliovuoan täyteen ja kaavin päälle 3 purkkia vaseliinia.Vuoka hellalle(itse laitoin mökillä grillin päälle).Salva sulaa kuumetessa ja sen jälkeen kaadat nesteen takaisin purkkeihin.Jos tulee liian pihkasta,niin kuumenna uudestaan ja lisää vaseliinia.Halpa lääke,kun vaan jaksaa värkätä. Nimimerkki Soikka

Vierailija

Pihkasalvaa en ole kokeillut, mutta tässä omat kokemukset: lääkevoiteet ovat heikkotehoisia, paras Lamisil solo-geeli, mutta sekään ei yksin riitä. Sienet ovat vastustuskykyisiä. Suun kautta otettavat lääkkeet ovat hyvin vaarallisia, en suosittelisi. Erittäin hyvin sienen tappaa tavallinen halpa alkoholipohjainen desinfektioneste, esim. Neo-amisept! Myös teepuuöljy tuntuu tehoavan, samoin kuin 4% vetyperoksidiliuos, jota saa apteekeista haavanpuhdistukseen. Näitä voi vaikka käyttää vuorotellen pari kertaa päivässä, niin jopa (ainakin alkava) kynsisieni talttuu nopeasti. Lisäksi pitää tietysti pestä varpaat saippualla vähintään kerran päivässä. Sieni tulee aina takaisin varpaanväleihin, jos siihen on taipumusta, joten en oikein usko kenkien vaihtamiseen. Koko ympäristöhän pitäisi steriloida (kodin lattiat), joten vaikeaksi menisi. Parempi sitten ehkäistä sientä tiputtelemalla varpaisiin vähintään joka toinen päivä Neo-amiseptia.

Vierailija

Itselläni kynsisieni vuosia. Kaikkea kokeillut. Pihkalakka ensimmäinen jolla ehkä tehoa. Hoito kestää kuukausia, mutta nyt näyttää siltä että uutta tervettä kynttä kasvaa. Apteekkikamaa, eikä tarvii reseptiä. 

sienistä eroon päässyt

on muuten aikamoista myrkkyä tuo terbinafiini tehoaineelliset hoitotuotteet. koittakaapas googlettaa. itse en niihin satu pitkällä tikullakaan. kokeilin MEDICA terbinafiinivapaata kynsisienenpoistoainetta ja se toimi todella nopeasti. sitä saa käyttää myös ennaltaehkäisevästi . reseptivapaata

Vierailija

Mitä kannattaisi kenkiin käyttää, jos kerralla haluaisi putsata kaikki paikat? Tavallinen desinfiointiaine? Tai jos kengät ovat pitkään käyttämättä tai vaikka pakkasessa tai saunassa, niin saako sillä pöpöt tapettua? Kengät vaan eivät taida kestää riittävän kuumaa? Tai kuinka kuuma on riittävän kuuma, riittääkö 60'C?

Zombieitiö

Olen varpaanvälisieneen ottanut suolakylpyjä jaloille. Haaleaan veteen normi ruokasuolaa niin paljon kuin kirvely alkaa, jos on pieniä avohaavaumia.
Itse olen sadistinen kutinaa kohtaan, ja yleensä ensin alkoholipitoisella desifiointiaineella ja karkealla kankaalla hieron sienikohdista ihon voimakkaasti rikki. Alkoholi polttaa kiusallisen kutinan hetkessä pois. Polte on hemmetillisen kutinan jälkeen tervetullut.
Sen jälkeen pesuvatiin kylmää vettä ja suolaa. Lisää suolaa vähitellen ja kun huomaa että vahvuus alkaa lievästi kirvellä, on teho taattu. Liota niin kauan kuin kantti kestää.
Jalkakylpy on hyvä vaikka elokuvaa katsellessa samaan aikaan.
Sen jälkeen huuhtelen suolan pois ja upotan varpaat jääveteen. Vain varpaat, ainakin mulla alkaa jalka kouristelemaan helposti jäävedessä ja se on kivuliasta se.
Kylmä tappaa myös sientä.
Joskus suihkin urheilijalle tarkoitettuja kylmäspreitä varpaan päälle ja väleihin. Tämä "syväjäädytys,"on myös tehokas sienitulehduksen rauhoittamiseen.
Huolellinen kuivaus, vaikka föönillä varpaanvälit kuivaksi. Sitten talkkia varpaanväleihin ja pumpulisukka jalkaan
. Joskun otan aikaa ja nautiskelen jalkahoidostani. Saatan jääveden ja kuivaamisen jälkeen levittää jääkylmää viiliä tilehtuneiden, vielä punottavien kohtien päälle. Kun iho lämmittää viilin niin poistan sen ja uusi kerros jääkylmää tilalle. Niin hassulta kun kuulostaakin niin jääkylmä viili rauhoittaa kuumottavaa sienitulehdusta ja tuntuu taivaalliselta. Toimii myös nivusissa jos on kuumottavaa hiertymää.
Viilin jälkeen pesu kuivaus ja pumpulisukka. Hyvä myös laittaa talouspaperisuikaleet varpaiden väliin, että ihokosketusta ei tapahdu, näin ei lämpökään nouse eikä muodostu kuumotusta ja kosteutta, jota sieni tarvitsee elääkseen.
Tämän jälkeen on jo taivaallinen olo.
Rasvaa ei missään nimessä saa laittaa.
Jos kovasti pukkaa kirkasta ihonestettä ja kuumottaa rikkein tulehtunut iho, alkoholipitoinen desifiointiaine, kuivaus, ja pariprosenttinen kortisonivoide.
Se ei ole rasvaa, kortisoni kuivaa ihonesteen ja rauhoittaa täten.
Näillä olen selvinnyt aina, ei sienilääkkeitä. Tosin kynsisieneen tämä ei varmaan tehoa,
Noin kerran vuodessa iskee tai harvemmin, ja näillä on lähtenyt muutaman päivän jälkeen.
Käytän yleensä kangaskenkiä, tulehduksen aikana pesen kengät, laitan kärkiosan täyteen merisuolaa ja vettä päälle. Annan suolan tappaa itiöt vaikka yön yli. Sitten pesu ja kuivaus.
Kotokonsteja ilman lääkkeitä. Tosin kortisoni on hyvä.
Olen kuullut että joku on jopa sumuttanut jotain baigonin ötökkämyrkkyä kengän sisään ja näin tuhonnut sienen. Sitten vaan pesuaineella puhtaaksi ja kuivatus ja tuuletus.
Jos sen jälkeen vielä joku kengässä elää, sen täytyy olla zombie.

Vierailija

Vanha konsti on parempi kuin nippu uusia : Merisuolaa ja ja niin kuumaa vettä kuin jalka kärsii jalat merisuolaveteen päivittäin, niin jalat voivat paremmin. Älkää huuhtoko jalkoja vaan kuivatkaa kunnolla suolaveden käytön jälkeen.

Vierailija

Heti kun varpaan välit alkaa haista;väkiviinaetikkaa pumpulituppoon ja varpaanväleihin,istu 20 min,toista muutamana iltana,sieni häviää.

Vierailija

Isäukko teki ronskeja suolakylpyjä jalkasilsaan, niin joutui lasarettiin kun tuli verenmyrkytys, joka lähti jostain jalkapohjassa olleesta pykimästä. Sellainen tumma viiva lähti kulkemaan jalassa.  

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat