Apua, tapahtuiko hoitovirhe?

Jos sait sairaalassa huonoa kohtelua tai vaivasi hoidettiin väärin, älä vaikene. Hoitovirheestä tai vahingosta on aina oikeus valittaa.Lue koko juttu

Apua, tapahtuiko hoitovirhe?

Kommentit (19)

Se on selvä, virhe, ruuminvamma, asiakirjan väärenys. Kumpikin lääkäri käräjäsaliin, tuntuvat korvaukset, sakot/vankeutta, viralta pano.

• ylös 46
  • alas 40

Pyydä sairaalasta potilasasiakirjojen lisäksi logitiedot, mistä näkee kuka, missä, milloin on katsonut tai muuttanut sinua koskevia merkintöjä.

• ylös 43
  • alas 46
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hohhoijjaa. Lääkäreillä tai sairaalalla ei ole mitään vastuuta missään virhe tai vahinkotilanteissa. Jos möhlinyt lääkäri väärentää paperit parhain päin, ei mitään virhettä ole ikinä tapahtunut ja potilas valittaa vain aiheetta. Tämä ei tästä muuksi muutu, eikä toiset lääkärit ota mitään kantaa kollegoidensa tekemisiin, koska lääkäriliiton kollegiaalisuusohje kieltää sen sanktion tai erottamisen uhalla!

• ylös 41
  • alas 48

Jospa ne potilastiedot olisi jatkossa lääkärin lähetettävä sähköisessämuodossa johonkin sellaiseen paikkaan,jossa ne säilyisivät varmasti tallessa.Myös ne lokitiedot.Näin estyisi papereiden peukalointi omaksi eduksi.

• ylös 68
  • alas 49

Miesystävälläni on käsi holtiton se heiluu kävellessä ja oikea 

olkapää on matalemmalla kuin vasen. Välillä tämä käsi nykii

oudosti sekä pää siinä mukana että pitäisikö sitä käydä  

kuvauttamassa? Hän kävi lääkärillä mutta lääkäri määräsi vain  

fysikaalista hierontaa.

• ylös 54
  • alas 62
Lassi Tiittanen

Sosiaali- ja terveysalan lupa ja valvonta virasto Valvira

Ylilääkäri

Matti Heino

Monialasekatyömies

Lassi Tiittanen

Sturenkatu 5 B 13

00510 HELSINKI

Olin tänään (07.10.2015) Kallion terveyskeskuksessa, kun vasemman jalan nilkan tulehtuneen haavan takia lisäksi se oli aamulla selvästi turvoksissa, mutta minun potilastietojani luettiin tietokoneelta, kun eilen kävin terveydenhoitaja Tarja Vuorteen hoidossa ja hän väitti, ettei haavani vuotanut, vaikka haavasiteessä oli selkeästi jäämiä vuodosta jonka olin laittanut vain noin neljä tuntia aiemmin !

Kenelle minun siis pitää valittaa, etten saanut alkuunkaan hoitoa ?

Omalääkärini on Terhi Hartikka.

• ylös 31
  • alas 42
pipi

Mutta mitä minun tulisi tehdä, kun minun hoidossani hyvin pitkän elämäni aikana on aina tehty sellainen virhe, että on jätetty kokonaan huomioimatta synnynnäinen parantumaton sairauteni? Sairaus jossa lääkärien olisi tullut ohjeistaa minua elämään parantumattoman sairauteni kanssa siten, että olisin osannut pyrkimään välttämään, eli ennakolta ehkäisemään niitä moninaisia sairauksia, joita parantumaton sairauteni on minulle aiheuttanut. Tuon lisäksi, ettei koskaan parantumatonta sairauttani ole otettu huomioon, on ollut minulle hyvin suurta vahinkoa ja rahanmenoa. Siitä kun sairauteni minulla todettiin tulee ensi uutena vuotena 2016 61 vuotta. Ja vuodesta 1991 minulla on ollut näyttää jokaiselle lääkärille "sadoille eri lääkäreille"  sairauteni todisteeksi lääkärintodistuksia, joiden paikkaansa pitävyyttä ei pystytä vääräksi todistamaan. Sen lisäksi, että lääkärit eivät ole huomioineet tätä sairauttani, minua on monesti kohdeltu lääkärien ja hoitajien taholta vähätellen ilkkuen, pilkallisesti, kun myös vihamielisesti, eikä lääkärit ole aina suostuneet kirjoittamaan minulle tarvitsemiani lääkkeitä, että oikeaa kiusantekoakin on esiintynyt hoidossani. Sairauteni on sellainen, että todistettavasti siitä johtuen, olen sairastanut paljon.  Kertomani on todistettavasti totta. Jos joku toimittaja uskaltaa kirjoittaa tapauksestani hän saa sen mieluusti tehdä. Ajatelkaa! Maassa jossa sanotaan olevan korkeatasoinen lääketieteellinen taito ja osaaminen, ei välitetä käyttää ihmisenhoidossa noita kehuttuja tieto/taitoja, koska rahansa saa helpommalla, ihmisen voinnista ei välitetä, onko se hoidon jälkeen hyvä, vai huono, tai huonompi kun hoidon alussa. Miten voin tehdä potilas vahinko, tai hoitovirheeistä ilmoituksen, kun koko elämäni on hoitovirheitä täynnään? Ja kun olen tehnyt hoidoistani muistutuksia niin, eihän niiden vastauksissa edes ilmene, että niihin vastannut olisi edes ymmärtänyt  sen minkä vuoksi muistutus oli tehty. Että muistutuksista ja valituksista ei ole ollut minulle mitään hyötyä, oikeudenmukaisuutta ei ihmisenhoidossa tässä maassa tunneta. Suomessa ei ole olemassa mitään paikkaa, eikä ketään ihmistä, jonka puoleen kääntymällä ihmisenhoidon saisi muunnetuksi hyväksi, ja että sairas kansalainen saisi sellaista hoitoa, jonka sanotaan takaavan tässä maassa kansalaisille subjektiivisen perusoikeuksiin perustuvan hoidon, jossa ketään ei aseteta huonompaan asemaan, joka on valetta.  Ja jos joku väittää asian olevan toisin, kertokoon vaikka näillä sivustoilla, missä on Suomessa se paikka, tai henkilö, jolta ihmisen huonoon hoitoon tarvittaessa saa avun? 

• ylös 44
  • alas 32
Vierailija

Voi hyvä luoja, että miksi Suomessa paapotaan lääkäreitä, ettei virheiden tekijää saisi osoittaa. Uskomatonta. Ja tuo yllämainittu asia, että "pienikin huomautus saattaa olla lääkärille vaikea kokemus". Voi hellanduudelis sentään. Haloo!? Ja tämän takia potilaiden kokemat hoitovirheet ja haitat sivuutetaan ja niitä pidetään pikkujuttuina. Aivan uskomatonta.

• ylös 39
  • alas 38
Hanne

Ajatelkaas, kun minun kohdallani on käynyt niin, ettei koko pitkän elämäni aikana minua tutkineet/hoitaneet lääkärit ole huomioineen sitä, mitä syntymästäni asti sairastamani parantumattoman sairauteni vaikutus on minulla havattuihin muihin sairauksiin.

Vuosikymmenistä toiseen, kymmeniä jopa satoja lääkäreitä tavattuani, yksikään lääkäri tässä  korkean tieteellisen tiedon ja osaamisen maassa ei ole minua tutkiessaan/hoitaessaan osannut ottaa potilastaan huomioon kokonaisvaltaisesti. Että mitä hyötyä on kehutusta tietämyksestä ja osaamisesta, kun sitä ei arkisessa työssä käytetä hyödyksi?

Kuvitelkaahan esim. kun tuohon synnynnäiseen sairauteeni kuuluu hengityselinsairaus joka on vaivannut minua koko elinaikani 80 vuotta, niin koskaan kukaan lääkäri ei ole edes yrittänyt auttaa minua selviytymään paremmin tämän hengityselinsairauteni kanssa.

Että jos esimerkkiä huonosta hoidosta tarvitaan niin, minun kohdallani sellainen löytyy.

Ja kun jos ajattelee, kun  hoitovirheet minun kohdallani ovat toistuneet 80 vuoden ajan, kuka korvaa sen kaiken, mitä tuosta on ollut haittaseuraamuksia minull`? Ja millä vuosikymmenten haitat pystytään koskaan minulle korvaamaan?

• ylös 28
  • alas 31
Make

Vaimo kävi lääkärillä huonon olon ja kipujen takia. Tämä lääkäri EI saanut mitattua verenpainetta mikä kotiin tultua mitattiin olle 208/149.
Seuraavan päivän aamulla vaimo kaatui lattialle ilmeisesti halu mennä vessaan.
Soitto heti 112 ja ensihoitajat tulivat ja yrittivät elvyttää noin 20min.

Tuo lääkäri saa lähteä kun on niin onneton.

• ylös 33
  • alas 26
näin se meni

Heip.Olen 20 vuotias nuori ja oli virtsaamisen kirvelyä ja tiputtelua.Testien jälkeen söin lääkärin kaksi antamaa antibioottikuuria.Sen jälkeen lääkäri väitti että minulla on eturauhasen tulehdus.Eturauhanen ei ollut kipeä,eikä ollut lainkaan kipuja muuallakaan .Urologi passitti virtsan flow testiin,jossa virtaus oli 11ml\s.jäännösvirtsa 0.Lääkäri passitti siten tähystykseen.Edelleenkään vaivasta ei ollut haittaa.Tähystystulokset normaalit.Keskussairaalasta lääkäri määräsi lääkkeeksi omnicin.miksi?katsoin haittavaikutukset ja siellä oli mm.siemen syöksyn estyminen.ei käynyt minulle .Menin yksityiselle lääkärille takaisin ja esitin huoleni lääkkeestä.Sitten hän kysyi kestääkö rännillä pidempään.Ehdotti lääkkeeksi xatralia,missä hänen mukaansa haittavaikutuksena vain huimaus,nenän tukkoisuus.Ajattelin että no kannattaa varmaan sitten kokeilla.Ei olisi kannattanut.Sairaala reissu siitä tuli.Virtsaaminen oli jatkuvaa.Impotenssi kesti kaksi viikkoa.En pystynyt nukkumaan.Sain neurologin tutkimusten mukaan vakavan aivovamman ja elinikäisen lääkityksen.,lisäksi rakon toimintahäiriön,joka vaivaa lopun ikäni.Näin Urologian tutkimuksissa voi käydä.Ylihoidetaan potilas.Missään vaiheessa ei lääkäri kysynyt oireitten haittaavuudesta elämällini ja oireitten vaikeudesta.11ml/s virtsasuihku joka on täysin normaali keski ikäisillä oli urologin mukaan ongelma.Ei nuori poika voi tietää että moinen ole vakavaa lainkaan.Kokeneempi ihminen olisi varmaan osannut laittaa stopin tutkimuksille.loppu.

• ylös 25
  • alas 27
Vierailija

Kuuluuko minun saada jotain korvausta, kun joudun uudestaan leikkauspöydälle "sairaalan laitevikojen takia" ?
Ei niitä ylimääräsiä enää tarvitsis.

• ylös 33
  • alas 27
Vierailija

Aivan naurettavaa ajatellakaan että asiat toimisivat näin hienosti suomessa. Virheen tapahtduttua sairaalassa tietoja peukaloidaan ja potilaille valehdellaan. Mitä tahansa saa tehdä kunhan siitä ei jää kiinni ja kiinnihän hoitohenkilökunta ei Suomessa jää. Todellakin Suomalainen järjestelmä on todella uniikki!! muissa maissa ehkä edes jonkinlaista rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta löytyy

• ylös 32
  • alas 27
KALLE,

ON PITKÄ JUTTU 1,3,2016, PUOLISONI VIETIIN TAXSILLA RUOKOLAHDEN TERVEYSKESKUKSESTA LAPEENRANNAN ETELÄ KARJALAN KESKUSAIRAALAN ENSIAPUUN 2viiKkoa kestäneiden vastahakoinen takia tulehdusarvot reilusti koholla, EIVÄT LEIKANEET KUN TUTKIVAT MELKO SELVÄÄ ASIAA UMPILISÄKE KERKES PUHJETA VASTA 2,3,2016,VIHDOIN USKOIVAT UMPILISÄKEESÄ OLEVAN PAHASTI JOTAIN PIELESSÄ, EIKÄ LEIKKAUKSEN JÄLKEEN KAI KOKO SUOLISTOA HUUHDELTU KUIN OSITAIN,NYT HERÄÄ EPÄILYS ETTÄ JÄI JOTAIN PAHASTI PIELEEN SISÄELIMISSÄ, PAINO PUTOSI LIKI 10kg, KITUI LÄHES VUODEN KOTONA HIUKAN LIIKUI EI PALJON JAKSANUT, SITTE 25 ,4,2017 KAATUI KOTONA OIK,LONKKA MURTUI,OIK,OLKAPÄÄ HIUS MURTUMA, JA OLIKO AIVO JUTTU ENNEN KAATUMISTA VAI KAATUMISESTA JOHTUVAA,ENSIHOITO VEI PUOLISONI TAAS ETELÄ SAIMAAN KESKUSAIIRAALAN ENSIAPUUN, TAAS JÄTETIIN HUOMIOIMATTA ETTÄ OISKO SIELLÄ PÄÄSÄ KAIKKI KOHDALAAN, SEURAAVANA PÄIVÄNÄ OSASTO A7 JONE HÄNET OLI SIIRETY ENSIAPU POLIKLINIKALTA, AIKOIVAT VIDÄ OIKEAN LONKAN KANSA OPEROITAVAKSI, MUTTA VERENPAINE ROMAHTI YLÄPAINE 80, alkaneesta ei tietoa, MENI TAJUTOMAKSI SAMAN AIKAISESTI, EIKÄ KOKO AIKANA OSAPUILEEN 3viiKkoa OLI TAJUTUMANA EI MITÄÄN KONTAKTIA SAANUT HÄNEEN, EIKÄ KUULEMA TEHO OSASTONLÄÄKÄRIN MUKAAN AIVO VERENVUOTO OLLUT OIKEIN PAHA, OLIVAT MUKA AIVOPESILISTIIN OLEET YHTEYDESSÄ, KUITENKI 19,5,2017 PUOLISONI MENEHTYI IMATRAN HONKAHARJUN SAIRAALASA, KUOLINSYY AVOVERENVUOTO,PISTÄÄ VIELÄKIN VIHAKSI MELKEIN 3kuukautta jälkeenpäin, LÄÄKÄRIT SAISIVAT OLLA JONKUNVERRAN HUOLELISEMPIA,!!!!!!!!????????? POTILAS OLI EIRA MIRJAMI JAVANAINEN, JA KIRJOITA JA HÄNEN PUOLISO, JAVANAINEN KALERVO, RUOKOLAHTI,

• ylös 29
  • alas 28
Helsku

Ylävatsan ultrassa lääkäri pyysi useaan kertaan hengittämään syvään. Luin luotettavilta verkkosivustoilta että ilma estää näkyvyyden kuin myös suolikaasutkin. Mutta miksi nimenomaan pyydettiin hengittämään syvään ja pitämään ilma keuhkoissa. 

• ylös 21
  • alas 32
Lmplnkurjuus.

En tiedä onko tuo nykypäivänä enää mahdollista päästä lääkärin peukaloimaan tietoja omaksi eduksi. Olen juuri itse tilanteessa että jouduin tilaamaan kaikki loki yms. tiedot käymällä täyttämässä pari lappua paikallisella terveysasemalla. Itse luulen juurikin että lääkäri olisi repinyt kaksi vuotta vanhan labratulokset ja muokannut sinne viimeisimmän otettujen labrojen päälle nämä vanhat tulokset. Joko asia on niin tai näytteeni on sekoittunut jonkun toisen ihmisen kanssa. Tämä kyseinen lääkäri on jäämässä eläkkeelle ja oli kun tänne kuntaan muutin niin omalääkärini jonka parin vuoden painin jälkeen vaihdoin toiseen. Nyt kun lääkäreitä on lomilla yms. olen taas joutunut asioimaan kyseisen lääkärin kanssa heti kun hänet näin vuoden tauon jälkeen hän alkoi taas muuttelemaan lääkitystäni jonka pitäisi pysyä muuttumattomana ainakin vielä yhden leikkaiksen tai kahden ajan että jalkani ollaan leikattu kivuttomaksi. Odotan nyt vaan että saisin tietoni niin näkisin mitä siellä selän takana on touhuiltu vai onko siellä touhuiltu papereiden valossa mitään. Sen tiedän että kohtelu ei ainakaan inhimillistä tämän lääkärin toimesta ole.

• ylös 25
  • alas 29
Vierailija

Maailmassa on monta tyhjänpäiväistä asiaa. Mm. Nunnan nännit, munkin pallit ja valittaminen Valviraan.
Kun kuolemantuottamuksesta saa huomautuksen, niin eipä ole ihmishenki minkään arvoinen.

• ylös 25
  • alas 28
Vierailija

Nämä kantelut ovat täysin turhia. Suomessa koko laki on pelkkä vitsi. Oulun Yliopistollisessa sairaalassa oli kyselty todella huonokuntoiselta potilaalta aivan törkeitä ala- arvoisia kysymyksiä. "Kantelujen vastausten mukaaan mitään ei ole tapahtunut. Potilaan mainitsemia ihmisiä ei ole olemassakaan. Kantelujen myötä kuitenkin 6 paikalla olleen ihmisen nimi on tullut esiin. Naislääkärin nimi joka "toimintaa johtamassa" tuli selville kun potilas kävi kuvailemassa kyseisen lääkärin vastaanottovirkailijalle. Hävettää,olla suomalainen. Nämä itseään hoitohenkilökunnaksi tituleeraava henkilöt ansaitsevat potkut. Mutta Suomessa ei kaikki on sallittua. Lakaistaan kaikki "likainen" maton alle niin koko maailmalle näyttää siltä kuin Suomessakin noudatettaisiin kansainvälisiä lakeja.

Näkövammainen

Kirjaamisvirheet ja kiusaaminen tahallaan ja suullisesti erittäin ikävää ja palkkaa lisää

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat