Lääke lihottaa – aluksi

Jos lääkkeen sivuvaikutuksena on lihomisvaara, se mainitaan tuoteselosteessa. Silloin ainoa pätevä konsti on ruokavalion keventäminen.Lue koko juttu

Lääke lihottaa – aluksi

Kommentit (5)

MOI SANNA MINULLA ON JO VUOSIA OLLUT LUOTTAMUS PULA LÄÄKÄREIHIN,OLEN TULLUT SIIHEN KÄSITYKSEEN ETTÄ LÄÄKÄREILLÄ ENEMPÄÄ KUIN HOITAJILLAKAAN EI OLE VASTUUTA,SANOVAT HERKÄSTI TEHÄN VOITTE VALITTAA JA KÄYTÖS MUUTTUU KOPPAVAKSI,TOISAALTA JOS VAIKKA VALITTAAKIN,SIELTÄ TULEE AMMATTI SELITTÄJÄN VASTAUS,JOKA ON USKOMATONTA JUTUN HEITTOA HÄLLÄVÄLIÄ TYYLIIN.OLEN NYT ODOTTANUT VATSALAUKUN OHITUS LEIKKAUSTA 4vuotta,ETTE VARMAAN IHAN HETI USKO MUTTA ON OLLUT USKOMATTOMIA SELITYKSIÄ SAMASTA JUTUSTA 3 ERI VERSIOTA JA PITKITTÄMINEN TEKAISTUILLA SYILLÄ.

NYT ALOITAN UUDESTAAN YKSITYISELLÄ TUTKIMUKSET ALUSTA.

VOINKO VAATIA TAYS:n KIRJOITTAMMAAN MAKSUSITOOMUKSEN OLEN MENETTÄNYT LUOTTAMUKSENI KYSEISEEN SAIRAALAAN EN USKALLA MENNÄ.

KERROTHAN MITKÄ MINUN OIKEUDET ON OIKEESTI.

TERV.KAUKO HORTTANAINEN.

horttka@gmail.com

• ylös 25
  • alas 24

On kokemusta masennuslääkkeestä jonka seurauksena lihoin pari kiloa per viikko. Painoni oli pysynyt sitä ennen 30 vuotta lähes samana kuten elintavatkin. Lihominen johtui siitä, että lääke esti kylläisyyden tunteen syntymisen aterian jälkeen, jolloin tunsi tarvetta syödä vähän väliä. Kylläisyyden tunne syömisen jälkeen palautui lääkkeen lopettamisen jälkeen, mutta ylimääräisten kilojen pudottaminen oli paljon vaikeampaa.
Kyse ei siis ole väsymyksestä ja liikkumattomuudesta vaan lääkkeen aiheuttamasta kemiallisesta haittavaikutuksesta, jota artikkelin kirjoittaja vähättelee. Suomessa kukaan ei seuraa psyykelääkkeiden käyttäjiä ja lääkkeiden haittavaikutuksia, vaan niitä määrätään liukuhihnalta jopa potilasta näkemättä. Ihan puppua, että potilaan terveydentilaa seurattaisiin kuukausittain. Juuri siksihän näitä lääkkeitä määrätään, jotta potilaat voi jättää oman onnensa nojaan vuosikymmeniksi ja näin säästetään tutkimus ja hoitokuluista. Paraneminen ei ole edes tavoite, eikä ketään kiinnosta mistä masennusoireet johtuvat. Pääasia on, että lääketeollisuus nettoaa.

• ylös 113
  • alas 40
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tipitii

Ei lahe kilot kun lopettaa laakekeen syomisen. 20 kiloa tuli 6 kk:ssa ja viela on juurikin ne samat kilot eika lahe vaikka mita tekis. Kiitos vaan surkeat laakarit! Siina vaiheessa kun olin ostamassa kolmatta kertaa isompia vaatteita, lopetin laakityksen ja kas, loppui lihominen myos. Tuosta on nyt aikaa jo 15 vuotta ja vaikka olen ollut raskaana ja lihonut naiden myota, olen myos ne raskaus kilot saanut helposti pois muutamassa kuukaudessa. Mutta ne laakkeen tuomat kilot lilluu ymparilla. 

• ylös 45
  • alas 25
Vierailija

Itselläni SSRI ainakin on kasvattanut ruokahalua ja paino onkin noussut lääkkeen aloittamisen jälkeen lähemmäs 10 kiloa.

• ylös 30
  • alas 12
Vierailija

Vuosia sitten söin vähän aikaa masennus- ja psyykelääkkeitä. Lihoin, enkä saanut tulleita kiloja karistettua. Nyt taas 1,5 vuotta joutunut lääkkeitä ottamaan ja kiloja on kertynyt vähintään kymmenen. Olenkin vähentänyt annostusta ja haluaisin lopettaa kokonaan, koska olen paljon energisempi vähemmällä lääkemäärällä! Painoa ei tosiaankaan seurata kuukausittain. Tällä hetkellä yritän laihduttaa, mutta kilot ovat todella tiukassa. Lisäksi noista lääkkeistä tulee inhottavia sivuoireita, joita vähätellään ja joihin määrätään uusia lääkkeitä. Kierre on valmis.

• ylös 10
  • alas 2

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat