Kommentit (12)

Vierailija

Miksi aina kysytään Ursulalta?

Miksi ihmisen pitäisi juoda maitoa? Ilmankin pärjää oikein hyvin.

Laadukkaat juustot, voi, kerma ja hapatetut maitotuotteet sitä vastoin ovat ok tai jopa terveysruokaa. Esimerkiksi useista juustoista saa arvokasta K2-vitamiinia.

1 dl maitoa, piimää, jogurttia tai viiliä sisältää vain 3 grammaa proteiinia, 1µg lisättyä D-vitamiinia ja kalsiumia 121mg (lähde: Fineli).

Proteiinin päivittäinen tarve on 1-2 grammaa per painokilo (normaali paino) päivässä.

D-vitamiinin tarve on 50-150µg päivässä.

Maito kannattaa vaihtaa veteen. Valio ei kerro, miten maito prosessoidaan. Moni pystyy käyttämään ulkolaisia maitotuotteita, mutta suomalaisia ei, joten suomessa maito pilataan joko prosessoinnilla tai elukoiden rehu pilaa maidon. Suomessa ei maitoa tutkita, eikä sen vaikutuksia terveyteen. Suomessa maito on pelkkää maatalouspolitiikkaa, ei muuta.

Nskbd

Itse juon noin 1l maitoa päivässä ja vettä saattaa mennä useitä litroja. Jopa yli 6-7l. Juon todella nopeasti myös ja silloin tuntuu palleassa

Vierailija

Täähän on ihan täyttä shaibaa :D 

Jos on jano, se on nestehukan esiaste ja se pitäisi pitää loitolla juomalla vettä pikkuhiljaa päivän mittaan. Nestehukka on kuitenkin aika vaarallinen tila elimistölle ja jos kerralla juot litran vettä, ei se niinsanotusti imeydy samalla tavalla kuin päivän mittaan juotu, koska se menee niin nopeasti kehon läpi. Ruuasta saadun 'veden' lisäksi pitäisi juoda se 1,5-2 litraa, kuten ravinto-alan ammattilaiset kertovat. Ja rasvaton maito on jopa vaarallisempaa kuin kevytmaito, siitäkin on tutkimuksia. Jos välitätte edes hieman kehonne hyvinvoinnista, suosittelen lukemaan ihan jostain muualta edes yhden vakuuttavan artikkelin vedenjuonnista, koska jos elätte tämän artikkelin mukaan, ei kehonne voi niin hyvin kuin se voisi. Pieni asia se kuitenkin on, että joisi tarpeeksi vettä. Ja tuo, että tunnin tai puolitoista tuntia kuntoillessa ei  tarvitsisi juoda vettä, on ihan täyttä paskaa suoraansanottuna. Silloin varsinkin on matkalla nestehukkaan, kun kuntoilee. Siis ihan oikeesti, onko tämän kirjoittaja yhtään perillä näistä asioista?

Maitoparta

Kerroppa miksi rasvaton maito nyt sitten on vaarallista? Pasta puhetta sanon minä. Jotain aina tarvii keksiä mikä milloinkin on vaarallista. ..hölynpölyä.

Maitoparta

Manteli. .sää juotkin sitten tarpeeksi niin ei janon tunnetta tule. ..Itselläni sama. ..en ees muista koska olisi ollut jano ja ihan hyvissä voinneissa tässä ollaan. .enkä tosiaan kanna vesipulloa mukanani.

Maitoparta

Vierailija : kuule miksi pitää maitoa juoda. ....eihän sitä missään sanota että pitää? Mutta itse juon koska tykkään maidosta.

Vierailija

Itse olen henkilökohtaisesti kokenut tuon kuivumisen. 48-50 astetta lämmintä, juonut vettä janon mukaan, sitten iski kunnon ripulin, kolmantena päivänä hommasivat mut sairaalaan jossa sain tippapullosta tarvittavat elektrolyytit. Sen jälkeen olen ainakin kuumissa maiss juonut mineraalivettä jossa on tarvittavat ainesosat joskus on tarvinnut ottaa lisäksi elektrolyyttejä pakkauksesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat