Näin pääset eroon hilseestä ja päänahan kutinasta

klo 13:15 | 9.10.2014
Kun päänahka kutiaa ja hilseilee, syynä voi olla liian rasvainen tai kuiva iho. Yleisimmin ongelman takana on hiivasieni. Tärkein hoito on aina sama: päivittäinen pesu.Lue koko juttu
Kannattaa tsekata shampoo ja hoitoaine: itselläni karmeaa päänahan kutinaa aiheutti mm. Tigin tuotteissa käytetty säilöntäaine methylisothiazolinone. Tätä tai tämän versioita on myös monissa saippuoissa ja mm. Fairyssa. Aiheutti itselleni myös todella pahaa käsien kutinaa ja haavautumista, ja ihottuma lehahteli niin epämääräisesti että aiheuttaja oli vaikea löytää. Nyt kun välttelen ko. aineita, ei ole mitään kutinoita.
Minulle myivät parturit kymmeniä erilaisia hoitotuotteita hilseen poistoon vuosien aikana. Sitten tuttu lääkäri sanoi kalareissulla, että hae apteekista nizoralia. Se auttoi, nyt hilse on kadonnut, pysyy poissa kerran viikossa - pesulla. Jos kuukaudeksi jää laittamatta, on takaisin, juuri möykkyistä, arpistä, vuotavaakin. Tämä oli todellinen ongelma ennenkuin löysin Nizoralin. Huom, kyseessä ei ole hoitoaine vaan shampoo, on pestävä pois.
ettei vaan olisi kyse ruokavaliosta? Pääsin yrteillä eroon huonosta/liiasta hiivasta ja päänahasta poistui hilse samantien, mystistä, ei tarvinnut lääkettä tai jotain tiettyä pesuainetta tähänkään ongelmaan. Olin muutaman viikon ruokavaliolla, jonka jälkeen söin sopivia probiootteja. Suoliston turvotus loppui sitten siihen ja päänahka pysyy siistinä:) Ruokavalio tosin muuttui lopullisesti mutta ei haitannut. Ihmisen ilmiasu on mm. suora seuraus suoliston kunnosta.
hiivasiei saa mun päänahan pari kertaa vuodessa niin pahaan kuntoon et rupeaa märkimään. usein myös kutittaa selästä ja käsistä ja siihen ilmestyy vaaleita läikkiä. onneksi ketokonazoli shampoot apteekista pelastaa tilanteen. erityisesti diabetikoilla ja atoopikoilla hiivasien esiintyminen iholla on yleistä.
Laimenna shamppoo aivan vetiseksi. Niin että vain hiukan muodostuu pestessä vaahtoa ja juuri juuri saat hiukset puhtaaksi. Mitä laihempaa sen parempi. Auttaa taatusti hilseeseen ja päänahan kuivuuteen. Eikä tarvita mitään apteekin tai kampaamotuotteita.
Minulla ja miehelläni läks hilse, kun jätettiin gluteeniviljat pois. Toimii monessa muussakin vaivassa.
Joo mulla on kuppa
Ok☺😊😀😁😃😄😃
Minulla on paksut ja kiharat hiukset ja päänahka kutisee ihan hirveästi. Päänahka näyttää siltä kun joku olisi heittänyt puurohiutaleita sinne. Ollaan kokeiltu paljon erilaisia shamppoita mutta ei tahdo lähteä pois. Kesällä se kutina loppui ja päänahka oli kunnossa. Syksyllä se taas alkoi enkä pääse siitä eroon. Mikä neuvoksi?
Hammasharja suussa rakastelu poisti vaimoni ja minun hilseongelman. Kannattaa muidenkin kokeilla!
Mulla sama ongelma, ollut jo vuosia. En ole löytänyt ratkaisua.
Ruohonjuuresta saa oliiviöljypalasaippuaa, jossa on vain oliiviöljyä, suolaa ja vettä. Jo loppuu ihon ja päänahan kutina, kun käyttää sitä viikottain! 2,55€ hinta ja minulle ollut ihan must!
Hiuspohjani hilseilee välillä ja välillä ei se loppuu yleensä kun alan käyttämään syväpuhdistavaa tai hilseshampoota ja on taas vähän aikaa normaali ja sitten taas hilseilee. Hiukseni ovat värjätyt joten käytän värjätyille hiuksille kuuluvaa shampoota ja hoitoainetta joskus myös hopea shampoota (noin kerran kuukaudessa). Yleensä kun huomaan hilseilyn käytän hilse tai syväpuhdistavaa shampoota. Miksi hilseily palaa aina? En käytä kuivashampoota enkä hiusöljyjä vaikka hiukseni ovat kuivat joskus. Olisiko joju tuote mitä pitäisi käyttää joka päivä hiusten hoitoon? Miten saisin hilseilyn lopullisesti loppumaan?
Väitän että viljojen pois jättö auttaa lähes kaikkiin sairauksiin.
Minun on aika vaikea uskoa tuota.
Minulla nimittäin on epilepsia, hypergonadotrooppinen hypogonadismi, mikroprolaktinooma, polyneuropatia.
Vauriottaako viljat hermoratoja, haittaako ne estrogeeni tuotantoa, aiheuttaako viljat kasvaimia päähän, tai aiheuttaako viljat lihasheikkoutta???.
Ainiin tärkein meinas unohtua aiheuttaako viljat geenivirheitä???
Katsokaapa onko teidän shampoissanne ainetta nimeltä natrium lauryl sulphate tai sodium lauryl sulfate. Todennäköisesti on, koska sitä työnnetään kaikkiin tuotteisiin nestemäisistä käsienpesuaineista shampoisiin.
Tuo on vaahtoa tuottava ainesosa ja kuivattaa ihoa. Mitään muuta tekoa sillä ei ole, mutta on todennäköisesti halpaa, koska sitä on ainesosaluetteloissa eniten heti veden jälkeen.
Etsikää (bio)shampoo, jossa ko. ainetta ei ole ja huomatkaa, ettei ihonne enää ole ärtynyt, hilseilevä ja kuiva!
Käytä hierovaa suihkua myös päänahan hierontaan, hiuspohja tykkää ja se tuntuu kivalta.