Mitä väliä, onko minulla keuhkoveritulppa, vai ei!

Vierailija

Kun sain lähetteen sairaalaan hengenahdistuksen vuksi niin, sairaalassa olisi tarkistettu, onko hengenahdistukseeni syynä kouhkoveritulppa, mutta koska tuossa sairaalassa, Helsingin Marian sairala, ei ollut kun hytä laatua varjoainetta, jolla olisi ollut mahdollisuus tarkistaa miten asia on. Ja koska juuri tuo varjoaine mitä sairaalassa tuolla hetkellä sattui olemaan, oli sellainen varjoaine, jota minun tutkimuksissani ei voitu tuon varjoaineen haittavaikutusten vuoksi käyttää niin, sairaalassa jätettiin kokonaan tutkimatta se, onko hengenahdistukseeni syynä keuhkoveritulppa, vai eikö le.

Että olisiko tälläisessa tapauksessa, jos tapaus olisi sattunut vaikka Kelan pääjohtajalle Hyssälälle, jätetty keuhkoveritulpan tutkimukset kesken, vai olisiko sairaala hänen tapauksessaan rientänyt lainaaman toista sopivampaa varjoainetta, jostakin toisesta Helsingin kaupungin sairaalalaitoksesta?

Että mikä se onkaan se, kansalaisten välinen sama-arvoisuus? Kun minä, joka olen vain ja ainoastaan ihminen, sillä ei tunnu olevan mitään väliä, onko minulla keuhkoveritulppa, vai ei ole? Että musta tuntuu jotensakin sille, kun maamme terveydenhoidon käytännössä sovellettaisi piilovalintaa, kuka on sellainen kansalainen, jota kannattaa tutkia, jota ei kannata tutkia?

Ihminen on tehnyt sn, mistä sai sen oikeuden? Kun kuitenkin maassamme voimassaoleva perusturvalakimme pykälien mukaan, "silloin, kun noiden pykälien mukaan, jokaisen Suomen kansalaisen tulee saada hyvä hoito ja hoiva.

Musta kun tuntuu, ettei minun kohdallani Marian sairaalan tutkimushoidoissa, noita, kansalaisoikeuksiini kuvuvia lakipykäliä edes koitettu noudattaa?

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat