Kommentit (3)

Vierailija

Näin selviä oireita liika/vajaatoiminta on harvemmin. Lääkärien olisi syytä tutkia enemmän kilpirauhasen epätasapainoisesta toiminnasta kärsivien oireita. Ns. kirjallisuusoireet eroavat usein todellisista potilaiden oireista. Esim. liika-ja vajaatoiminnan oireet voivat osittain olla samoja, eikä thyroxin-lääke auta välttämättä kaikkia eikä aina vaan vaihtelevasti. Ole itse terveydenhoitoalalla ja seurannut aika objektiivisesti omaa sairauden/lääkityksen vaiheitani joten tiedän mistä puhun. Pelottavaa on lääkärien osaamattomuus, jopa endokrinologien. Muutosta toivoen.

Vierailija

Vielä tänäpäivänäkin terveyskeskuksen lääkäri suhtautuu kilpirauhasen vajaatoimintaan
välinpitämättömästi.
,minulla on perusrairautena Reuma, korkeavarenpainen 200/110
minulle tuli reumatulehtus ja jouduin Joensuun keskussairaalaan reumapolille
siellä tehtiin kokeitata lääkäri totesi minulla olevan kilpirauhasen vajaatoiminnan
koska olin ulkopaikkakuntalainen, sielä ei hoitettu. pyydettiin ottamaan yhteyttä
oman terveyskeskukseen. menin terveyskeskukseen lääkäriin ilmoitin minulla olevan
kilpirauhasen vajaatoiminnan, voisinko päästä kokeisiin, Lääkäri vastata tylysti nyt ei hoideta
muuta kuin verenpainetta. menin yksityislääkärille hän lähetti heti kokeisiin.
sain tyroksiinin ja olo on huomattavasti parempi.

Kilpparivajakki

Miksi kilpparivajakilla ei ole oikeutta saada tarvitsemaansa kunnon hoitoa oireiden mukaan ei pelkästään labra arvojen ?

Nyt hoitavia lääkäreitä jahtaa valvira ja estää hoidon jolloin potilas jää vaille hoitoa. 

Jatkuva stressi  hoidon ja lääkkeiden varsinkin T3 saannista ei auta sairastunutta , vaan pahentaa tilannetta.

On käsittämätöntä että lääkärit laittavat toistensa vahtimisen potilaan hoitamisen edelle.

Miten osa lääkäreistä on unohtanut valansa?

Lääkäreiden tulisi tehdä yhteistyötä eikä sabotoida toisten työtä koska eivät itse osaa hoitaa.

Miksi jenkkien lääketeollisuus saa määrätä miten täällä hoidetaan?

Jenkkien lääketeollisuudella on ollu hyvät lobbarit ja paljon rahaa saadessaan kilpirauhasen vajaatoiminnan hoitoon käytettäväksi vain T4 (tyroksiini) koska silloin osa potilaista keille pelkkä tyroksiini ei auta jää lääketehtaiden uhriksi joille lekurit työntää jos mitä lääkkeitä ja varsinkin masennuslääkkeitä ja ketkäs tästä käärii voitot=lääketehtaat !!!

Onko täällä koskaan tutkittu kuinka ainakin jotkut laihdutusvalmisteet vaikuttavat suoraan kilppariin ja onko potilailta kysytty koskaan ko tuotteiden käytöstä ja miten ovat käyttäneet ?

Onko koskaan edes mietitty mitkä muut aineet voisivat sekoittaa kilpparin toimintaa ?

Näillä selvityksillä ei tarvitsisi aloittaa kilpparilääkitystä vaan lopettaa ko tuotteiden käyttö ja seurata kilppari arvoja jotka varmaankin normalisoituisivat ja olo normalisoituisi sitä myöden.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat