Tästä syystä viljoja vältellään

klo 7:00 | 17.11.2014
Vehnätön ruokavalio on suuressa suosiossa, samoin gluteenittomuus. Vatsavaivat ja laihdutus ovat yleisimmät syyt, joihin viljan välttämistä kokeillaan. Lue, mitä hyötyjä kokeilijat ovat saaneet.Lue koko juttu
Gluteenin ja maidon poisto auttoi, jatkuvat vatsavaivat katosivat. Painoa on pudonnut ja yllättävä lisäetu oli silmien normaalikosteus. Enää ei piilarit juutu normaalikäytössä ( ilman alkoholia ) silmiin. hedelmäpähkinäpirtelöt aamuisin pitää hyvällä tuulella, eron huomaa jos ne unohtaa juoda.
Gluteenin ja maidon poisto auttoi, jatkuvat vatsavaivat katosivat. Painoa on pudonnut ja yllättävä lisäetu oli silmien normaalikosteus. Enää ei piilarit juutu normaalikäytössä ( ilman alkoholia ) silmiin. hedelmäpähkinäpirtelöt aamuisin pitää hyvällä tuulella, eron huomaa jos ne unohtaa juoda.
Viljoja voi syödä ihan loputtoman paljon ja leivässä on paljon kaloreita. siksi jotkut ihmiset nimen omaan laihtuu viljattomalla ruokavaliolla.
On myös epäilty viljojen yleisiestikin aiheuttavan monia sairauksia varsinkin suolistosairauksia. kenellekkään ei minusat voi suositella 6 palaa leipää päivässä.
Sellaiselle joka meinaa jättää viljat tai gluteiinin pois ruokavaliosta, kannattaisi käydä keliakia kokeessa ensin. Vasta-aineet katoaa verestä nopeasti jos et syö enää gluteiinia.
kyllä minä ainakin alleviivaan ainakin että vijatuotteiden käytöllä on suora yhteys määrätyn laisiin nivelsärkyihin lisäisin vielä siihen perunan jonka minä olen huomannut ja tuntenut erittäin paljon lisäävän särkyjä olen sitä mieltä että niin vijoissa kuin perunassa oleva tärkkelys on suorastaan myrkkyä nivelille minulla on kyllä useamman vuosikymmenen ajalta tällainen kokemus
Sama täällä. Viljojen korvaaminen kasviksilla, pähkinöillä ja kanamunalla on hävittänyt vatsavaivani kokonaan. Laitan erilaisia salaatteja ja huolehdin, että niissä on proteiinia ja hyviä rasvoja myös (kanaa, kalaa, lihaa, äyriäisiä, pähkinää...). Rasvoina käytän kylmäpuristettua neitsyt oliiviöljyä ja voita. En tiedä mikä osuus näillä on terveyteeni, mutta kaikki margariinit jätin pois. Sokeroimattomia ja maustamattomia maitotuotteita käytän kyllä. Jos tulisi vielä jotain vaivaa, voisin kokeilla maidottomuutta, mutta vielä ei ole tarvinnut. Viljojen pois jättö tasapainotti vatsavaivoja ja vyötärökin kapeni. Ihonikin muuttui paremmaksi kauttaaltaan, lakkasi hilseilemästä (paitsi kasvoihin kosteusvoidetta). Viljojen poisjättö oli helppoa, mutta sokerista eroon pääseminen tuntuu ylivoimaiselta. Sitä on kaikkialla, salaattikastikkeissa, sinapissa, ketsupissa, majoneesissa, jopa mausteissa. Kaikki nuo pitäisi tehdä itse.