Miehisyys koetuksella, auttaako hormonihoito?

Kun mukava mies muuttuu äkäiseksi ukoksi, taidetaan olla vaihdevuosissa. Mieshormonien tuotanto hiipuu iän myötä – ja se näkyy ja tuntuu.Lue koko juttu

Miehisyys koetuksella, auttaako hormonihoito?

Kommentit (2)

Pyytäkää lääkäriä tarkistamaan perinteinen kilpirauhastesti T3 ja T4 arvot kilpirauhasen vajaatoimintaa varten! Kyseessä on ns. päähormoni joka vaikuttaa testoon. Vaikka vajaatoiminta olisi testattu, nykytesti ei ole tarkka.

Lisäksi kannattaa lisätä sinkin ja D-vitamiinin ottamista.

Itse kärsin ns. "piilevästä" vajaatoiminnasta n. 10 vuotta ja tämä vei testot mukanaan. T3 testillä olisi heti huomattu vajaatoiminta! 

• ylös 16
  • alas 20
Kulkureitten kuningas

Tehkää sitä ja tehkää tätä. Blaablaablaa.

Olen kokeillut tuon korvaushoidon ja kyllähän se auttoi fyysisellä puolella, mutta jotain puuttui silti. Menin peilin eteen ja löysin sieltä sen ongelman, se olin minä ja minun kuvitelmani ikuisesta nuouudesta ja loppumattomasta kyvykkyydestä. No eihän se tietysti ihan noin yksinkertaisesti käynyt, mutta lopetin kuitenkin sen korvaushoidon.

Jatkan kävelylenkkejä ja vaelluksia edelleen ja harrastan aika monipuolisesti muutenkin, mm. taidetta.

Joskus, ehkä kerran kuukaudessa - enää - patja pölisee, mutta entäs sitten. Sen väheneminen kuuluu elämään ja sillä siisti. Jonakin päivänä se loppuu kokonaan, mutta elämä jatkuu.

"Luovu sopuisasti nuoruuden leikeistä..."; sanoo Max Ehrman Desideratassaan.

Kun vanhenen niin vanhenen ja sillä siisti. Suurin ongelma tuntuu useimmilla olevan korvien välissä ja siihen haetaan ihan vääränlaisia lääkkeitä. Lisätään testosteronia kun oikeasti pitäisi hoitaa päätä.

Hyvää loppuelämää - nauttikaa siitä mitä vielä on. Se on paljon enemmän kuin arvaattekaan.

• ylös 11
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat