Kommentit (2)

Vierailija

Minne unohtui ehkäisyn hiuksia ohentava vaikutus. Omat hiukseni harvenivat 25 v puoleen 3kk aikana kun vaihdoin pillerimerkkiä. Harsoontuminen loppui 3pvmyöhemmin kuin seinään kun lopetin Dianenova-pillerien käytön samana päivänä kun tajusin yhteyden.

Alhaiset hormonimäärät aiheuttavat verenkierron häiriöitä hiuspohjassa, aivan kuten käy vaihdevuosien aikana. 

Itse käytän nyt hormonikorvaushoitoa kun ensimmäiset premenopaussioireet ovat alkaneet (unettomuutta, lyhentyneet kuukautisvälit, virtsankarkailua, ientulehdusta ja verikokeissa kohonneet fsh-pitoisuudet) ja hiusten ja ihon ka limakalvojen kunto on sitä normaalimpi mitä korkeammat pitoisuudet estrogeenia on, ja iholle annosteltavalla geelillä voin itse päättää miten paljon sitä käytän (mm. vuodenajasta riippuen)

Minä en estrogeenia aio lopettaa koskaan, jos gyne ei suostu kirjoittamaan lisää, menen sellaiselle joka suostuu, sillä en aio käyttää virtsankarkailuun vaippoja, haista mädälle suustani, tai kalalle alapäästä vain sen tähden että ehkä saatan saada syövän korvaushoidosta kun korvaushoidolla elämänlaatuni on parempi nyt... Ei se elämän pituus vaan sen elämän laatu - miksi kärsisin oireista jotka ovat hoidettavissa. Luonnollisuus hittoon, ei me aikoinaan eletty vaihdevuosiin asti edes vaan melkein kaikki kuolivat jo ennen ja keski-ikä oli vanhuutta mitä se ei enää ole.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat