Kommentit (2)

Vierailija

Jos ravintoaineiden saanti syystä tai toisesta heikkenee, kudoksen hajoaminen voittaa uudistumisen ja kudos alkaa haurastua. Kansanomaisesti tätä kutsutaan elimistön "kulumiseksi".

 

Lisäksi niveliä kuluttaa YLIpaino, nivelten virheasennot sekä liika rasitus esim. rankka urheilu tai työkuormitus. Mutta näissäkin se oikea ravinto on perusta nivelten hyvinvoinnille.

 

C-vitamiinia 500mg/vrk.  Tutkimusten mukaan vähimmäistarve päivässä on 400mg. C-vitamiinia kannattaa tankata joka päivä. C-vitamiinin puutos altistaa lukuisille eri sairauksille. Kun C-vitamiinia ei ole riittävästi, sitä ei riitä kaikkiin kehon soluihin ja kudoksiin. 

 

D-vitamiinia 100µg/vrk   10µg tiedetään riittävän vastasyntyneelle, EI muille. D-vitamiini on ratkaisevassa asemassa luuston, nivelten ja lihasten hyvinvoinnille.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

 

B-vitamiineja

 

Kalaöljyä 

 

Miksi lääkärit väittävät, että ravinnolla ei ole mitään merkitystä? Johtuuko se siitä, että ravitsemus ei kiinnosta lääkäreitä? Vai siitä, että kukaan ei saa terveestä potilaasta rahaa? Lääkkeistä ja sairaasta ihmisestä saa rahaa.

 

Miksi lähes kaikki lääkärit väittävät, että millään ravinnolla ei ole mitään merkitystä mihinkään sairauteen, vaikka tämä ei pidä paikkaansa?

 

Kuuntele Paula Heinosta, joka kertoo nivelille hyvästä ravinnosta:

 

17.11.13

Osa 4/5 (4:16)

Osa 5/5 (5:08)

http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

 

Oikea ravinto on perusta nivelten hyvinvoinnille:

http://aijaa.com/cUxmvJ

 

Ravinnolla on merkitystä!

http://aijaa.com/wTf3JU

 

Viljat pois ja kasvikset tilalle:

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

 

Glukosamiinin ja Chondroitinin ohella olevia itsehoitotuotteita ovat mm. MSM, hainrustouute, kurkuma, magnesium (sitraattimuoto) sekä inkivääri.

 

Nivelrikossa tärkeimpiä vitamiineja ovat B-, C- ja D-vitamiinit.

 

B1-, B6- ja B12-vitamiinit lisäävät nivelten aineenvaihduntaa.

http://www.valioravinto.fi/rikas-oluthiivatabletti

 

On osoitettu tutkimuksin, että B-, C- ja D-vitamiinin liian vähäinen saanti on yhteydessä nivelrikkoon. Käytännössä kaikilla suomalaisilla on vajausta B-, C- ja D-vitamiinista, puolella D-vitamiinista myös kesällä.

 

Gelatiinia nivelille:

http://karrikoivula.fi/gelatiini

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat