Lehdissä sitten kerrotaan hauskoja vitsejä.

Vierailija

Hesarin mukana yks' lauantaiaamu tuli sellainen ilmoitusliite, jossa ilmoitettiin: Tämä on madiaplanetin tuottama  erikoisjulkaisu.

Tuossa ilmoitusliitteessä kerrottiin etupääsä sydämen eteivärinästä ja joku toimittaja Taru Schroderus kirjoitti, Sydämen rytmihäiriön syy on aina selvitettävä.

Kyllä on naurettava juttu, kun minä olen vast'ikää ollut sairaalassa, missä minulla ensikerran todettiin olevan sydämessä eteisvärinä niin, yhtään minkäänlaista selvitystä ei tehty siitä, mikä mahdollisesti voisi olla minun sydämeni rytmihäiriöiden syynä.

Itse arvelisin syynä olevan 10 vuoden jatkuvan valvomisen, pitkäaikaisen poskionteloidentulehduksen, jota ei ole suostuttu tutkimaan , eikä lääkitsemään sekä, pitkäaikaisesti tutkimatta ja hoitamatta jätettyjen suolistovaivojen.

Että kun kun olin viikon ajan sairaalassa tuosta sydämeeni ilmaantuneesta eteisvärinästä tutkittavana niin, siitä huolimatta, että sairaalan läääkärit tiesivät minun kipujeni vuoksi valvoneen jo tuota sairaalareissua ennen 10 vuotta, he eivät tehneet pienintäkään elettä siihen suuntaan, että miän olisin tuona sairalassaoloaikanani saanut yhden yön nukutuksi.

Että onhan se kiva kun tälläisillä vitsi kirjoituksilla sa helposti nimensä ja kuvansa lehteen, kummastuttaa vaan, kun käytännön totuudenkanssa näillä kirjoituksilla ei ole olemassa mitään yhteyttä. 

Kommentit (2)

Vierailija

Niin, sitä ei voi muuta kun ihmetellä, miten tässä maassa tuollainen pitkäkestoisen koulutuksen käyneet ihmiset voivan ammattiinsa valmistuttuaan toimia ilman minkäänlaista itsekunnioitusta?

Kunnallisella puolella työskentelevät eivät tunnu välittävän vähääkään antaa näytettä halustaan auttaa ihan oikeasti. Töyssä kun tuntuu tärkeintä olevan lääkemääräyksien kirjoittamisesta saadut boonukset, tärkeintä on saada annetuksi vastaanotolle tulleelle potilaalle mahdollisimman monta lääkereseptiä, kun on niin helppo vedota ainaiseen kiireeseen, jota en voi millään ymmärtää, koska hyvää ihmisenhoitotyötä ei voi kiireellä kuitata. Sillä jos ei ole aikaa tutkia sitä mikä ja minkälaista hoitoa ihminen tarvitsee niin, silloin ihmisenhoito on täysin turhaa.

Sitten kun se on raha, joka on tärkeää, sillä pistävät yksityiset yrittäjät helposti setelipinot kasvamaan, kun useammat potilaista voi vapaasti märätä niin moniin rahaatuottaviin tutkimuksiin, kun haluaa, ilman että tutkimuksille olisi olemassa minkäänlaista perusteita.

Olen monasti miettinyt sitä, että saako Suomessa tehdä mitään muuta työtä niin välinpitämättömillä menetelmillä, kun mitä arvoasemaansa ylitse muiden itsearvostavilla lääkäreillä on valta tehdä?

Ainakin on varmaa, ettei arvaamalla suoritettu ihmisenhoito hyödytä sen enempä yhteiskuntaa, kun yhtäkän yksityista lääkärintarpeessa olevaa kansalaistakaan.

Miksi korkeasti koulutetut, korkean lääketieteellisen tietämyksen ja osaamisen omaavat suostuvat työskentelemään, kansakuntaamme ja kansalisiamme vähemmän hyödyttävällä tavalla, kiire ja rahapula syiden nojalla? Kun he tietävät, hallituksen olisi pakko suostua antamaan rahaa tarpeeksi kunnolliseen kansakuntaamme ja kansalaisten hyödyttävään terveydenhuoltoon, jos heille se olisi työnteon ehto, kuten niin tärkeän työn, kun ihmistenhoitotyön, olettaisi noiden, hyviksi kehuttujen ihmistenhoitoammattilaisten mielestä olevan. 

Vierailija

Kun tässä maassa ei ole olemassa maassa voimassaolevilla lailla mitään merkitystä niin, turha käydä keskustelua terveydenhuollosta.

Kuuntelee iäkkäiden kansalaisten kertoma siitä, kinka heille kerrotaan sairaloiden poliklinikoilta saamissaan viesteissä, etteivät he kuulu sen sairaalanhoidon piiriin, mihin he ovat lähetteen lääkäriltään saaneet. Mikä tarkoittaa selkokilellä sitä, että käytännössä määrätyn iän saavuttaneita kansalaisia ei suostuta hoitamaan. Ja huomatkaa! Maassamme ei ole olemassa minkäänlaista lakia, joka sallii tälläisen menettelyn.

Maassamme on perusturvalaki, jonka mukaan, kun jos tuota lakia käytännössä noudatetaan niin sen mukaan, "jokaisen Suomen kansalaisen tulee saada hyvä hoito ja hoiva". Että jos hallituksemme olisi vanhustenhoitolakia laatiessaan muistaneet tämän, mitä perusturvalaki määrää, erillistä, muista kansalaisista poikkeavaa vanhustenhoitolakia ei olisi ollut koskaan tarpellista laatia.

Terveydenhuoltomme menettelytavat herättävät vain kysymyksen, hallituksemme on on vienyt vanhuksilta ihmisarvon, millä oikeudella? 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat