Miksi en luota kehenkään?

Kuva Jaakko Lukumaa

Psykologimme Mikael Saarinen suosittelee epäluuloiselle itsensä vähättelijälle myönteistä aivopesua: ”Olen hyvä ja parasta ansaitsen.”Lue koko juttu

Miksi en luota kehenkään?

Kommentit (3)

Itselläni aivan vastaava tilannne en ole lapsenakaan paljoa luottanut ihmisiin.. Kun yritykseni muuttui kannattamattomaksi 2010 luotto katosi koko yhteiskuntaan näyttää siltä ettei se koskaan palaudukkaan..

• ylös 15
  • alas 8
aina ei rehtiys kohtaa

Hyvähän  psykologien  on puhua  luottamuksista. olen  itse ollut  mielenterv,yhdistyksessä  mukana monta vuotta  ja  eronnut yhdistyksestä  kun olin  eräästä asiasta erimieltä  ja  kirjoitin  kirjeenä  heille alan ammattilaisille. Sieltä  tuli  vastaus kahdelta  henkilöltä  ja  se oli täyttä  soopaa  ja  valetta, eli ei alan  ammattilaiset  ole rehellisiä,kun yrittävät  suojella omaa nahkaansa valheilla  ja jos tavallinen  tallaaja  valittaa asiasta  leimaavat  pönttövikaiseksi, vaikka itse valehtelevat  niin, että  korvat  heiluvat. on toki  rehtejäkin erikoissairaanhoitajia,mutta aina jos on itse rehti yritetään saada  psyk,hoitoon ja ehkä pahimmassa tapauksessa pumpata lääkkeitä täyteen, kun  ei  viitsitä rehdisti  tunnustaa  omia virheitä.Vai on suomalaiset  maailman rehdeintä  kansaa  hah-hah  hyvä vitsi,joka niin väittää.ainakin minulle on kerrottu  täyttä soopaa  kyseisiltä  tahoilta, mutta kuten sanoin joukossa on myös  ihania alan ammattilaisia  ja  rehtejä, jotka ei  yritä puolustella  omaa paikkaansa  ja selvittää  asiansa  kunnialla,minulla on vähän vain  pikkasen  huonoja kokemuksia  heidän ns rehtiydestä. nim  liev pettynyt  ammatti-auttajiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä oon jonkin aikaa (37 v) kattellut tätä maailman menoa ja sitä miten tää toimii. Olen tullut seuraavaan johtopäätökseen:

Ihmisessä on kyky luottaa ja olla luottamatta toisiin ihmisiin. Molempia tarvitaan. Jos on hirveä hätä, aina löytyy jotain ulkopuolista apua, mutta se ei ole niin runsasta, että kannattaisi keskittyä pelkästään siihen ja unohtaa omat vahvuutensa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat