Miksi en luota kehenkään?

klo 9:11 | 2.1.2015
Psykologimme Mikael Saarinen suosittelee epäluuloiselle itsensä vähättelijälle myönteistä aivopesua: ”Olen hyvä ja parasta ansaitsen.”Lue koko juttu
Psykologimme Mikael Saarinen suosittelee epäluuloiselle itsensä vähättelijälle myönteistä aivopesua: ”Olen hyvä ja parasta ansaitsen.”Lue koko juttu
Ladataan...
Itselläni aivan vastaava tilannne en ole lapsenakaan paljoa luottanut ihmisiin.. Kun yritykseni muuttui kannattamattomaksi 2010 luotto katosi koko yhteiskuntaan näyttää siltä ettei se koskaan palaudukkaan..
Hyvähän psykologien on puhua luottamuksista. olen itse ollut mielenterv,yhdistyksessä mukana monta vuotta ja eronnut yhdistyksestä kun olin eräästä asiasta erimieltä ja kirjoitin kirjeenä heille alan ammattilaisille. Sieltä tuli vastaus kahdelta henkilöltä ja se oli täyttä soopaa ja valetta, eli ei alan ammattilaiset ole rehellisiä,kun yrittävät suojella omaa nahkaansa valheilla ja jos tavallinen tallaaja valittaa asiasta leimaavat pönttövikaiseksi, vaikka itse valehtelevat niin, että korvat heiluvat. on toki rehtejäkin erikoissairaanhoitajia,mutta aina jos on itse rehti yritetään saada psyk,hoitoon ja ehkä pahimmassa tapauksessa pumpata lääkkeitä täyteen, kun ei viitsitä rehdisti tunnustaa omia virheitä.Vai on suomalaiset maailman rehdeintä kansaa hah-hah hyvä vitsi,joka niin väittää.ainakin minulle on kerrottu täyttä soopaa kyseisiltä tahoilta, mutta kuten sanoin joukossa on myös ihania alan ammattilaisia ja rehtejä, jotka ei yritä puolustella omaa paikkaansa ja selvittää asiansa kunnialla,minulla on vähän vain pikkasen huonoja kokemuksia heidän ns rehtiydestä. nim liev pettynyt ammatti-auttajiin.
Mä oon jonkin aikaa (37 v) kattellut tätä maailman menoa ja sitä miten tää toimii. Olen tullut seuraavaan johtopäätökseen:
Ihmisessä on kyky luottaa ja olla luottamatta toisiin ihmisiin. Molempia tarvitaan. Jos on hirveä hätä, aina löytyy jotain ulkopuolista apua, mutta se ei ole niin runsasta, että kannattaisi keskittyä pelkästään siihen ja unohtaa omat vahvuutensa.