Kommentit (4)

Vierailija

Kyllä on tosi vaikeaa laihduttaa muuten kuin vhh-dieetillä. Vain 10% saa pidettyä painon alhaalla. Vhh: ssä huippua on se, ettei ole nälkä eikä mitään syömiseen liittyviä himoja. Veriarvotkin ovat parantuneet huomattavasti.

Marketta

Hiilihydraattien, muun muassa viljojen, riisin ja perunan määrän järkevä rajoittaminen on monelle erittäin helppo ja turvallinen tapa painonpudotukseen. Hiilihydraattien määrän rajoittaminen on nopea tapa myös joidenkin veriarvojen korjaamiseen, esimerkiksi maksa-, triglyseridi- ja paastosokeriarvojen. Ja juo ainoastaan vettä, ei maitoa, ei limsaa, ei mehuja, ei kivennäisvettä tai mitään muutakaan.
 

http://personal.inet.fi/koti/magge/diabetes2.htm

Tiina Maria

Hei mistähän johtuu että henki ei kulje harrastan urheilua ympäri vuoden ja nyt pidin juhannus loman.loman aikana huomasin että henki ei kulje kunnolla.on astma ja kilpirauhasen vajaatoiminta kaikki pitäisi olla kunnossa. Entä paljonko on kaloriannos päivässä levossa urheilevalla ihmisellä??

Vierailija

Ainoastaan hiilihydraattien kokonaismäärällä on merkitystä, koska niistä yksikään gramma ei mihinkään häviä. Se, että muuttuuko se hiilihydraatti (ns. hitaat ja nopeat) tunnin päästä glukoosiksi vai 6 tunnin päästä ei ole mitään merkitystä, vaikka näin meille on valehdeltu jo iät ja ajat mm. virallisen tahon puolelta. Tavan kansa kuluttaa hyvin vähän hiilihydraatteja päivässä ( alle 200 grammaa) ja näinollen se loppu muuttuu rasvaksi elimistöön ja lopulta rasvoittaa myös maksan. Näin ihminen lihoo ja sairastuu. Tätä yksinkertaista faktaa ei vaan kerrota, jotta lääkekauppa ja mättöruuan myynti ei häiriinny, eikä virallisen tahon uskottavuus horju. Sokereissa hiilihydraattia on 100%, viljoissa 70% ja muissa kasvikunnan tuotteissa alle 15%. Siitä voi jokainen laskea, mitä suuhunsa lappaa, jos mieli pysyä terveenä. Suomessa 5-19-vuotiasta pojista noin 30 prosenttia ja tytöistä 24 prosenttia on ylipainoisia ja 6,4 prosenttia on lihavia. Aikuisista joka toinen on ylipainoinen ja joka viides lihava.

Maito nostaa verensokeria (jatkuvasti koholla oleva insuliini lihottaa), enemmän kuin monet leivonnaiset. Tähän ovat syynä maidon proteiinit, joista 80% on kaseiinia (casein) ja 20% heraa (whey). Maidossa on myös sokeria (laktoosi), mutta maidon aiheuttama insuliinivaste on jopa 5-kertainen kuin mitä sen sisältämä laktoosimäärä edellyttäisi. Fermentoidut maitotaloustuotteet eivät ole yhtä suuria verensokerin kohottajia, varsinkaan juustot (poikkeuksena raejuusto), joita ei kiinteytensä vuoksi pysty nauttimaan liikaa, eivätkä siten myöskään imeydy yhtä nopeasti kuin nestemäisessä muodossa olevat maidot.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat