Apua, iskeekö influenssa minuun?

Kommentit (10)

ARDS

Minulla oli pari vuotta sitten ja seurauksena lähes 2 viikkoa teho-osastolla hengityskoneessa ja letkuissa ja vielä toipumassakin sairaalassa ja aika heikossa hapessa olin vielä kotiuduttuakin. Toista kertaa en tautia haluaisi.

Vierailija

Asetyylisalisyylihappoa eli esim. aspiriinia EI suositella käytettäväksi influenssan hoidossa, etenkään lasten ja nuorten tapauksessa, koska sillä voi olla vaarallisia sivuvaikutuksia. Sen tilalle juttuun kannattaisikin mieluummin laittaa parasetamoli. Lisätietoa löytyy helposti googlaamalla tai esim. täältä:

http://yle.fi/uutiset/ala_laakitse_influenssaa_aspiriinilla/5920322

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/influenssan-laakitseminen-as...

Vierailija

Tällä hetkellä itsekkin olen b influenssan kourissa ja nyt ajateltuna toivon että olisin ottanut rokotteen jolloin ei tarvitsisi sisällä olla kun ulkona paistaa aurinko.

Vierailija

Itse olen sairastanut influenssan ekan kerran silloin 2009-2010 ja nyt tällä hetkellä kans influenssassa.. Voin sanoa, että on todella ilkeä tauti.
T.18 v tyttö

Määä

Minä täysin terve ja urheilullinen 27v nainen sain influenssan kera keuhkokuumeen. Keskiviikkona alkoi kuiva yskä, sitten olo huononi salamana ja perjantaina olin yhtään valehtelematta täysin varma että kuolen. Pe-ti sairaalassa. Happiviiksiä apuna käyttäen. Toivottavasti en ikinä enään koe moista! Siltikään en rokotusta ottaisi. Täällä hoitohenkilölunnan mukaan hoidossa heitäkin jotka rokotuksen ottaneet.

Vierailija

Influenssarokotuksia ylistetään ja markkinoidaan THL:n ja monien muidenkin tahojen kannalta aivan häikäilemättömän överisti. Jos tehtäisiin samoin julkisuudessa monien muiden terveydenhuollon toimenpiteiden tai varsinkin luonnonmukaisten immuniteetin itsehoitokeinojen osalta, tulisivat viranomaiset THL:n johtamina niskaan niin, että tyrät rytkyisivät. Ja kyseessä olevan lääkärin tai terveydenhuollon ammatinharjoittajan toimintaa rajoitettaisiin tai se tehtäisiin vähintäänkin vaikeammaksi tai tulisi jopa mahdottomaksi. Mutta kun kyseessä ovat "parhaat", viralliset asiantuntijat, niin näin saa markkinoinnillisesti tehdä. Rokotemyönteisyyttähän sillä tietenkin haetaan, tavallisen kansan riveistä. Miljoonat eurot vaihtavat omistajaa. Ei kaikilla ole aikaa ja mahdollisuutta perehtyä syvällisesti näihin asioihin, jolloin viranomaissuositukset ovat sitten se, mihin luotetaan, useimmiten. Ja sitten kuitenkin aina suurin osa rokotetuista saa itse taudin, kun rokotteen teho ei ole koskaan ollut enempää kuin 30%. Rokotetut henkilöt eivät myöskään estä tautia tarttumasta muihin henkilöihin.

Suomessa influenssan suhteen on käynyt juuri kuten tapahtui Kanadassa taannoin. Influenssarokotus herkistää elimistön influenssaviruksille kuten H1N1 virukselle ja myös tavallisille flunssaviruksille. Yleensä influenssarokotukset ovat tehottomia ja niistä seuraa pahempaa mitä yritetään estää. THL ei todellakaan seuraa aikaansa, mutta pääjohtajahan on tullut virkaan suoraan rokoteteollisuudesta. 

Vierailija

Bakteerit ja virukset ovat aina seuranamme. Niitä on miljoonittain ihollamme: kasvoissa, hiuksissa, vaatteissa, käsissä, kynnen alla, varpaanväleissä, kainaloissa jne… . Ilmakehässä yhdessä kuutiometrissä on keskimäärin 5 000–100 000 bakteeria ja virusta. Ja näinollen rokotettu ei mitenkään suojaa ympärillään olevia ihmisiä, koska virukset elävät jopa päiviä iholla ja vaatteissa. Ja siten myös rokotettu levittää mahdollista influenssaa ja kaikkia muitakin sairauksia, vaikka ei sitä itse sairastaisikaan.

Pesu saippualla poistaa ihosta ihoa suojaavan rasvan, jolloin iho on altis taudeille. On eri asia, jos työskentelee hoitoalalla.

Miksi kukaan ei kerro syksyllä, miten sitä vastustuskykyä vahvistetaan? Ai niin, sitä ei saa rahaa eikä vetäviä klikkiotsikoita.

Moni kärsii tietämättään erilaisista ravintoainepuutoksista. Yleisimmät ravintoainepuutokset ovat kalan Omega-3 rasvahapot (EPA ja DHA), rauta, B12-vitamiini, folaatti, D-vitamiini, C-vitamiini, jodi, seleeni, magnesium, sinkki ja K2-vitamiini, joka on äärimmäisen tärkeä sydämen, verisuonten ja luuston hyvinvoinnille. 

Ihmisen vastustuskyky sijaitsee suolistossa. Kunnon ruokaa ja riittävästi D-vitamiinia. D-vitamiini on hämmästyttävän tehokas virusten vastainen aine. Se tuottaa kehossa 200-300 erilaista virusten vastaista peptidiä, jotka tappavat bakteereja, viruksia ja sieniä. D-vitamiini vähentää riskiä sairastua flunssaan, influenssaan ja muihin virustauteihin ja nopeuttaa toipumista edellyttäen, että ihmisen seerumin D-vitamiinin pitoisuus (S-D-25) on vähintään 95 nmol/l. Tämän tason saavuttamiseen tarvitaan iästä riippuen 30-150µg D-vitamiinia päivässä. D-vitamiini on avaintekijä immuunijärjestelmän toiminnassa.

Keuhkokuume on yleisin influenssan mahdollinen jälkitauti. Keuhkokuumeen saa myös ilman influenssaa. Se voi olla kohtalokas, jos tupakoi tai on muuten heikko vastustuskyky. Tupakoitsijan keuhkot ovat vaarallisen myrkyttyneet tupakassa olevista myrkyistä, että mahdolliset antibiootit eivät keuhkokuumeen bakteereihin välttämättä tehoa. Siten ihminen kuolee keuhkokuumeeseen, vaikka itse syyllinen on tupakointi ja huono vastustuskyky.

Ja mahdollista influenssaa hoidetaan tamiflu-nimisellä lääkkeellä. Miksi?

Tamiflu on todettu täysin tehottomaksi lääkkeeksi jo vuonna 2005. Mutta silti joku rahanahne lääkäri vielä kehtaa määrätä sitä potilaalleen. 

Tästä uutisoitiin jo vuonna 2005, uudestaan vuonna 2009, uudestaan vuonna 2014 ja uudestaan vuonna 2016.

http://www.anttiheikkila.com/blogi/tosi-paha-vedatys-flunssan-hoidossa/

JS

Minä en ole koskaan ottanut influenssa rokotetta, vaikka työnantaja on painostanut. Paraikaa sairastan elämäni toista influenssaa. Olen 43 vuotias.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat