Kommentit (3)

Vierailija

Lääkäri unohti mainita, että serotoniini-oireyhtymän oireita ovat mm. sähköiskujen tuntemuksia, tiheä syke (takykardia), vapina, kuume, mustuaisten suureneminen jne. ja jos tällaisia oireita tulee, kannattaa heti ottaa yhteys ensiapuun..Tosin toisilla tila voi mennä niin sekavaksi, että tällaisissa lääkkeen kokeilu ja vaihto asioissa, olisi hyvä, jos on joku kumppanina, jolle on kerrottu oireet, ja että toisten tilaa on seurattava.

Itse kyllä, sain samankaltaisia oireita, kun kipulääkitykseni lopetettiin seinään..

T; valelääkäritär :)

Vierailija

mul on surullinen kokemus psykiatrista - eräs koulu määräsi mut psyk. hoitoon vaan sen takia, että äksyilin erään tehtävän parissa. Psyk. ei ihan tarkkaan kuunnellut mua, tai voihan sitä korvillaan kuunnella, mutta ei välttämättä sydämellään. Totes mut heti työ ja opiskelu kyvyttömäksi, passitti mun paperit Kelaan, siis psyk. oli ihan hirveä - rehellisesti. Sairaanhoitaja oli ihan suht ok., mutta psyk. hirveä. Mua aina pelotti mennä vastaanotolle.

Vierailija

Syöthän ravintolisiä?

 

B:eet

C-vitamiinia  500µg/vrk

D-vitamiinia  100µg/vrk

Magnesium (sitraattimuoto)   400µg/vrk

Omega 3

K2-vitamiinia   50-100µg/vrk

 

mm. Citymarket ja iHerb myy edullisesti vitamiineja.

 

 

 

Ravinnosta ja ravintolisistä, joilla korjataan ravintoainepuutokset, jotka aiheuttavat myös aivojen toimintahäiriöitä ei saa kuitenkaan sellaisia voittoja kuin uusista synteettisistä lääkkeistä, joita lääketehtaat kehittelevät.

 

 

 

Psykiatriasta on tullut lääketeollisuuden kultakaivos. Pitäisi olla tieteellisesti perusteltua, että psyykenlääkkeiden käyttö on hyödyllisempää kuin ei-käyttö.

 

http://www.anttiheikkila.com/blogi/masennuslaakkeet/

 

 

Vaadi päästä julkisella puolella terapiaan ja keskustelemaan. Psykiatrit ja yleislääkärit yrittävät painostaa ja mainostaa SSRI-lääkkeiden käyttäjäksi, mutta kannattaa pysyä lujana. Vaadi pelkkää keskusteluterapiaa ongelmiisi. 

 

Ja ennenkaikkea ravinnolla on todella suuri merkitys myös aivojen toimintaa ja tästähän löytyy tuhansia tutkimuksia. Kokeile ja hämmästy.

 

http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

 

 

Tiesithän, että psyykelääkkeet voivat aiheuttaa pysyviä vaurioita aivoillesi. Puhutaan iatrogeenisesta dementiasta tai laajemmin CBI:stä eli Chronic Brain Impairmentista. Muitakin termejä on käytössä. Saat lisätietoa nettihaulla. SSRI:t ovat myös todella koukuttavia vaikka osa pääseekin niistä eroon suhteellisen helposti. Arviot pahasti koukuttuneista vaihtelevat aina 20%:sta 60%:iin eli pimeässä pitkälti operoidaan. Tiedät vasta, kun lopetat -periaatteella.

 

SSRI-lääkkeillä ei kuitenkaan ole varsinaisessa merkityksessä juurikaan tekemistä masennuksen tai muunkaan psyykkisen "häiriön" hoitamisen tai parantamisen kanssa muuten kuin, että niitä siihen vaivaan annetaan. SSRI:t toimivat lamaamalla tunteitasi. Psykiatrit yleensä sanovat, että ne kaventavat tunnekokemuksia tai "leikkaavat huippuja pois". Siten menetät kykyäsi tuntea vahvoja tunteita tai jopa tunnekokemukset kokonaan. Ilmiöstä käytetään entisten käyttäjien keskuudessa nimitystä zombifioituminen ja seurannutta turtuneisuuden tilaan zombitilaksi. Tila vastaa kuulemma karkeasti lobotomiaa, joka tarkoittaa sitä, että sinulta katoaa tai madaltuu persoona ja ihmisyys. Jotkut pitävät seurannutta tunteettomuuden tilaa helpottavana, koska elämän asiat menettävät merkityksensä ja tunteita ei enää koe samalla tavalla. Pidemmän päälle hetkellinen siunaus muuttuu pysyväksi helvetiksi, koska tunteettomuus voi jäädä pysyväksi. Googleta esim. blunted affect tai frontal lobe syndrome niin saat paremman kuvan. Toinen hetkellinen reaktio mitä SSRI:stä monesti saa on pilvi, mutta se on usein vain hetkellinen (muutamia päiviä, viikkoja). Pilvi voi tulla myös paljon myöhemmin käytön jatkuessa, jolloin saat kuulla olevasi nyt "kaksisuuntainen". :) Ole varovainen kehen luotat ja tee oma tutkimustyösi.

 

Eli olethan varovainen, kun liikut psykiatrisessa maailmassa, ettet tietämättäsi vahingoita itseäsi. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat