Kommentit (6)

Vierailija

Sain juuri veriarvot, pitkästä aikaa. Olivat kuulemma todella hyvät. Mm triglyseridit 0,8 vaikka olen hieman pyöreä (normaalin BMIn ylärajalla). Sanottiin että on varmaan hyvä ruokavalio, että että jatka samalla.

Niin aionkin: munia, lihaa (rasvaista nautaa, sikaa, kanaa, kalaa), voita, rasvaisimmat juustot ja jogurtit, punainen luomumaito, vihanneksia laidasta laitaan, pähkinöitä ja lasi punkkua silloin tällöin.

Terveisin

nainen 48v

Päivittäkää tietonne

Sama kokemus, kuin edellisellä kommentoijalla. Kokonaiskolesteroli vähän yli 4 ja tärkeimmät, eli triglyseridit 0,73 ja pari kiloa ylipainoa. Ja todellakin, runsas(eläin)rasvaisella ruokavaliolla enkä syljeskele lasiin.

Kovin kummallisilta tuntuvat nuo ohjeet eläinperäisten kovien rasvojen vähentämiseksi, jos kolesteroli on koholla. No toisaalta, kaikki vähärasvaisesti syövät tuttavani ovat kolesterolia alentavan lääkityksen piirissä, niin eiköhän se ole tässäkin takana, miksi luonnollista rasvaa ei saisi syödä. Pysytään liian terveinä.

Punahiuksiset tantat

Olkaa te em. ylipainoiset tantat tyytyväisiä, kun voitte pitää hyvällä omallatunnolla liikalihavuuttanne yllä. Me muut emme ole yhtä onnellisessa tilanteessa: useissa normaalipaino yhdistyy korkeisiin veriarvoihin. Muistakaa, tantat, värjätä hiuksenne punaisiksii tai pikimustiksi. Se yhdistyy hienosti ylipainoonne.

Tarkka

Olen normaalipainoinen 65v nainen, Noudatan suositusten mukaistaisesti ruokavaliotani. Syön vain eläinrasvoista 5%juustoa ja valitsen aina kevymmät vaihtoehdot.Syön kalkkunaa,broileria ja lohta.Paljon vihanneksia ja kokojyvä ruisleipää. Päiväkahvin kanssa pullan (paheeni).

Kokonaiskolesteroli  4,6, HDL 1,2, LDL 2,9, TRIGLYS.2,51. 

Ihmettelen huonompia kolersteroli arvojani verrattuna edell.kirjoittajiin jotka syövät voita ja rasvaisia lihatuotteita,

Mies68

Itse olen koko ikäni yrittänyt lääkäreiltä selvittää korkeaa triglyseroli-arvoani vuodesta 1976 lähtien, kunnes nyt (2017) alkaa asia selviämään.

Kolestorilääkkeitä olen epäsäännöllisesti käyttänyt 25 vuotta ja verenpaine- sekä ll-tyypin diabeteslääkkeitä kolme viimeistä vuotta.

Nyt ultraäänikuvauksen yhteydessä sivulöydöksenä oikeata munuaista tutkittaessa havaittiin rasvoittuneelta näyttävä maksa.

Olen mies ja nyt olen kuukauden ajan vältellyt hiilihydraatteja, jolloin painoni on pudonnut 2,5kg. (88,5kg:sta 86kiloon). Jatkan omaan normipainoon asti (75 - 78kg) sillä yleinen vointini ja "jaksamiseni" on jo nyt kohentunut.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat