Kevät tulee, miksi väsyttää?

Pimeä vuodenaika väistyy ja maailma on taas täynnä valoa. Siirtymä on raju kuin astuisimme maalta veteen, ja se tuntuu meissä monella tavalla.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Riittävä D-vitamiini vähentää kaamosmasennusta.

 

Ulkoile.

 

Riittävä on yleensä aikuiselle 100µg ja lapselle 50µg päivässä.

 

Laita makuuhuoneeseen valoaläpäisemättömät (kangasta myydään kangaskaupassa, jossa verhot myös maksua vastaan ommellaan) verhot, jotta on pimeää.

 

Hyvää yötä

Vierailija

Kannattaa mittauttaa D-vitaminnitaso,niin tietää paljnko sitä pitää syödä.

Itse syön 200ug/päivä,lääkärin määräämänä.

ManWhoKnows

Virkeyttä voi lisätä vaikka miten monella tavalla:
Tee tikusta asiaa että pääset jaloittelemaan työpisteestä.
Pidän vain täysin puristamttomia ja ilmavia vaatteita jotka sallivat hyvät nestevirtailut.
Istu ryhdikkäästi, jotta päähän menee verta ja happea, kehkot täyttyvät pohjaan asti, suolisto toimii ja selkäkin voi hyvin.

Hyväryhtisen istunnan saat helpoten keskiraollisella keinuvalla satulatuolilla.
Mene nukkumaan klo 23 mennessä verhoilla tehokkaasti pimennettyyn huoneeseen, nuku alasti ja mieli rentoutuneena ilman illan riitoja, työstressiä tai jännityselokuvia. Aamun lisääntynyt valo heikentää unta ja aiheuttaa väsymystä kun aivot reagoivat valoon varhaisaamuina keväisin.
Syö vain täysiarvoista ruokaa (ei teollisuusruokaa) ja täydennä reiluilla lisäravinteilla. Jos olet vajaaravittu, olet varmasti myös väsynyt.

Pumpulipupu

ManWhoKnows kirjoitti:
Pidän vain täysin puristamttomia ja ilmavia vaatteita jotka sallivat hyvät nestevirtailut.

Kunpa vaan työnantaja tarjoais täyspuuvillaiset, mukavat työvaatteet eikä näitä paskoja ahdistavia keinokuituviritelmiä... :/ 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat