Päänsärky seis!

Kommentit (9)

Vierailija

Minulla epäiltiin kolmoishermosärkyä, sähköiskumaisia tujauksia päähän, kipu oli aika järjetöntä. Muutama kuukausi meni ja minulta poistettiin juurihoitoa vaatinut hammas. Seuraavalla kerralla osasin mennä ensin hammaslääkäriin ja taas juurihoito ja kipu hellitti. Jonkin verran oli vuoden aikana taas kipuja, teetin purentakiskon ja kivut loppuivat. Tosin vuosi sitten alkoi oireilemaan päähän ja muutaman kuukauden kuluttua poistettiin taas hammas. Nyt ei vuoteen ole ollut kipuja ja purentakisko käytössä.

Kivulias 65

Ärsyttävä vihlova kipu oikealla takaraivolla. Kipu alkoi aamuyöllä, mikään lääke tai ulkoilu ei tunnu auttavan. On kuin joku antaisi sähköiskuja.

Vierailija

Meillä on nyt sitten vuorossa joulujuhla. Muuten päätä ei särje melkein yhtään, mutta lavalla alkaa särkemään. Luulen, että johtuu jännityksestä tai runsaasta ja kirkkaasta valosta. Minulla tulee joskus yksittäisiä mikreenikohtauksia, mutta ne menevät ohi. Tämä kipu taas on erilaista, vähän saman tuntuista, mutta reilusti lievenpää. En tiedä mikä lie...

Vierailija

Päiväkirjan pito auttaa myös selvittämään, liittyykö päänsärky johonkin tiettyyn paikkaan (työpaikalle, kouluun tms.). Jos esim. päänsärky alkaa aina työpäivän aikana tai heti sen jälkeen, kannattaa miettiä, onko paikan sisäilma kunnossa. Joskus kyse voi olla esim. kosteusvaurio- tai homeongelmasta, joka saattaa pidemmän päälle aiheuttaa vakavia ja pysyviä terveyshaittoja.

Hese34

Viisauden hampaiden liiallinen kasvu voi aiheuttaa refleksimäistä hampaiden purentaa yhteen nukkuessaan josta itse ei tiedä mitään, hammaslääkäri näkee hampaiden kulumista. Seurauksena jatkuvat päänsäryt valveilla ollessa, kesto jatkuvaa ja tuskaista.
Päänsäryt lähtivät poistamalla kaikki viisauden hampaat, yhdessäkään ei ollut reikiä eikä muita oireita.
Itselläni kävi näin ja maamme arvostettu lääkäriasema diacor leimasi ensi käynnillä huru-ukoksi.
Itse piti selvittää mikä vaivasi, kuunnelkaa hyvät ihmiset omaa kehoanne, aina on jokin syy, ei terve ihminen kipua muuten tunne.
Luottamus on mennyt lääkäreihin, tuntuu että suurin osa on virassaan palkan takia, ei potilaiden.

1109

Täällä pääsin eroon kaikista niska ja pääsäryistä kun lopetin punaisenlihan syönnin. 2h syömisestä ensin niskat jumiin ja iltaa kohti särky siirtyi niskasta otsaan. Pienimmillään 1 makkara riitti tähän. 3palaa sianlihapaistia ja särky loppui vasta22hsyömisen jälkeen. T:J.L

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat