Kommentit (1)

Vierailija

Minulla oli todella runsaat kuukautiset, vuotoa oli kolmisen viikkoa kuukaudessa eli siis käytännössä jatkuvasti. Olin jatkuvasti väsynyt ja menoani alkoi jo rasittaa moinen vuoto, kun mitkään suojat eivät riittäneet ja aina vaan valskasi. Gynekologi ehdotti hormonikierukkaa, johon hiukan pitkin hampain suostuin; olisin halunnut heti kohdunpoistoa mutta lääkärin mielipide oli, että ensin hoitoa hormoneilla. Noh, kierukka asennettiin ja tulos oli nolla. Jouduin vaan ravaamaan lääkärillä moneen kertaan, ennen kuin toinen gynekologi sitten suostui kohdunpoistoon. Olin kuitenkin jo yli 40-vuotias ja lapset tehtyinä, ihan turha enää miettiä muita vaihtoehtoja, kun minulla oli vielä myoomia, jotka ilmeisesti aiheuttivat vuodot. Leikkaus meni hyvin ja seuraavana päivänä pääsin kotiin. Pari päivää leikkauksesta oli kuin ei mitään olisi tehtykään, kun vaan hiukan varoin nostamista ym. Hetkeäkään en ole katunut, päin vastoin olen saanut nauttia elämästä kaksin verroin, kun ei tarvitse enää ajatella kuukautisten alkamisia eikä mitään niihin liittyviä harmeja. Aivan mahtava elämän laadun parantaja!! Ihmettelen, miten miesgynekologi voi ottaa kantaa leikkauksen sopivuuteen (paitsi lääketieteelliseltä kannalta), naiset ovat järjestään tajunneet tämän asian.  Olen kyllä suositellut tätä toimenpidettä kavereille ym., koska haittavaikutuksia ei ole ollut ensimmäistäkään, kaikki on olult vain positiivista. Naisten kannattaakin olla tämän vaivan kanssa pontevia ja vaatia itselleen parasta vaihtoehtoa eikä aina tyytyä lääkärin sanaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat