Kommentit (9)

Vierailija

Siis vielä tänäpäivänä opetetaan että kaiken pitää olla rasvatonta ja leivän päälle margariinia! Tuo juna meni jo, asiantuntija käyttää vanhentunutta tietoa. Nykyisin painotetaan normaalirasvaisuuden mutta kohtuukäytön puolesta, eikä herran pieksut sentään mitää margariineja!!!!!!!

Vierailija

Ikääntyessään ihmisen aineenvaihdunta hidastuu 1-2%, joten se ei aiheuta keskivartalolihavuutta (lähde: lääkärit-ohjelma).

 

Yhdysvaltain ravitsemusterapeuttien yhdistys (A.N.D.) suosittelee lopettamaan varoittelun kovasta rasvasta ja kiinnittämään enemmän huomiota lisättyyn sokeriin.

 

https://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2015/05/18/usan-ravitsemusterapeutit-lopettaisivat-kovasta-rasvasta-varoittelun/

 

Suomalaisille on opetettu, että puuro, pasta, leipä, prosessoidut kasviöljyt (margariinit, kasvirasvakermat jne...) ja peruna ovat sitä normaalia kotiruokaa, mitä pitää syödä runsaasti joka päivä. Esimerkiksi pasta, ruispala ja big mac ovat eri ruokia, mutta kaikkien pääraaka-aineena on sama ravinneköyhä yliprosessoitu vilja. 

 

Kun proteiinien, rasvojen ja hiilihydraattien saanti on optimaalista, niin, ihminen pysyy terveenä, hoikkana ja energisenä.  Eli syömällä oikein.

 

Liikunnan osuus on vain noin 10 prosenttia painonhallinnasta, avainasemassa on siis ruokavalio. Ruokavalio ratkaisee 90 % painonhallinnasta, terveydestä, vastustuskyvystä, kasvamisesta (lapset), lihaskunnon kasvattamisesta ja ylläpidosta sekä lihasten palautumisesta, liikunta loput. Joten ei ole ihan sama mitä suuhunsa laittaa. 

 

Liian monelle "tavallinen" kotiruoka on lisäainepitoisia ravinneköyhiä eineksiä, viljaa eri muodoissaan, sokereita, lisäaineita, keinotekoisia makeutusaineita, prosessoituja kasviöljyjä (margariinit, kasvirasvakermat jne...), sokerisia muroja, sekä sokerisia maitotaloustuotteita. Tämä ruoka lihottaa ja sairastuttaa.

 

Ravinto on yksi olennainen asia, millä pystyy vaikuttamaan rasvanpolttoon. Pääsääntö on, että mitä enemmän syöt hiilihydraatteja, sitä vähemmän rasva palaa. Hiilihydraatit ovat rasvojen lisäksi kehon toinen pääasiallinen energianlähde. Mutta pelkkä hiilihydraattien rajoitus ei riitä vaan ruuan laatu, ravinnesisältö ja myös koko ravintoketju ovat äärimmäisen tärkeitä asioita.

 

Ruoansulatuksessa hiilihydraatit pilkotaan glukoosiksi ja muiksi sokereiksi, jotta ne voivat imeytyä. Glukoosin ylimäärä varastoidaan lihaksiin glykogeenina. Pieni osa glukoosista varastoituu maksaan. Kun maksan glykogeenivarastot ovat täynnä, muuttaa maksa ylimäärän glukoosin rasvaksi elimistöön ja yleensä siihen vyötärölle haitalliseksi sisäelinrasvaksi.

 

Kun hiilihydraatteja ei ole muuttaa glukoosiksi, niin maksa muuttaa rasvaa glukoosiksi ja näinollen rasva palaa eli mitä enemmän syöt hiilihydraatteja sitä vähemmän laihdut.

 

Hiilihydraattimäärän tulee olla alle tietyn rajan, jolloin elimistö alkaa käyttämään rasvaa pääasiallisena polttoaineenaan. Hiilihydraatit stimuloivat insuliinin tuotantoa. Ilman insuliinia ihminen ei liho. Mutta, jos ravinto sisältää liikaa hiilihydraattia, niin tämä yhdessä rasvan kanssa lihottaa ja aiheuttaa metabolisia häiriöitä. Mutta, jos hiilihydraattia vähennetään riittävästi, niin insuliinin tuotanto normalisoituu ja ihminen laihtuu.

 

Oikea tärkkelyksen ja hiilihydraattien määrä ruokavaliossa riippuu terveydentilastasi, mahdollisesta painonpudotustarpeesta sekä fyysisestä aktiivisuustasostasi.

 

Jotta ihminen voisi polttaa omia rasvavarastoja, tarvitaan lipaasi -nimistä entsyymiä. Lipaasi vapauttaa rasvan rasvasolusta. Insuliini ehkäisee lipaasiin toiminnan. Kun lipaasi ei toimi, niin lihominen jatkuu. Ratkaisu on yksinkertainen. Vähähiilihydraattien ruokavalio laskee insuliinitasoja ja aktivoi lipaasin, jolloin varastorasva siirtyy kierrätykseen ja energialähteeksi.

 

Lisätkää liikuntaa asteittain kunnes päivittäisestä liikunnasta tulee elämäntapa (muistakaa erityisesti hyötyliikunta). Liikunta on se voima, joka pitää kehon kunnossa. Kaikki liikuntamuodot kelpaavat. Etsiytykää sellaisten liikuntalajien pariin jotka todella kiinnostavat. Pääasia, että nousette sieltä sohvalta. Muista myös riittävä lepo, uni ja rentoutuminen.

 

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

 

Kuulostiko liian helpolta?

 

Hiilihydraattien, muun muassa viljojen, riisin ja perunan määrän järkevä rajoittaminen on monelle erittäin helppo ja turvallinen tapa painonpudotukseen. Hiilihydraattien määrän rajoittaminen on nopea tapa myös joidenkin veriarvojen korjaamiseen, esimerkiksi maksa-, triglyseridi- ja paastosokeriarvojen.

 

 

Vierailija

Aina ei lähde vatsamakkara sen paremmin liikunnalla kuin oikein syömälläkään (ellei itseään luurangoksi nälällä kiduta). Vaan onhan keino toinenkin: rasvaimu. Jo lähtee =)

 

 

Vierailija

Mitä enemmän syöt hiilihydraattia sen vähemmän rasva palaa.

 

Viljavalmisteita ei raavaskaan mies tarvitse kahta leipäpalaa, yhtä pasta-annosta tai yhtä puurolautasellista enempää päivässä, sillä muuten ei jaksa syödä kasviksia riittävästi päivässä, joita tulisikin olla jokaisella aterialla puolet aterian koosta.

 

http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

ammattilainen

no on terapeutti,välillä näitä lukee "ammattilaisten suosituksia ja mietin mistä ne ovat saaneet koulutuksen jos tietää näinkin huonosti!? margariini ja viljatuotteet ovat pahimpia lihottajia,maitotuotteet ym, sekä Ekoodeja täynnä!
fitness alalla 20vuotta olleena voin sanoa että tuolla ruokavaliolla ei lähde makkarat vaan tulevat isommiksi! kaikki hiiva,leipätuotteet ,jauhot,maidot ja margariinit pois,tukkivat suoliston ja aiheuttavat syöpiä,ne eivät sulaa elimistössä vaan muuttuvat rasvaksi ja selluliitiksi! Ikä ei ole selitys painolle joko olet laiska tai teet väärin/syö vääriä ruokia tai annoskoot ovat liian isot ,paino ei tipu! rasvan poltto ja painon pudotus on kaksi eri asiaa. Painoa voi lähteä paljon lyhyessä ajassa,silloin se ei ole rasvaa mikä lähtee vaan neste ja loppujen lopuksi lihakset jos ruoan määrä ei ole riittävä ja nopeat dieetit yleensä vievät vain nestettä ja lihaksia! rasvanpoltto ei toimi ihan  niin nopeasti, sun täytyy polttaa noin 7500kcl että saisit pudotettua yhden kilon rasvaa oikean oppisesti! Ateriat nyrkin kokoisia, aamupala, päivällinen ,illallinen kunnon aterioita ja muutama välipala väliin! Suosittelen salia ja kovia painoja koska se polttaa parhaitten rasvaa ja jälkipoltto kestää pidempään! liiallinen aerobinen tekee laihaläskiksi ja polttaa vähimmätkin lihakset pois. salia ja pitkiä sarjoja! liikkuvana naisena pidä kalorisaanti noin 1900/päivä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat