Luupiikki pistää kantapäässä

klo 7:43 | 18.6.2014
Auts, arka jalka. Plantaarifaskiitti on liikkuvan naisen vaiva, johon kannattaa koittaa kotikonsteja.Lue koko juttu
Auts, arka jalka. Plantaarifaskiitti on liikkuvan naisen vaiva, johon kannattaa koittaa kotikonsteja.Lue koko juttu
Ladataan...
Luupiikki häipyy, kun laittaa kantapään pöydänreunalle ja painelee polvea alaspäin, takuuvarma homma
Oikeesttiko tuo pöytä ja polvenpainelu auttaa... Kuinka kauan ja usein?
Mulle auttoi puoli vuotta lepoa ja ei mitään lääkkeitä kun odotin junioria tuolloin. Kun lämpimät säät saapuivat, katosi kipu.
Minulla ei mikään kotikonsti auttanut, lopulta leikattiin.
Muutamasta venyttelykerrasta jo kipu helpotti. Uskomatonta! Tätä jatkan päivittäin.....
Kiitos neuvosta.
Mä oon 12 vuotta ja se tulee mulle noin 2 kertaa kuukaudessa👎👎
siis en ymmärtänyt miten tää tehää?
Olen 58-vuotias ja monia keinoja , lääkäreitä, ortopedeja, muotoiltuja pohjallisia, tulehduskipu pillereitä, pehmeitä/paksupohjaisia kenkiä (kyllä sitten jatkossa ehdoton) ja kylmää/kuumaa on kokeiltu....ei auttanut. Sitten menin vahingossa ja muissa asioissa kertomaan tästä vaivasta urheilunaprapaatille. Heillä oli laite ns. ultraäänitykki. Sillä käsittelyllä, ekaksi 4mm syvälle molemmat jalkapohjat kokonaan , toinen kerta 7mm syvälle viikon päästä sitten viimenen kerta 10mm syvälle jälleen viikon päästä. Jokaisen käsittelyn jälkeen kävelin lähes kivuttomasti pois sielä ja varsinkin kolmannen kerran jälkeen. Kantapäät teipattiin ns kasaan, vaimennus pakotettiin pysymään paremmin kantapään alla, urheiluteipillä! Kengät vaihdoin kaikki paksu-pohjaisiin ja sisäkenkinä piti aina olla Schrollit jalassa. 10vuotta meni sitten erehdyin kävelemään (kaks vuotta sitten) ilman sisäkenkiä pari päivää....taas. Voltaren vahvimmalla salvalla jalkapohjien kova voitelu aamuin illoin 8 päivää...poissa. On vielä 3.s menetelmä ((eräs tuntemattomampi tulehduskipulääke jota saa apteekista kysymällä (ei esillä?) 1/2 mietona)) olemassa vuosi sitten kokeillin 10 päivää kun kipeni kantapää kumikenkissä marjareissuilla ja paljon kävelyä ja kun en löytäny minun maastokenkiä.
Oikeesti noita piikkejä ja kuntosaleja on saatu ja käyty.
Oli vuosia (8) kipeä. Jalka turposi - hierojat kieltäytyivät kunniasta - ota Buranaa ja kipuvoidetta !
Lopulta pyysin virolaiselta lääkäriltä oikeata magneettikuvaa ja kas kummaa sain >Suomestas lähetteen sairaalaan.
Nuori mies oli tsiikannut jo tavallista kuvaa ja alkoi painelemaan kantapäätä niin, että avasin jo suuni.
Leikkaus viikko sitten ja nyt kuukenkä jalassa.
Vatsasta alaspäin tehtiin ydinselkäpuudutus, mutta kuulin kuinka lääkäri käytti talttaa ja hio rosot pois - muuten seurustelin anesteesin kanssa.
Akillesjänne jätettiin rauhaan - nostettiin ja avaus sivusta.
Nyt vasta on ongelma - ei tunnu miltään ja kuljen ilman sukkaa tuolla kylmässä ja pistän sauvoihin vauhtia. >Nyt ei sitten pidättele enää mikään (kunhan saan tikit pois ja pääsen salille). 72 v
Nyt vaivannut jo 2kuukautta. Joka päivä jumppaa jalkapohjan alle tennispallo tai jokin muu rulla. Onnistuin löytämään netistä tähän vaivaan sukan ja nyt pääsen paremmin liikkumaan auttaa.
Mulla hävis reilun vuoden kestäny kipu kantapäästä n 20 km vaelluksen seurauksena.!
Kesti kaksi vuotta..rahaa paloi monta sataa kaikenmaailman neuvoihin..ainoa mikä auttoi lääkäriltä saatu kortisoni piikit.
Oon 14 vuotias ja sain sen joskus viimekuun puolella, ei se viikkoa kauemmin kestänyt kun venytin jalkapohjaa ja luulen että tuo vaiva minulle tuli sellaisista kengistä joissa oli 6cm paksu korokepohja, kenkien käytön lopettamisen jälkeen ei ole sattunut kertaakaan.
Juoksuporukoissa eräa mies sai pf ennen sovittua 100km kävelykisaa. Buranan voimalla käveli kisan, ja pf hävisi!
Itse sitten tuota muistelin kun viime talvena alkoi pf, ja osallistuin suunnitellusti Karhunkierrokselle, toukokuussa 2018, reilu 80km hankalaakin juurakkoista kivikkoa. Viis yötä reissussa, kolmantena aamuna alkoi kantapää olla terveempi kuin reissun alussa! Kipeä se tosiaan oli kävellessä suurimman osan matkaa, mutta kolmantena päivänä alkoi sekin siis helpottaa 😊
Aloin uskoa että liikunta lepojakson jälkeen voi auttaa. Toki oli minulla tulehduskipulääkkeet mukana joita otin kolmesti päivässä, mutta alkujaanhan kipu oli sellainen ettei hävinnyt niillä aineilla.
Reissun jälkeen vain pyöräilyä koko kesä, ja nyt elokuussa 2018 on jalka kivuton ongelmaton jo melkein kaks kuukautta. Kohta uskaltaa juosta taas!
Minulla satuu vasempaan jalkaan kun kävelen juoksen tai hypin
No eipä häviä mihinkään 😢
Leveä puutaltta siihen piikin tyveen ja napakka isku muutaman kerran vasaralla. Voi vihlasta hieman, irtonaisen piikin voi poistaa kärkipihdeillä ihon alta. Vähän desifiointiainetta perään ja jeesus teippiä päälle. Jääpaloilla voi ehkäistä mahdollista turvotusta.
Kantapääkipuun yölasta / kantapään venytys / venytyssukka,
https://youtu.be/jfCAznxsoFY
Itse käytän sitä kylläkin valveilla ollessani, kun olen paikallani. En öisin.
Tuntuisi auttaneen merkittävästi kantapään kipuihin. Molempien kantapäiden kivut vähenivät. Venytin aika voimakkaasti yölastalla. Katsotaan miten tulevaisuudessa käy. Lisäksi voi kokeilla vaikka Kybun kenkiä. Venytys voi olla se, joka oikeasti auttaa.
En ole varma mikä vaiva kantapäissäni on, mutta se on vähentynyt.
Mun monen vuoden kantapään luupiikki kipuun auttaa ainoastaan pohjallinen, johon on tehty kuoppa piikin kohdalle ja siten piikki ei osu maahan laisinkaan kun astuu. Sen kanssa olen pystynyt kävelemään melko normaalisti. Olen myös kaivertanut paksupohjaiseen sandaaliin reiän piikin kohdalle. Muuten käytän ainoastaan Brooksin trainereita johon pohjallinen mahtuu hyvin.