Sydämeen sattuu – vai sattuuko?

klo 8:44 | 26.10.2014
Rintaa riipii, jomottaa, pistää, polttaa. Henkeä ahdistaa ja kipu säteilee leukaan, käsivarteen. Onko se on menoa nyt?Lue koko juttu
Rintaa riipii, jomottaa, pistää, polttaa. Henkeä ahdistaa ja kipu säteilee leukaan, käsivarteen. Onko se on menoa nyt?Lue koko juttu
Ladataan...
Turpoaako ylävatsa jos on palleatyrä? Minusta ainakin tuntuu siltä ja siihen sattuu.
Myofaskiaaliset triggerpisteet eli lihasten kipupisteet ovat tosiaan yleinen rintakipujen syy, jostain syystä ne itse artikkelissa mainitaan, mutta ei lopun taulukossa. Se painelu niitä nimenomaan helpottaa, vaikka alkuun ne voivatkin ärtyä pahemmiksi jopa useiden päivien ajaksi.
Triggerpisteet eivät ole sama asia kuin fibromyalgian kipupisteet, niillä on monia fysiologisia eroavaisuuksia. Triggerpisteille tyypillistä on nimenomaan säteilykipu. Rinnan kipu voi tulla selästä tai rinnasta tai muistakin paikoista.
Triggerpisteet voivat aiheuttaa myös muita oireita kuin kipua, jopa sydämen rytmihäiriöitä.
Tä????
Mulla on just samaa ylä vatsan pinkeyttä/turvonneisuutta ja ruuan syömisen jälkeen närästys ja väsymys sit rasituksessa tuntui rintarangassa keskellä puristava kipu joka hävis levossa ja oon saanu parikertaa tänään paniikkikohtauksen ja tuntuu ikään kuin sydänmen pumppaus olisi heikentynyt eikä pumppaa normaalisti faseetti lukkoja on ylä selässä ja jumeja niskassa hartia seudussa ja käsivarsissa joskus kipua tuntuu vasemman käden sormien päissä osaako joku vastata onko jokin pashasti pielessä olisi mielen rauha saada vastauksia ja henkilöitä joilla on samoja oireita😇