Kommentit (1)

Vierailija

VitaePro 1 kapseli sisältää:

 

Astaksantiinia  2 mg, Luteiinia  6 mg, Zeaksantiinia  1,2 mg 

http://www.antioksidantit.com/astaksantiini/

 

C-vitamiinia 100mg:  

 

C-vitamiinin tarve on 500-1000mg / vrk. Uusimpien tutkimusten mukaan vähimmäistarve päivässä on 400mg. C-vitamiinia kannattaa tankata joka päivä. C-vitamiinin puutos altistaa lukuisille eri sairauksille. Kun C-vitamiinia ei ole riittävästi, sitä ei riitä kaikkiin kehon soluihin ja kudoksiin. 

 

D3-vitamiinia 10 µg: 

D-vitamiinin todellinen tarve on 50-125µg/vrk

 

Seleeni 55 µg:

Seleeni on merkittävä syöpää torjuva ja jopa syöpäsoluja tuhoava antioksidantti. Ilman riittävää seleenimäärää solun DNA altistuu jakuatumishäiriölle.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/seleeni.pdf

 

 

E-vitamiinia 12 mg: 

Suomalaiset saavat E-vitamiinia keskimäärin riittävästi. Hyviä lähteitä ovat: kylmäpuristetut kasviöljyt, pähkinät, avokado, siemenet, manteli, vehnänalkioöljy, tumman vihreät kasvikset ja kananmuna.

 

E-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini, joka koostuu yhdisteistä. Kahdeksan tärkeintä yhdistettä, jotka muodostavat E-vitamiiniperheen, voidaan jakaa kahteen (2) ryhmään: tokoferolit ja tokotrienolit. Kummassakin on alfa-, beta-, gamma- ja delta-aineosat. Alfatokoferoli löydettiin ensimmäisenä ja päällysmerkinnöissä ilmoitettu teho ilmoittaa ainoastaan tämän osan määrän. 

 

Miten tunnistaa synteettinen E -vitamiini?

Luonnollinen E-vitamiini on erittäin kallis raaka-aine, ja siksi sen keinotekoisten versioiden valmistus ja käyttö on aina ollut monille yrityksille varsin kannattavaa. Tämän vuoksi markkinoilla on useita tuotteita, jotka ovat joko 100-prosenttisesti synteettisiä tai synteettisten ja luonnollisten aineiden sekoituksia. Mikäli tuotteessa on oikea tuoteseloste on varsin helppoa päätellä, onko tuote luonnollinen vai synteettinen. Kaikki luonnollinen E-vitamiini ilmoitetaan d-alfatokoferolina. Synteettinen E-vitamiini tulee ilmoittaa tuoteselosteessa dl-alfatokoferolina. Täten ”d” merkitsee luonnollista ja ”dl” synteettistä E-vitamiinia.

 

EPA 35 mg ja DHA 90 mg:  

Suomalaisen ravitsemussuosituksen (VRN) mukaan Omega-3 rasvahappoja tulisi saada 1-2 grammaa päivässä eli esim. villiä lohta n. 150 grammaa päivässä. 

 

 

Eli kapselissa on niin vähän mitään ravintoaineita, jotta vaikuttaisi edes plasebon tavoin, joten täyttä humpuukia.

 

Juuri tällaiset tuotteet pilaavat koko luontaisen terveyden hoidon maineen, kun myydään täyttä tyhjää kalliilla hinnalla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat