Outo häiritsevä tunne päässä. Poskien kuumotus jne

Vierailija

Hei. Toivottavasti löytäisin täältä apua. Tarinani on pitkähkö , toivottavasti jaksatte lukea. Muutin 5vko sitten kaksioon josta kaikki alkoi. Homeongelmat pois suljettu , kun ennen muuttoa tehty asunnossa sisäilma mittaus (tehtiin talvella) , arvot oli ok. Jotakin ongelmaa asunnossa kummiskin on ollut kun täydellinen pesuhuone remontti tehty, enkä usko että oireeni kummiskaan viittaisi mihinkään homeeseen , minkä luulossa muutin asunnosta pois pian.

Olin asunut asunnossa 3vko alkoi ihon pistely ja kutina paikkoja vaihdellen tiuhaan koko kropassa , tosi häiritsevästi, yöt oli kauheita kun ei saanut nukkua. Tosi harvoin joutui kynsimään kun kutina paikka jo vaihtui. Säikähdin ja rupesin lukemaan homeoireista ja kutina /pistely viittaisi siihen. No sitten alkoi paniikki/ahdistus minun oli pakko päästä äkkiä pois asunnosta kun olin homeoireista lukenut ja ne siksi luulin. Joten muutin pois.

Heti pistelyn ja kutinan jälkeen alkoi tälläinen vaikeasti kuvattava olo päässä ja se jatkuu. Tälläinen olo ollut joskus ajat sitten mutta se meni nopeesti ohi. Aivan niinkuin painetta ehkä, kihelmöintiä, turvotusta, epätodellinen olo aivan kun en olisi oma itseni ja enkä ole, jotakin tapahtunut pääkopassa. Kun olo tila päällänsä, minusta tulee levoton, hermoilen jne.. Tätä oloa päässä on tosi vaikea kuvailla , mutta se ahdistaa minua ja ajattelen sitä koko ajan :(

Päänsärkyjä ei ole, ja pystyn tekemään kaikenlaista , esim juoksua mitä harrastan. Töissä en ole ,sairaslomalla kun en tiedä kuinka tämä tunne päässä vaikuttaa työskentelyyn :( Samalla myös poskia/kyynärpäitä kuumottaa ilman kuumetta, varsinkin aamuisin ja iltaisin ja silloin tällöin vilunväristyksiä. Tämän hetken tilanne Pistely/kutina lähes loppunut , mutta muut jatkuu. Olen herkkä, ja erittäin kova jännittämään ja stressaan helposti , murehdin myös paljon tulevia asioita , mitä ei tarvitsisi:( Olen käynyt laajaveren kuvassa ne ok, kaikki maksa arvot ok. Teen työkseni elintarviketyötä ( n. + 6 tai 7 lämpötilassa) , pää hieman alaspäin koko ajan ja välissä tosi huonosti pukeutuen, hikoilleen kylmästä lämpimään.

Psykiatrian erikoislääkäri meinasi jännitysniskaa. Ja sinne lähete tuli. Eniten minua vaivaa tuo pää , se ei ole oma itsensä :( Onko muilla samanlaista kokemusta?

Tuhannet kiitokset teille.

Kommentit (6)

Vierailija

Minulla myös ollut pari viikkoa tunne, että pääkopassa on jotakin tapahtunut, enkä ole oma itseni. Kaikkea pystyn tekemään, mutta on raskas ja ahdistunut sekä vähän hidas ja epätodellinen olo. Kasvojen kuumotus myös uusi oire. Yksi mitä epäilen on lievä tai lievähkö aivoverenkiertohäiriö.

Vierailija

Muutto stressi ja stressi ylinpäätään. Lakkaa ylianalysoimasta ja tee normaali juttuja ja koita rentoutua. Tai saattaa liittyä ruokavalioon tai lääkkeisiin. Itse veikkaisin stressiä. 

Jenna

Ettei olisi kosteusvaurio + asunnon kemikaalit aiheuttaneet monikemikaaliyliherkkyyttä? Itselläni puhkesi asuttuani asunnossa, jossa kahdet lattiamatot päällekkäin. Kun se puhkeaa, ei se enää parane poismuuttamalla. Eli olen joutunut saneeraamaan koko elämäni niin kemikaalittomaksi kuin mahdollista. Oireita on paljon, mutta merkkittävä osa on juurikin aivoissa tapahtuat oireet.

petteriparker

minä kans muutin kaksioon ja sain oireita oikeestaan heti parin kolmen päivän olemisen jälkeen.lievää kutinaa ei niinkään päänsärkyä mutta paineentunnetta päässä.sen jälkeen niin suuri hengenahdistus että kämpästä on kertakaikkiaan pakko lähteä pois. kosteusmittaus kans tehty mutta kesällä eikä löytynyt kosteutta.mutta nuo kosteusmittaukset on kyllä minun mielestä aivan huuhaa touhua.ei se tarkoita sitä jos kosteutta ei ole etteikö muka voisi olla hometta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat