10 asiaa, jotka vaihdevuodet muuttavat

klo 7:00 | 15.4.2014
Vaihdevuodet ja sen hormonimyrsky ovat suuri mullistus naisen elämässä. Lue, mitä on odotettavissa, kun munasarjojen toiminta hiipuu ja estrogeeni vähenee.Lue koko juttu
Vaihdevuodet ja sen hormonimyrsky ovat suuri mullistus naisen elämässä. Lue, mitä on odotettavissa, kun munasarjojen toiminta hiipuu ja estrogeeni vähenee.Lue koko juttu
Ladataan...
Jatkuvasti nämä sanat jutut. Hormonihoito kun EI sovi kaikille! Olis kiva tietää miten sitten pärjää!
Ihan hyvin pärjää myös ilman estrogeenia! Tässä artikkelissa kiinnittyy huomio siihen, että melkein jokaiseen oireeseen sanotaan estrogeenin auttavan! Mutta kaikki eivät voi tai halua käyttää estrogeenia... Eikä kaikille tule kaikkia oireita. Joillakin jotkut oireet ovat lievempiä, jotkut voimakkaampia. Huumorilla asiaan suhtautuminen helpottaa! Itse olen 57 v. ja minulla on ns. kuumia aaltoja ollut jo parisen vuotta. Pärjään niiden kanssa ihan kohtalaisesti. Mitään kuivuusoireita ei ole, siitä pitää vilkas rakkauselämä huolen! Myös ilman lisähormoneja voi elää ihan hyvää elämää!
Tämä oli varmaan estrogeeni(lääke)tehtaan itse kirjoittama mahtava juttu!! Miten kehtaa mikään "lehti" tämmöistä jakaa!!??
Jos käyttää hormonikorvaushoitoa yli 5 vuotta syöpäriski nousee huomattavasti. Käy Syöpäyhdistyksen nettisivuilla opiskelemassa.
Sain tietää tämän vasta sen jälkeen kun olin jo sairastunut rintasyöpään. Huolettomasti reseptini aina uusittiin vaikka aina välillä lääkäriltä kyselin että kuinka kauan niitä voi käyttää. Gynekologi ne alkuaan määräsi sitten vain yleislääkärin tutkimuksissa. Menkää naiset gynegologille tutkimuksiin ja tentatkaa hormonien käytöstä ja opiskelkaa itse puolueettoman tahon tietoja esim. Syöpäyhdistyksen.
Olisi mukava, jos kerrottaisiin muistakin apukeinoista kuin hormonikorvaushoidoista! Olen itse saanut ison avun kuumiin aaltoihin luontaisista salviavalmisteista, niiden avulla yöhikoilu ja kuumottelu on pysynyt poissa jo useamman vuoden ajan.
Kun vaihtarioireet ovat tarpeeksi voimakkaat, on valmis kokeilemaan mitä vain.
Luontaistuotteista ei apua ollut minulle, olo vain paheni, vaikka elin terveellisesti syöden ja liikkuen. Halusin pärjätä töissä ja taas nauttia elämästä, etten edes empinyt hoidon aloittamista. Paitsi ekat lääkkeet eivät tehonneet, vasta laastarit auttoivat.
Kiitos nykyajan lääketiede!
Hormonihoitojen syöpäriskit todellakin lakaistaan maton alle. Myös ehkäisypillerit yms. ovat lisänneet nuorten naisten rintasyöpiä! Lääketieteen pitäisi jo tunnustaa, että muitakin keinoja tarvitaan. Kaikkein paras olisi tukea ja tasapainottaa kehon elinvoimaa, eikä manipuloida lääkityksin.
Ymmärrän, että joidenkin on pakko aloittaa hormonit, kun muista keinoista ei ole apua.
Itse olen hoitanut vaihdevuosioireita kiinalaisen lääketieteen yrttivalmisteen, sekä kraniosakraaliterapian ja muiden täydentävien hoitojen avulla. Ruokavalio on myös erittäin tärkeä osa elimistön epätasapainotilan korjaamisessa.
Soijavalmisteet ei auttaneet minua, kun ne eivät minun kehotyypilleni sovi.
Sellainen liikunta, joka tehostaa kehon juuttuneen energian kiertoa, voi myös auttaa. Tällaisia lajeja ovat pilates, jooga, chi kung muun muassa.
Kannattaa etsiä apua osaavilta terapeuteilta ja funktionaalisen lääketieteen asiantuntijoilta!
Niin kaikkihan EIVÄT SAA käyttää hormonikorvaushoitoa, vaikka haluaisivatkin. Mm he, jotka ovat aiemmin sairastaneet esim. aivoinfarktin...
Suvussa on niin valtavasti rintasyöpää, että hormonivalmisteet on ehdottomasti kiellettyjä.
Hyvä luontainen vaihtoehto estrogeenille on femiwell, itse käytän. Pitää kuumat aallot loitolla kun käyttää säännöllisesti. Suosittelen.
Femiwell ollut käytössä kuusi vuotta kuukautisten oireisiin,auttaa.
Onko naisten vaihdevuosista ihan pakko jankata jatkuvasti? Ovatkohan vaihdevuodet ihmiskunnan ongelma numero 1.? Olen nainen ja minua suorastaan ällöttää tämä vaihdevuosista jauhaminen. Television Vagisan-emätinvoidemainokset pitäisi kieltää lailla! Vagisan-mainokset pilaavat televisio-ohjelmien katsomisen!