Tarvitsetko lisää magnesiumia?

Magnesiumin puutostauti on harvinainen, vaikka monelle se tulee ensimmäisenä mieleen, kun jalasta vetää suonta. Tosin lievä puute voi ajan mittaan johtaa oikeisiin terveysongelmiin.Lue koko juttu

Kommentit (9)

Vierailija

Ihminen tarvitsee suolaa, joten varmista että saat sitä 3-5 grammaa päivässä, jotta nesteaineenvaihduntasi toimii. Ilman riittävää luonnollista suolaa ja vettä keho kerää nestettä, joka aiheuttaa turvotusta, väsymystä ja lihaskramppeja. Laadukas suola lisää ruoan makua, parantaa säilyvyyttä ja ylläpitää nestetasapainoa. Natriumia tarvitaan elimistössä hermoimpulssien kuljetukseen, lihasten toimintaan sekä kehon nestetasapainon ja verenpaineen
säätelyyn. Kloridia puolestaan tarvitaan ruoansulatukseen ja hengitykseen.

Suola on tärkeää myös kaikille eläimille: Suolakivi soveltuu suolan lähteeksi nautakarjalle, hevosille, riistalle ja lampaille natriumin saannin turvaamiseksi.

Mitä enemmän syöt hiilihydraatteja (insuliinipitoisuus nousee), sitä vähemmän munuaiset poistavat natriumia elimistöstä. Kun vähennät hiilihydraatteja ravinnosta, munuaiset poistaa ylimäärän natriumin ja verenpaine ei ainakaan tämän johdosta nouse.

 

Magnesiumin puute on yleinen väestössä – saatko sitä tarpeeksi?

http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm#magnesium

Marketta

Magnesiumin puute on erittäin yleistä – asiakkaideni tekemissä hivenainemittauksissa (noin 250 tehtyä mittausta) käytännössä jokainen kärsii mg:n puutteesta, vaikka osalla on ollut jo magnesiumvalmiste käytössä. Aktiiviliikkujan päivätarve voi olla yli 1000 mg vuorokaudessa. Oikean annoksen löytäminen on aika helppoa – jos käytät magnesiumia liikaa, se aiheuttaa laksatiivisia oireita.

http://samisundvik.com/2015/09/21/pieni-ravintolisavertailu/

Veka45
Seuraa 
Liittynyt9.4.2016

Magnesiumin puute pelottaa noiden ikäviä seurausten takia ja sen, että puutostilaa ei ole välttämättä ihan helppoa havaita. Tämä takia itsekin syön sitä muiden lisäravinteiden kanssa tarvittaessa. Tosin tästäkin asiasta tuntuisi nyt tulevat päteviltäkin ihmisiltä tosi ristiriitaista tietoa, niin tiedä sitten mikä on oikeasti totta.

Osa sanoo, että syö syö ja joku toinen alan asiantuntija taas tyrmää kaiken. Taitaa olla niin, että ei tästäkään asiasta ole ihan faktatietoa olemassa.

Vierailija

Munuaisten vajaatoiminnassa liika magnesium on vaarallista. + 75 vuotiailla usein jo ikänsä puolesta munuaisten toiminnan vajaus.

Vierailija

Suolaa tarvitaan vain 1.3 g joka kertyy jo maidosta ja leivästä päivän aikana. Liika suola nostaa verenpainetta ja rasittaa munuaissairaudelle. Liikaa suolaa saamme valmisruoista huomaamatta liikaa! Verenpainetauti on suomalaisten kansantauti.

Jokke

Magnesumia  voisi suositella diabeetikoille ja urheilijoille.  Magnesiumi on edullinen lisäravinne ja  varsinkin iäkkäämmät  henkilöt  voivat tarvita lisää

magnesiumia.  Lukuisat  elimet  tarvitsevat  magnesiumia ja  hermot ja koko

keho voi paremmin kun saa riittävästi magnesiumia.  Toivottavasti lääkäritkin suosittelevat  potilailleen sitä tareen  mukaan.

Aloin  käyttämään  magnesiumia ja voin  huomattavasti paremmin,  kun

olen  joka viikko  ottanut  iltaisin  magnesiumia. 

Säälietteivaimoaenääsehommakii...

Mies 40v. Ylipainoinen (173/90kg)

Olen syönyt magnesiumia lisäravinteena parisen vuotta.

Lisäravinteeni otan kahdesta lähteestä:

-Magnex 375mb (magnesiumoksidi), jonka otan iltaisin ennen nukkumaan menoa 23-24 tienoilla.

-Minisun vahva monivitamiini, jossa 130mg magnesiumia (sitraatti). Tämän otan joka aamu, reissuillakin mukana.

-Lisäksi "satunnaisemmin", otan sinkkilisän, vaikka tuossa minisunissa sitäkin jo on.

Muutama havainto:

-Ennen ravintolisien käyttöä, kun kyykistyin, niin polviin "juili". Tämä on päättynyt ja nivelet yleisesti ottaen tuntuvat paremmilta. 

-En juurikaan ole sairastellut ja flunssan alkuoireiden tuntuessa olen vielä lisännyt D vitamiinin käyttöä. 

-Ravintolisien käytön aloittamisen jälkeen, noin 30v vaiheessa vähentyneet aamuerektiot, ovat palanneet. 

-"Satunnaisen" sinkkilisän päivän / parin käytön jälkeen aamuiset erektiot ovat poikkeuksellisen tömäköitä. Sinkki ilmeisesti toimii vähän huonosti magnesiumin kanssa ja siksi itse otan sen (silloin kun otan) klo. 16-18 välissä, kun tulen töistä. 

Elättelin toiveita, että sinkki olisi auttanut karvoja pysymään päässä, mutta taitaa genetiikka voittaa purkit :) Tahti on nimittäin varsin täsmällinen verrattuna siihen mitä muistan isäni hiusten katoamisesta.

Yleistäen voisin sanoa että koen "ruumiini hyvinvoinnin" paremmaksi näillä lisäaineilla.

..Henkinen puoli sitten luku sinänsä ;D 

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat