Tunnista ja hoida nuhasi oikein

Vuotaako nenä tai onko nokka tukossa? Sinulla on nuha, maailman yleisin tauti. Mutta mikä nuha ja millainen hoito siihen tepsii?Lue koko juttu

Tunnista ja hoida nuhasi oikein

Kommentit (7)

??

mistäköhän mahtaa johtua se että eilen aamulla ku olin noussu ylös sängystä menin tiettyyn kumara asentoon ja vasemmasta nenä ontelosta tuli ehkä 2rk kirkasta veden näköistä juoksevaa nestettä ihan yhtäkkiä?? Mahtaako olla Likvorivuoto (aivonesteen valuminen)? mutku en oo mitään tällii muistaakseni saanu.. mulla ei myöskään oo mitn allergioita tai yliherkkyyksiä eikä oo ikinä enne tollee vaa yhtäkkiä ryöpsähtäny.. mitä veikkaatte?

• ylös 83
  • alas 79
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itse en voi ryystää kun lima tulee suuhun ja kurkku muuttuu melkein samantien kärheäksi ja kipuilevaksi. Samaten räkä klimppi olisi sylkäistävä ulos sillä sen nielaiseminen saa oksentamaan. Omalla kohdalla niistäminen on paras vaihtoehto ja niin välttyy sekä kipeältä kurkulta että turhalta räkimiseltä.

• ylös 12
  • alas 11
Vierailija

Jos olet huuhdellut nenää, tai juokseva kirkas räkä on jäänyt ns jumiin onteloihin, voi se lorotella sopivan kumarassa asennossa. Useimmiten vaaratonta. Itsellä poskiontelo vaivaa useamman vuoden, ja nenäkannuttamisen jälkeen välillä lorisee aikaan tai paikkaan katsomatta jos vähän kumartuu.

pekka

Oma nenäni vuotaa aina kun nousen. Nenäliinoja menee paketittain.

Lääkäriltä olen saanut receptillä Nasonex - suihketta.

Sitä on kulunut vuosien mittaan kymmenniä.

En ole huomannut että se auttaisi, suihkasen kumminkin toivossa.

Hetken päästä nenä valuu.

Joskus nenä on kylmä lämpimällä ilmallakin. Lämmitä sitä toivossa että

vuoto lakkaisi. Ei lakkaa. Nytkin tipahti pöydälle.

Onko kokemuksia ja mahdollisesti vinkkejä mikä avuksi?

• ylös 14
  • alas 14

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat