Kommentit (6)

Vierailija

Huono ravinto, liikkumattomuus, erilaiset lääkkeet, erilaiset sairaudet sekä päihteiden liikakäyttö aiheuttaa monenlaista ikävää sairautta.

Tosin suomalaisia on valistettu jo yli 70 vuotta terveellisistä elintavoista.

Meillä Alzheimerin tautia on ylivoimaisesti eniten maailmassa - jopa kahdeksan kertaa enemmän kuin Saksassa, missä ei ole milloinkaan omaksuttu tällaisia ruoka- ja hoito- suosituksia kuin Suomessa.

Muistisairaudet lisääntyvät kohisten ja vika ei ole ikääntymisessä, koska nuoretkin siihen sairastuvat, jopa ihan työikäiset alle 50v.

Ravinto ja elintavat ovat suuressa roolissa sen ennaltaehkäisyssä, mutta ei viralliset ravitsemussuositukset ja/tai se mitä kansa oikeasti syö? Ihmiset tarvitsevat oikeata tietoa ravinnosta, eikä iltapäivälehti terveysjournalismia, jossa ei ole päätä eikä häntää. Kansa ei tarvitse leipomoteollisuuden ja margariinitehtaiden mainoksia vaan oikeata tietoa.

Ja yllätys yllätys. Täysin samoilla elintavoilla joilla saa muistisairauden, saa myös kaikki muut elintasosairaudet.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/alzheimer.htm

Suomalaiset syövät kamalan huonosti ja liikkuvat liian vähän. Tupakkia polttavat yleensä syövät vielä huonommin tai sitten ne röökin tuhannet myrkyt heikentävät ravintoaineiden imeytymistä. Suomessa kehnoa ravintoa aletaan syöttää jo vauvoille. Purkkiruokaa ja sen jälkeen laitosruokaa, joka sisältää paljon huonoja prosessoituja kasvirasvoja, ravintoköyhää viljaa sekä täysin "tapettua" rasvatonta maitoa. Ei ihme, että tautia pukkaa. Kukaan nähnyt eläkeläisellä jotain muuta ruokakorissaan kuin jotain keijua ja rasvatonta maitoa?  Lisäksi kalan syönti on vähentynyt ja on siirrytty syömään kasvatettua kalaa. Kesälläkään ei olla auringossa, kun se aurinko on suuri ja paha? Tarvitsemme runsaasti D-vitamiinia myös talvella.

Vierailija

Höpö,höpö!Varhaisessa iässä alkava alzheimer on GEENEISSÄ!!Meillä sitä on äidin puolelta,monessa sukupolvessa ja hyvin ollaan syöty ja liikuttu!

Vierailija

Olen nuori nainen. Mulla on alkanu muisti heiketä viimeaikoina. En muista ihan tavallisia asioita mitä pitäisi muistaa, kuten jos sovin jonkun kanssa tapaamisen niin mun on mahdotonta muistaa että mihin aikaan. On myös vaikea muistaa että mitä vaikka kuluneella viikolla on tapahtunut ja missä järjestyksessä, tai mitä olen jollekin ihmiselle luvannut. En muista ihmisten nimiäkään jos tutustun uusiin ja keskusteluista on tosi vaikea painaa asioita mieleen. Oikeastaan tuntuu että ihan kaikenlainen muistaminen on vaikeaa. Kun luen tenttiin niin tajuan sivun luettuani että en pysty kertomaan siitä mitään. Ja tuntuu että aivot oikeastaan lyö jo etukäteen lukkoon, jos tiedän että mun pitää painaa jotain mieleen, että pitää kertoa vaikka jollekin seuraavalle ihmiselle joku monimutkaisempi asia. En käytä päihteitä eikä ole mitään lääkityksiä. Ei ole myöskään diagnosoituja mielenterveysongelmia. Univaikeuksia vähän kyllä on ja yksinäisyyttä.

Viime vuonna luulin että tää on jonkinlaista masennusta tai burnoutia opiskelujen takia, mutta nyt ahdistaa jo aika paljon. Mitä mun pitäs tehdä? Huomaanko edes enää jos tää vielä pahenee? Voiko muistiongelmat johtua jostain psyykkisestä sairaudesta vai onko mun aivoihin tullu jotain rakenteellista vikaa? Pelottaa että olen työkyvytön kun valmistun. Olisi kiva kuulla jos joku on kokenut samanlaista.

Vierailija

Minulla alkoi n30v iässä, imeytymishäiriö josta seurasi pernisiöösianemia(B12) vitam.puutos, myös kaikki emäksiset kivenn.aneet alle vaikutustason. Oireet kuvailemasi mukaiset. Mars tutkimukseen.

Nuori nainen

Kiitos vastauksesta. Yritän syödä aika terveellisesti, mutta en tiedä osaanko katsoa vitamiineja ym. ravintoaineita oikein. Varmaan on pakko mennä tutkittavaksi, jos ei muuten niin oman mielenrauhan vuoksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat