Sydäntauti voi alkaa suusta

Luultua useamman sydän- tai aivoinfarktin syy löytyy sairaasta suusta. Hampaiden kiinnityskudossairaus parodontiitti luo vaarallisille bakteereile suuhun otolliset olosuhteet ja suoran reitin elimistöön. Ahkera hampaiden hoito suojaa siten sydäntäkin.Lue koko juttu

Sydäntauti voi alkaa suusta

Kommentit (6)

Hampaiden harjaus ja päivittäinen lankaus eivät estäneet ainakaan minun parodontiittiani. Lisäksi narskuttelu on vaikuttanut minun kohdalla sairauden kulkuun.

• ylös 65
  • alas 229
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Magda

. Nykyään valtaeliitti ei hengettomyydessään pysty enää muuhun ku pelottelemaan ihmisiä. Toki parodontiitti on tosiasia mutta kun sitä ei aina pysty estämään vaikka harjais vimmatusti. Ja lopulta kohtalona on kuitenkin kuten Eino Leino totes:"Maa maahan jää, mut sielu lentää tulena taivahalle."

• ylös 224
  • alas 40
Ammattina ikenet969

Harmillisesti hyvän tekstin loppuun olikin lipsahtanut ohje hammaslangan käytöstä ikenien terveyden edistämisessä. Lanka estää tehokkaasti ainoastaan reikiä. Parodontiittia / ientulehdusta ehkäisee parhaiten ohut , nailonharjaksinen hammasväliiharja. Väliharjaa on useita kokoja, joten anna hammaslääkärisi sovittaa sinulle sopiva/sopivat harjat. Käytä sen jälkeen sähköhammasharjan lisäksi ainoastaan niitä, ja saat takuulla terveet ikenet!

• ylös 224
  • alas 29
Suutuho

Olen koko ikäni harjannut hampaani kahdesti päivässä sekä kaksikymppisestä alkaen jynssänyt niitä hammaslangalla ja -tikulla sekä hammasväliharjalla, silti parondontiitti iski - se on periytyvä sairaus josta kärsivät myös molemmat vanhempani ja ainakin kaksi isovanhemmistani. Tauti etenee minulla nopeasti jatkuvasta jynssäämisestä ja hammaslääkärin hammaskivenpoistoista huolimatta. Olen hieman yli nelikymppinen ja menetettyä kudosta on paikoittain jo 9 mm. 

• ylös 22
  • alas 204

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat