klo 20:21 | 16.10.2019
Hei! Olen 13 vuotias ja pituuteni on 164cm ja painoni 58kg. Urheilen paljon ja syön paljon hedelmiä, marjoja, kuituja jne, ja harrastan viikottain paljon liikuntaa, jonka seurauksena on muodostunut lihaksia. Tällä viikolla olen hetkutellut aika paljon, mutta silti urheillut eli käynyt lenkillä ja kuntosalilla. Minulle sanotaan aina että olen laiha, mutta omasta mielestä olen ylipainoinen. Onko tämä normaali paino?
Sivut
Moi! Olen itsekin 13-vuotta ja täsmälleen saman pituinen! Ihailen sitä kuinka sä syöt ja elät niin terveellisesti. Sulla on normaalipaino.
Moikka! Mä olen 13-vuotias tyttö. Ja olen 164cm pitkä ja painan 46kg. Mutta minulle on jäänyt huono omatunto siitä kun olen herkutellut joulun ajan ja nyt uudenvuoden ajankin. Onko normaalia ?
Moi! Oon itekki 13 vuotta ja 157 cm pitkä. Painan 58 kiloo joten salee pikkuse ylipainoo tai jotai mut itekki uheilen päivittäin mut ehk herkuteltuu tulee vhä liikaaki mut päätin et lopetan herkkujen syönnin...
Oon 162cm ja 49-51kg harrastan jalkapalloa ja cheerleadingia yhteensä 5 treenit viikossa oon läski mutta terkari ja vanhemmat sanoo ett oon melkeen alipainoinen mutta kun mä en näytä niille mitä oikeesti oon, näytän niille että oon laiha, vedän vatsan sisään. Mä itken joka päivä koska oon niin läski ja se ahistaa mua niin paljon. Vinkkejä laihduttamiseen? Syön iha terveellisesti mutta liian usein ja liian paljon. Istun paljon, kotona, koulussa, katon sarjoja ja en välttämättä ulkoile yhtään päivässä, paitsi koulumatkojen pyöräily johon menee n. 20min. Kun painoin 45kg terkari sano ett oon nyt ihanne painossa oon nytt puolessavuodessa lihonnu 4-6 kiloo!! Kaikki mun suvussa on laihoja niiku myös kaverit. Sisko ja veli kans. Ja en sano ett läski ei vois olla kaunis mutt mä oon! Mun iho on tosi huonossa kunnossa ja oon ruma ja mua ahdistaa mun läskiys:((
Sinä et ole ylipainoinen! Olet juuri sopivan painoinen. Asiasta ei tarvitse siis murehtia, mutta jos asia sinua vielä ahdistaa niin kannattaa keskustella asiasta vanhempiesi tai terveydenhoitajan kanssa.
moi, mie painan 60kg ja oon 166cm. oon hieman ylipainoinen vai?
Moikkis
Oon 13 vuotias tyttö ja oon 161cm pitkä ja painan 44kg terkka sanoi tänään että olisi hieman alipainoa pituuteni verrattuna.
Mitä mieltä muut olette pitäisikö nostaa painoa vaikka siihen 46kg vai annanko vain ajan myötä "itsestään" Nousta.
Voitteks vähä auttaa. Oon 13v itekki ja oon noin 171cm pitkä. Painoa on joku 53kg. Terkkari sano et mul on vähän alipainoa mut äiti sano et oon normaali painonen nii entiiä. :/
Luuston vahvuus, jolla on suuri merkitys painoon ei näy ulkomuodossa.
Joten ota se huomioon etekin liikuntaa harrastavana joka on todella terveellistä.
Jos liikunnan lisäksi pidät huolen lihaksien venyttelyistä, niin se olisi plussaa!
Älä ole huolissasi painosta vaan pidä terveellistä ravinto linjaa yllä niin pysyt terveenä.
BMI laskimia on internetillä ja appeja älypuhelimiin
MUTTA
nuorten, kasvu ikäisinä ei missään tapauksessa saisi ajatua anoreksia sairauteen eikä varttuneempanakaan:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Anoreksia_nervosa
Moi! Itse olen 12v. 147cm ja painan 56,8 kg. Tämä on normaali paino eli olette hieman alipainoisia, mutta ei se mitään! Lihotuskuuri eli yrittäkää väh. 5kg niin kyllä saatte ihanne painonne niinkuin minulla on ! tsemppiä
9V 39kg 140cm
Oonko siis läski kun noissa mitoissa olen? vmi:n mukaan olisin hieman ylipainoinen.
Olenko ylipainoinen 168cm ja 48kg? Oon 13 vuotta ja tyttö
oon 13 vuotias tyttö 154 cm paino 52 kg mietin aina oonko lihava ja olin noin 3-5 kuukautta sitten 61 kg aloin laihduttamaan koska kaikki meidän luokan tytöt harrastivat liikuntaa ja olivat laihoja en ole hoikka enkä urheile paljoa mutta olen normaalipainoinen tunnen ahdistusta kehoni takia
kukaan ei ole täydellinen
mä oon 163cm pitkä ja painan 49kg
Hei! Olen 13 vuotias tyttö ja painan 53kg ja olen 157,5cm pitkä. Urheilen säännöllisesti ja harrastan lentopalloa. Syön hyvin mutta olen taistellut pienimuotoista syömishäiriötä vastaan. Olen harrastanut cheerleadingia mutta lopetin vasta. Haluan tietää olenko normipainonen, koska tunnen itseni läskiksi.
Moi mä oon 13 vuotias ja painan noin 50 kiloa. Mä urheilen paljon, olen tanssija mm tasolla. Treenejä on noin 15-20 tuntia viikossa eli melkein joka päivä. Olen herkku suu mutta syön ihan terveellisesti useasti. Musta tuntuu että kun mua on aina sanottu laihaksi ja kun mulla ei ollut vielä 10-12 vuotiaana melkein ei yhtään rintoja niin silloinkin ei ollut mulla mitään hätää mun painosta mut nyt kun tullut tähän ikään niin en oikein uskalla istua että maha menee ns makkaralle koska tuntuu että olen läski. Mitä mieltä te ootte
Oon noin 166cm pitkä ja painan 58kiloa. Harrastan tanssia ja kuntoilen kotona suht säännöllisesti. Rakastan kuitenkin myös lukea ja kirjoittaa sekä katsoa (ehkä hieman liikaa) elokuvia ja sarjoja joiden vuoksi tulee istuttua paljon. Oon myös herkkusuu vaikka oonkin vaihtanut pikkuhiljaa sokeria esim marjoihin ja hedelmiin. En pidä itseäni mitenkään ylipainoisena tai rumana mutta joskus tulee sellainen olo että "pystyn kyllä parempaan". Etenkin silloin kun seison jonkun luokkalaiseni tytön vieressä. Kaikkea korostaa että olen melkein päätä pidempi kaikkia muita luokkani tyttöjä. Joskus pituuteni ja painoni saavat minut tuntemaan oloni jättiläiseksi vaikka tiedän että niin ei ole. Onko tämä normaalia?
Mulla on sama juttu istumisen kanssa.
Kauhia siis oon täysin samois mitois ku sä ja painoo täysin sama, samat fiilikset ja tuntuu hirvee plösölt eli läskilt. Mut et oo fr lihava, terkkaril sanottii ainaki mulle et täysin normi paino tän pitusella ja ikäsellä
Sivut