Kohonnut verensokeri ei tunnu missään mutta vaurioittaa aina

Verensokeri on kuin verenpaine, senkään kohoamista ei yleensä itse huomaa. Silti jo parikymppisen elimistössä voi esidiabetes tehdä tuhojaan.Lue koko juttu

Kohonnut verensokeri ei tunnu missään mutta vaurioittaa aina

Kommentit (14)

MitäMitä

Verensokerin nousu.... ja laihtuminen ei taida sopia yhteen 2 -tyypissä...... puurot ja vellit on nyt tainnut mennä kirjoittajalla sekaisin.

• ylös 29
  • alas 39
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tässä ei kovin selkeästi kerrottu, mitä vaurioita elimistöön kohonnut verensokeri aiheuttaa.

Ts esidiabetes. Muuta kuin riskin sairastua myöhemmin varsinaiseen diabetekseen.

• ylös 21
  • alas 7
Vierailija

Minä en ainakaan laihtunut , todetessa 2 tyypin diabetes olin kyllä reilusti ylipainoinen 64

• ylös 20
  • alas 6
Sokeri ja insuliini

Vierailija kirjoitti:
Tässä ei kovin selkeästi kerrottu, mitä vaurioita elimistöön kohonnut verensokeri aiheuttaa.

Tässä kaksi päällimmäistä:
Sokerilla on taipumus reagoida valkuaisaineen kanssa ja tehdä niistä "marenkia" ja silloin valkuaisaineet eivät toimi enää kuten pitäisi ja elimistö hajoaa vähitellen joka paikasta.

Kohonnut verensokeri nostaa insuliinitasoja, joka puolestaan estää munuaisten normaalin toiminnan ja suolan erityksen. Kun suola kertyy elimistöön, niin verenpaine nousee. Kohonnut insuliini estää myös lipaasientsyymin toiminnan ja sitä tarvitaan rasvan pilkkomiseen laihdutuksessa. Eli laihtuminen loppuu.

• ylös 18
  • alas 11
Sokeri ja insuliini

Vierailija kirjoitti:

Tässä kaksi päällimmäistä:
Sokerilla on taipumus reagoida valkuaisaineen kanssa ja tehdä niistä "marenkia" ja silloin valkuaisaineet eivät toimi enää kuten pitäisi ja elimistö hajoaa vähitellen joka paikasta.

Kohonnut verensokeri nostaa insuliinitasoja, joka puolestaan estää munuaisten normaalin toiminnan ja suolan erityksen. Kun suola kertyy elimistöön, niin verenpaine nousee. Kohonnut insuliini estää myös lipaasientsyymin toiminnan ja sitä tarvitaan rasvan pilkkomiseen laihdutuksessa. Eli laihtuminen loppuu.

• ylös 17
  • alas 7
Sokeri ja insuliini

Jörtti kirjoitti:
Kohonnut insuliini😂

Niin kyllä näin on, Jos ei ole tyypin 1 diabeetikko, joka joutuu itse annostelemaan tuon lisäinsuliinin, jos verensokeri nousee. Jos om vielä omaa insuliinituotantoa tarpeeksi, niin haima tuottaa tuon insuliinin.

• ylös 16
  • alas 11
Borrelia

Niin on ! 2-tyypin diabeteksessä ei laihdu ! Vaan päin vastoin...olisit Vänni vain pysynyt Borrelian hoidoissa ja et olisi kääntänyt selkääsi hoidettavillesi , tämä uusi valtaus ei oikein osu nappiin ....

• ylös 13
  • alas 16
Sara

Mulla kun todettiin 2 tyypin diabetes laihduin lyhyessä ajassa paljon. Tosin, jonkin ajan päästä lihoin kun noudatin diabetes hoitajan ruoka ohjeita. Syö normaalisti puuroa ja leipää. Aloitin vhh ruokavalion ja sokeri arvot tasaantui ja paino laski. Verenpaine on aina ollut matala.

• ylös 14
  • alas 14
Luuviulu karkkiaddikti

MitäMitä kirjoitti:
Verensokerin nousu.... ja laihtuminen ei taida sopia yhteen 2 -tyypissä...... puurot ja vellit on nyt tainnut mennä kirjoittajalla sekaisin.

Kannattaa katsoa tarkemmin, mitä laihtuminen tässä yhteydessä tarkoittaa. Laihtuminen myös mahdollista, kun insuliiniresistenssi on liian korkea.

• ylös 11
  • alas 11
Vierailija

Pitää paikkansa. Laihduin 14kg puolessa vuodessa. Jatkuva jano ja väsymys yms. Kaukonäkö huononi. Nyt insuliinihoito lopun ikää.

• ylös 12
  • alas 9

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat