Mitä jokainen voi tehdä suojautuakseen tarttuvilta viruksilta - 5 yksinkertaista neuvoa

Mitä jokainen voi tehdä suojautuakseen tarttuvilta viruksilta - 5 yksinkertaista neuvoa

Kuva: <span class="photographer">Shutterstock</span>

Mitä voit itse tehdä torjuaksesi viheliäisiä viruksia? Kerrataanpa perusohjeet.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Vierailija

Altistumme viruksille ja bakteereille jatkuvasti, eikä se läheskään aina johda sairastumiseen.

Miksi kukaan ei kerro, miten sitä vastustuskykyä vahvistetaan?

Moni suomalainen (vauvasta senioriin ja ruokavaliosta riippumatta) kärsii tietämättään erilaisista ravinnepuutoksista. Yleisimmät ravinnepuutokset ovat kalan Omega-3 rasvahapot (EPA ja DHA), rauta, folaatti, B12-vitamiini, A-vitamiini, B1-vitamiini, D-vitamiini (ruuasta on mahdotonta saada riittävästi D-vitamiinia, oli se millainen tahansa), C-vitamiini, jodi, seleeni, magnesium, sinkki ja K2-vitamiini, joka on äärimmäisen tärkeä verisuonten ja luuston hyvinvoinnille.

Näiden puute altistaa kaikenlaisille ikäville puutossairauksille ja oireille.

90 prosenttia ihmisen vastustuskyvystä ­sijaitsee suolistossa. Kunnon ruokaa ja riittävästi D-vitamiinia. D-vitamiini on hämmästyttävän tehokas virusten vastainen aine. Se tuottaa kehossa 200-300 erilaista virusten vastaista peptidiä, jotka tappavat bakteereja, viruksia ja sieniä. D-vitamiini vähentää riskiä sairastua flunssaan, influenssaan ja muihin virustauteihin ja nopeuttaa toipumista edellyttäen, että ihmisen seerumin D-vitamiinin pitoisuus (S-D-25) on vähintään 95 nmol/l. Tämän tason saavuttamiseen tarvitaan iästä ja koosta riippuen 30-100 µg D-vitamiinia päivässä. D-vitamiini on avaintekijä immuunijärjestelmän toiminnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kysyvä

Ihan ok kommentti yllä, mutta 90 prosenttia ihmisen vastustuskyvystä suolistossa? Tähän kaipaisin kyllä lähteet. Onhan se merkittävä osa kehon puolustusta mutta 90 prosenttia hieman yliampuva arvaus.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat