Peki

Olen hommannut oura sormuksen ja tehnyt first beat testin ja sydämen lyöntitiheyteni on noin 10-13ms ja yön korkeimmat tiheydet on noni 20ms yleensä alle. Aikuisten keskiarvo on kuulemma 59ms.
Olen lukenut, että yleensä se vaihtelee 20-100 välillä ja minulla ei ole edes tuota alarajaa. Olen asiasta aika huolissani. Luin, että alle 25 on jo matala ja alle 10 on “very alarming”. Minulla on jonain öinä ollut jopa 8 tai 9ms tuo
Olen 36v mies, 188 pitkä noin 95kg. Hämäävää on, että yön normaalisyke on muuten noin 57-65 lyöntiä minuutissa, tuo lyöntitiheys on vain hyvin alhainen ja olen lukenut, että se on erittäin tärkeä terveyden mittari.
Urheilen 1-2 kertaa viikossa joukkueurheilua esim sählyä. Olen lisänyt liikuntaa syksystä ja tiheys on pikemminkin pienentynyt kuin lisääntynyt. Tuntuu usein kyllä, että kuntoni on huono ja olen aina ollut aika luokan huonoimpia esim coopperintestissä, steppitestissä yms. Kuitenin mielestäni olen urheillut aikuisiällä enemmän kuin monet. Olen käynyt salilla, pelaillut joukkuelajeja esimerkiksi. Minulla on ollu masennusta lukiosta asti, se voi stressin lailla ilmeisesti vaikuttaa, mutta en tiedä vaikuttaako se NÄIN paljon! Nukun 6-9 tuntia yössä, yleensä noin 7,5-8 tuntia. Tunne itseni kuitenkin usein väsyneeksi ja hengästyn helposti.

Mitä minun kannattaa tehdä!? Varaanko terveyskeskuksesta ajan? Miten pääsee sydänasoista puhumaan lääkärin kanssa?

Kommentit (2)

Vierailija

Hei, Mulla on kans tosi matala HRV n.15-20ms ja syke ka 65 yöllä (Oura). Selvisikö sulle syy tähän, miksi on niin matala ja oletko saanut nousemaan?

Vierailija

Työssäni lääkärinä olen todennut, että Oura-sormusten pulssimittaukset useinkaan eivät pidä paikkaansa. Kun tehdään vuorokauden ekg-rekisteröinti, pulssitaso onkin aivan normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat