Tutkitusti parhaat ruokavaliot: DASH ja Välimeren ruoka

Ruokavalioita yhdistää runsas kasvisten, hedelmien, marjojen, kuidun, kaliumin, vitamiinien ja hivenaineiden saanti.

Sydän- ja verisuonisairauksien ehkäisyyn suositellaan perinteistä Välimeren ruokavaliota tai DASHia. Ne näyttävät suojaavan myös monelta multa vakavalta sairaudelta.Lue koko juttu

Tutkitusti parhaat ruokavaliot: DASH ja Välimeren ruoka

Kommentit (1)

Pekka Lönnroth

Aika onnistunut kuva Välimeren ruokavaliosta, jossa ei ole pastaa, makaroonia, leipää jne. Tutkitusti on myös osoitettu ns. Välimeren ruokavalio on terveellistä vain vähähiilihydraattisena. Jos syö sellaista runsaasti pastaa, makaroonia, pizzaa, patonkia jne. sisältävää versiota, niin ylipaino ja tyypin 2 diabetes tulevat samalla tavalla kuin muuallakin.

  • ylös 4
  • alas 29
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat