Temperamenttiä vai epävakaa persoona – tunnista ja ymmärrä

Temperamenttiä vai epävakaa persoona – tunnista ja ymmärrä

Epävakaa on usein hypersensitiivinen ja hänellä taipumus tulkita itsensä torjutuksi ja omassa ryhmässäänkin ulkopuoliseksi, huonoksi tai suorastaan pahaksi.

Jokainen kiehahtaa joskus, varsinkin stressaantuneena ja väsyneenä, mutta joillakin aggressiivisuus läikkyy yli niin että pelottaa. Mutta missä menee raja: ketä voi pitää vain hankalana tyyppinä ja kenen kannattaisin hakea apua tunteiden säätelyyn?Lue koko juttu

Kommentit (4)

1 250€/kk minimieläkkeiksi

Onko psykiatria vieläkin tuota mustavalkoista, että kaikki jotka eivät mahdu lokeroon, luokitellaan epävakaiksi persoonallisuuksiksi. Luulisi alan kehittyvän, vastaamaan nykyihmisten laajan kirjon erilaisia elämäntyylejä vastaavaksi. Onko tutkittu sitä, miten tuo epävakaiden määrittely, korreloi taloudellis-sosiaalisen aseman kanssa. Sekin kertonee paljon tuosta psykiatriasta.

Faktaa väärentäjistå

Joo varmaan kaavion mukaan sano Freud shlomo oikealta nimeltään . Se on lapsuudessa tai vanhemmissa tai uhrissa vika . Meillä on turvakodit ensikodit täynnä raiskattuja synnyttäjiä hakattuja ihmisiä toki ne on heti näitä tunnehäiriöisiä ....ei kannata hakea apua saa hullun paperit. Eihän ne raiskaajat rosvot saa hullunpapereita. Eikä oleskelulupia huijaavat vaatteita rahaa varastelevat gigolot oo hulluja vaan ne uhrit jotka itkee tätä pahuutta. Eikä sekään että kristittyjä vainotaan joka paikassa saa mitään muuta kun hullun merkin papereihin jos kertoo et muu uskonto käy päälle uhkailee jne. huumepiikkejä ruiskutetaan ryöstötarkoituksessa ihmisiin tyyliin tyrmäystipat sitten ne on sekaisin eikä tiedä miksi kun eivät itse käytä huumeita . Mutta rahat ja tavarat on ryöstetty ....lähiöelämää ..lakanat varastetaan kuivaushuoneista kengät takit ...juu hullu se on kun apua hakee heikompi kun muut. Edes poliisit ei ehdi juosta pikkujuttujen takia mutta nyt uhreja diagnosoidaan ja konnat jää vapaaksi. Koko psykiatria on pimeetä aluetta henkistä manipulointia vuodelta 1942-45. Shlomo . Vaihtoi osat niin että pahat olikin vaihtanut indentiteettiä uhrin kanssa ja tekeytynyt itse uhriksi ...tämä kuuluu osioon näyttele syytöntä tee syylliseksi joku toinen . Rooliasut. Ihminen voi manipuloida kuvia filmejä väärentää mitä vaan. Ota vaikka kuolleelta vaatteet ja passi ala elää sen roolia....kuulkaa huijaukset on reaalia faktaa. Kuten Jeesus sanoi kaikki etsii omaansa . Palkkaraha ratkaisee viis avun hakijoista. Hoitajatkin varastaa jopa potilailta mutta he eivät ole psykoja tai kleptomaaneja tai tunnevammaisia...älkää hakeko apua pitää hoitaa itse itsensä . Oppilas sanomaan ei rylstöjille lyöjille gigoloille prostituoiduille huijauksille kassasta varastaville myyjille kortteja skimmaajille ...pitää sanoa ei käy . Huumejengeille et varasta multa et vie mun vaatteita. Et raiskaa mua et lyö et väärennä mun tilejä et papereita et passeja ...pidä puolesi . Pidä kaulassa rahapussia puseron sisällä älä mitään varkaille. Älä usko huijareita pidä kiinni kassistasi kännykästä . Et päästä ketään asuntoosi et usko gigolon puheita. Kukaan psykiatri ei auta ei mikään lääke ei kukaan . Joh3:16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
traumainformoitu hoito

Psykiatria voisi auttaa ihmisiä monessa tapauksessa paremmin kun kysyisi mitä heille on tapahtunut sen sijaan että määrittelisi mikä heissä on vialla tai häiriönä. Voidaan myös kysyä onko ihmisen persoonan leimaamisesta epävakaaksi enemmän haittaa vai hyötyä?
Mutta sitäpä psykiatria tuskin itseltään kovin usein kysyy. Toivottavasti muutosta on luvassa tulevaisuudessa.
Psykiatria ei osaa katsoa hoitoansa aina potilaan näkökulmasta.

Marr1e

Kiitos tästä artikkelista! Olen taistellut oman pahan oloni kanssa useita vuosia, ja nyt jo reilun vuoden sairauslomalla. Masennus-diagnoosi ei ole riittänyt minulle selitykseksi. Tuntuu, että tämän artikkelin kautta sain kosketuksen siihen, mikä minua vaivaa. Traumoista olen kyllä tietoinen, mutta en ollut ymmärtänyt, eikä hoitavat tahotkaan, että tämä voisi olla epävakaan persoonallisuushäiriön oireita. Tuntuu, että tämä auttoi piirun verran eteenpäin. Tästä haluan puhua ensi kerralla terapiassa ja seuraavalla psykiatrikäynnillä.

Toiselle kommentoijalle, että mitä niistä hullun papereista? Mielelläni otan ihan-sama-minkä nimisen diagnoosin, jos se auttaa minua ymmärtämään itseäni ja myös silloin voin saada oikeamman suuntaista apua. Eikä ne diagnoosit ole pysyviä, hautakiveen kirjoitettavia. Joskus ne voidaan purkaakin, kun elämä vie eteenpäin ja hoito auttaa. Ei ne arvota ihmistä suuntaan tai toiseen, ei sen enempää kuin itse sille painoarvoa annat.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat