Pidä terveelliset vaihtoehdot lähellä

Yksi yksinkertainen strategia päivittäisten kalorien leikkaamiseksi on ympäristösi hallinta. Kun jääkaappisi sisältää valmisruokien sijasta vihanneksia, hedelmiä ja vähärasvaista lihaa, painon pudottamisesta tulee sinulle huomattavasti helpompaa. Heitä siis epäterveelliset vaihtoehdot pois ja suosi tuoreita terveellisiä vaihtoehtoja.
Lisää askelten määrää ja ole aktiivisempi
Hanki itsellesi askelmittari ja lisää vähitellen askelia, kunnes saavutat 10,000 askelta päivässä. Ihminen voi tehdä päivän aikana monia eri asioita ollakseen aktiivisempi–liikkua puhuessaan puhelimessa, viedä koiransa ulos ylimääräisille kävelyille tai harrastaa aktiivisesti erilaisia urheilulajeja.
Kun olet lopettanut kuntoilun, voit hyvällä omatunnolla rentoutua tietokoneesi äärelle. Voit selata esimerkiksi sosiaalista mediaa, katsella YouTube videoita tai pelata nettikasinopelejä. Ennen rahapelien pelaamista kannattaa kuitenkin perehtyä kasinovoittojen verokohteluun, jotta vältyt turhien verojen maksamiselta. Lue siis kattava tietopaketti aiheesta ”nettikasinot verotus” ennen pelaamisesi aloittamista.

Vältä kaloreiden juomista

Makeutetut juomat sisältävät valtavasti kaloreita, mutta ne eivät vähennä nälkää yhtä tehokkaasti kuin kiinteät ruoat. Tyydytä janosi vedellä, eri makuisilla kivennäisvesillä tai rasvattomalla maidolla.

Pienennä annoskokojasi

Jos ainoastaan pienennät annoskokojasi 10%-20%, tulet laihtumaan. Kyllä, laihduttaminen voi olla näin yksinkertaista. Suurin osa kotonasi valmistamista annoksista ja ravintola-annoksista on nimittäin paljon isompia kuin niiden tarvitsisi olla. Kontrolloi siis annoksiesi kokoja ja tulet laihtumaan vaivattomasti.

Syö proteiinia kaikilla aterioilla

Lisäämällä vähärasvaisen proteiinilähteen jokaiselle ateriallesi tulet pysymään kylläisenä pidempään, minkä ansiosta et tule omaan yhtä halukas ylensyömään. Vaihtoehtoina voit kokeilla vähärasvaista jogurttia, kourallista pähkinöitä, maapähkinävoita, munia, papuja tai vähärasvaista lihaa. Vaihda kevyempiin vaihtoehtoihin. Käytä aina, kun voit, salaatinkastikkeen, majoneesin, maitotuotteiden ja muiden tuotteiden vähärasvaisia versioita. Keskity syömään laadukasta, minimaalisesti jalostettua oikeaa ruokaa. Suosimalla yksittäisistä ainesosista koostuvia elintarvikkeita, kuten munia, lihaa ja vihanneksia pysyt kylläisenä pidempään.

Stressaa vähemmän ja nuku enemmän

Oletko koskaan halunnut nukkua enemmän ja elää vähemmän stressaavaa elämää yleisesti? Useimmat ihmiset ovat ja stressi sekä unettomuus ovat erityisen haitallisia laihduttajille.
Krooninen stressi ja riittämättömät yöunet voivat nimittäin lisätä stressihormonien, kuten kortisolintasoja ihmisen kehossa. Tämä voi lisätä näläntunnetta ja se voi pahimmillaan johtaa painonnousuun. Yksi parhaimmista tavoista taata riittävä unen saanti on mennä nukkumaan riittävän aikaisin, jotta kehosi herää itsenäisesti ennen herätyskellon soimista.
Yksinkertaiset muutokset ihmisen arkielämässä johtavat usein pysyvämpiin muutoksiin kuin nopeat radikaalit muutokset.

"Tekstejä sinne sun tänne aiheesta kuin aiheesta kun aikaa ja intoa löytyy"

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat