Mika32

Syksy on jälleen kerran aivan oven takana odottamassa kesäisen lämmön ja auringon vetäytymistä kohti pallon eteläisimpiä kolkkia. Koleat päivät ja pimeät illat tuovat mukanaan pitkät housut ja sateen loitolla pitävät saappaat loskan häämöttäessä nurkan takana. Samalla myös riski vilustumiseen ja muihin vastaaviin lieviin sairauksiin kasvaa merkittävästi kelien kylmentyessä ja koulujen käynnistyessä. Erilaiset koulut ovat nimittäin todella merkittävässä osassa erilaisten pöpöjen leviämiseen - kuten hyvin tiedämme.

Vilustumisen välttäminen on teoriassa suhteellisen helppo asia ymmärrettäväksi ja käsiteltäväksi. Pärskimisen suuntaaminen pois toisista, käsien tehokas peseminen ja riittävien välimatkojen pitäminen muihin ihmisiin ovat kaikki toki erittäin hyödyllisiä vinkkejä mutta löytyykö vielä jotain muuta hyödynnettäväksi? Harva kuitenkaan haluaa napata kipeyden itselleen, sillä tällöin edes casino online -pelaaminenkaan ei välttämättä tunnu kovin mielekkäältä ja innostavalta.
1. Lämpimän kaulaliinan käyttäminen
Ensimmäinen käytännön vinkki syksyisen vilustumisen välttämiseen on lämpimän kaulaliinan käyttäminen. Kaulaliina on yksi pukeutumisen varsinaisista salaisista aseista. Se suojaa erään kehon herkimmistä osa-alueista sään eri muutoksilta tehokkaasti. Syksyinen kolea viima iskee nimittäin suoraan takin kaulusten alta pilkottavaan paljaaseen kaulan alueeseen, jos sitä ei ole suojattu tilanteeseen sopivalla tavalla kaulaliinan avulla.

Varsinkin lapset unohtavat tämän hyödyllisen vilustumista estävän - tai ainakin merkittävästi hidastavan - vaatekappaleen käytön.

On siis suositeltavaa kaivaa kaulaliina vaatekomeron uumenista esiin heti alkusyksyn varalta. Mikäli et kuitenkaan vielä omista kaulaliinaa, saat hankittua omasi kaikista hyvin varustelluista kaupoista muutamasta eurosta alkaen.
2. Vitamiinien ja eteeristen öljyjen hyödyntäminen
Meillä ihmisillä on nykyään todella paljon erilaisia tehokkaita keinoja auttaa kehoamme toimimaan maksimaalisella tavalla ja ennaltaehkäisemään mahdollisia sairauksia heti ensimmäisten oireiden ilmaantuessa. Toinen vinkki syksyisen vilustumisen välttämiseen on vitamiinien ja eteeristen öljyjen hyödyntäminen kehon vastustuskyvyn parantamiseen.

Tämä vinkki on erittäin ajankohtainen varsinkin meille suomalaisille, sillä auringon valon vähentyessä syksyn edetessä, saamme jatkuvasti vähemmän ja vähemmän tärkeää D-vitamiinia kropallemme. D-vitamiinin ohella on tärkeä napata purkista myös muita tärkeitä vitamiineja ja hivenaineita vaikkapa aamupalan yhteydessä.

Vitamiinien ohella myös lukuisat eteeriset öljyt voivat auttaa ennaltaehkäisemään kehon ongelmia. Muutama tippa oikeaan vaivaan valmistettua öljyä voikin pelastaa sinut viikon sänkypotilaana olemiselta ja auttaa jaksamaan virkeänä kaamoksen läpi.
3. Positiivisella ja reippaalla asenteella syksyä kohden
Kolmas tärppi syksyisen vilustumisen välttämiseen on henkisen puolen huomioiminen. Tämä tarkoittaa varustamalla itsensä positiivisella ja reippaalla asenteella syksyä varten. Asenne ratkaisee aina - kuuluu perinteinen sanonta, josta löytyy totuuden siemen. Kun pyrimme ottamaan asian kuin asian positiivisesti vastaan ja käsittelemme ikävät tosiasiat reippaalla asenteella, koko elämä muuttuu rahtusen verran helpommaksi ja pirteämmäksi.

Tällöin pystymme samalla myös nauttimaan syksystä todennäköisemmin ilman energiatasot alentavaa vilustumista ja ottamaan talven vastaan vahvempana kuin koskaan aiemmin.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat