Anna-Stina Nykänen: Nuoren kuuluu haluta - oli koronaa tai ei

klo 15:45 | 25.10.2020
Olisi hirveää, jos nuoret eivät haluaisi olla lähellä toisiaan, se olisi oikeasti ihmiskunnalle vaaraksi, väittää kolumnistimme Anna-Stina Nykänen.Lue koko juttu
Nuorilla on koko loppuelämä olla lähellä, joten nyt ne turvavälit kuntoon eikä halailla.
Olipas kirjaimellisesti "omaan/oman pojan napaan" keskittynyt kolumni. Tällaiset äidit näitä "minä, minä, heti kaikki mulle"-nuorisoa kasvattavat. Ilmeisesti toimittaja Nykäsellä ei lähipiiriin kuulu riskiryhmäläisiä; tai jos kuuluu, niin kolumnin "henki" on siinä tapauksessa vielä käsittämättömämpi. Mielestäni ei sovi Terveys-lehteen näin ajattelematon ja muiden ihmisten terveydestä "viis veisaava" tekstipläjäys.
Nuoren kuuluu pidättäytyä turhuudesta ja kasvaa Herran kurissa ja vanhurskaudessa eikä pelehtiä maailmallisissa himoissa.
Ihana, lämmin kolumni Nykäseltä. Korona voi jäädä iäksi, ei nuorten pidä sen vuoksi jättää elämättä nuorten elämää.
Kyllä nyt nuorten ja ihan kaikkien on osallistuttava talkoisiin. Pitää sen verran olla ryhtiä ja vastuuta, että malttaa olla bilettämättä niin kauan kun saadaan tilanne haltuun. Joku vielä päivittelee kun nuorisoa patistellaan vastuullisuuteen.
Onko se kirjoittajan mielestä parempi, että tarutetaan läheisiä ihmisiä, jotka saattavat monet kuulua riskiryhmään. Kyllä se rokote tulee aikanaan, ja meidän on vain jaksettava olla vastuullisia ihmisiä ja suojeltava toinen toisiamme niin kauan kun tilanne helpottuu. Ja tietysti senkin jälkeen.